Hoi hoii Nou eindelijk weer eens (deels) nieuwe inrichting, alleen nu loop ik heel erg tegen de kleuren. Ik ben echt héél slecht in combineren wat interieur betreft. Iemand die mee wil denken? Ons huis: Witte muren, grijze laminaat. We hebben deze eettafel gekocht, met ipv blauwe, grijze stoelen. (wel groter model waar aan ieder kant 3 stoelen passen) we hebben ook 4 barkrukken in de kleur wit en donker grijze bartafel (zelfde kleur als onze bank) Verder hebben we een soortgelijke hoekbank en moet nog een salontafel bij. We moeten dus nog een salon tafel en een tvkastje(of helemaal niet) Man zijn voorkeur gaat naar een glazensalontafel, ik twijfel en over het algemeen weet ik gewoon niet met welke mooie kleur ik kan gaan decoreren? Iemand enig idee? Ik dacht aan verschillende Kristaldecoraties, maar dan is het huis echt zo zwart/wit. Decoratie voor bijv eventueel kussens op de bank, eettafel de bartafel of aan de muren. (okergeel is niet ons favo) Dit is de link voor de hoekbank https://www.google.be/search?biw=1242&bih=557&tbm=isch&sa=1&ei=UlQAWrOuAonDkwXa1b2IAQ&q=grijze+hoekbank+longchair&oq=grijze+hoekbank+longchair&gs_l=psy-ab.3...31413.32907.0.33046.10.10.0.0.0.0.189.819.9j1.10.0....0...1.1.64.psy-ab..0.3.352...0j0i8i10i30k1.0.P85FGBTUwJI#imgrc=EfQwwAPmqE6LnM:
Het is inderdaad veel grijs. Dus er moet nog wat kleur/warmte bij vind ik. Ik zou voor de rest van de meubeltjes voor hout kiezen bijvoorbeeld eiken. Ik vind dat mooi in combi met grijs. Ik zou voor accessoires een warme kleur kiezen, zoals bordeaux rood, aubergine, paars wat je zelf mooi vind. In iedergeval geen lime groen, aqua blauw en dat soort dingen.
Hebben ze geen salontafel e.d. in de stijl van je eettafel? Wij geven sinds de verhuizing alle tafels en kasten van dezelfde serie en dat voelt voor mij toch prettiger als dat het in het oude huis van alles wat was. Wij hebben ook grijs laminaat, witte muren en een grijze bank. Onze meubels zijn in gerookt eiken kleur. Veel accessoires hebben we nog niet. De kleur die we nu wel hebben komt vooral van onze croton. Ik ben nu wel een beetje aan rondkijken. Ik vind zelf oud roze en warm blauw/ groen erg mooi. Beetje de pastel tinten
Ik zou ook de salontafel in ongeveer of dezelfde kleur hout doen als de eetkamer tafel. Ik denk dat hout het mooiste bij jullie interieur past. Wij hebben ook zo’n kleur hoekbank, maar verder een houtenvloer en ook houten meubels. We hebben in de woonkamer en keuken 1 muur in een mintgroene kleur. Ik werk nu met koperen, oud roze en metaaltinten qua accessoires en heb licht grijze met lichtgroene kussens op de bank. De metaal en pastel tinten zijn nu erg in en zie je veel terug in de winkels. Je zou ook eens op pinterest kunnen kijken om inspiratie op te doen.
mooie bank en eethoek. Wij hebben ook een grote licht grijze hoekbank. De vloer eiken, grijs gemeleerd. meubelen hout kleur. De muren zijn ral 9010 wit. 1 lange muur in de kleur teal. Een blauw groene tint. Hebben we 2 jaar geleden gedaan. heb er grijze, teal kleurige en okergele accessoires bij. Door het oker gele is het niet zo kil. Zoek eens op pinterest, succes met de zoektocht.
@cactusje Hee dat klinkt een beetje zoals de kleuren die ik mooi vindt! Vind je het erg om wat foto's te posten? Ben benieuwd hoe het staat met grijze vloer/witte wanden en grijze bank. @Kleintjuh85 Dat klinkt heel gezellig Ik heb al zowat rond gezocht op pinterest voor inspiratie. Heb al wat ideeen voor bijv de tv''hoek'' zegmaar. Maar over het algemeen voor de living nog niet 100% @tukker Nou jouw living klinkt ook heel erg gezellig! Zou je het zien zitten om foto's te laten zien? Ben er wel erg benieuwd naar omdat jij dat gele durft te gebruiken! @Nellie4 oeehh nee nee die lime groen en aqua blauw zeker niet. Mijn voorkeur gaat toch naar de warmere kleuren. Ik ben er zo slecht in wat inrichten betreft, maar weet zeker dat het met de warme kleuren prachtig uit zal zien!
@LolaBloem Dank je wel. Het is bij ons nog bij lange na niet helemaal ingericht hoe wij het willen. Zijn nog op zoek naar leuke accessoires, komt nog een nieuwe salon en eettafel. Zijn nog op zoek naar nieuwe eetkamer stoelen. Ik zit dus ook best veel op pinterest te kijken om inspiratie op te doen. Ik ben wel zeer benieuwd naar het eindresultaat straks. Ook voor welke kleur(en) accessoires je bent gegaan.
Ik zet zulke foto's liever niet in een topic vanwege herkenning e.d.. Ik krijg het ook niet voor elkaar om het in een pb te zetten helaas. Ik zal eens op pinterest kijken of ik wat vergelijkbaars vinden kan
wij combineren het grijs in huis met houten meubelserie en juist met blauw/groene accenten (zoals kussentjes enzo op de bank/vaasjes e.d.) geen warme kleur dan idd, maar het combineert wel heel mooi. er past eigenlijk heel veel bij grijs...maar als je meer warmte wilt in huis zou ik geen glazen salontafel doen, maar juist hout. misschien een lekker comfortabel vloerkleed erbij (in elke gewenste kleur feitelijk ) oudroze zie je veel, wellicht overwegen toch een muur kleur te geven. plantjes toevoegen op (houten) plankjes bijv. okergeel is ook echt prachtig bij grijs. pinterest is a woman's best friend
En planten zijn momenteel weer helemaal hip! Kijk eens voor een grotere mooie plant voor in je kamer geeft meteen kleur en gezelligheid
Wij hebben een lichtgrijze bank, witte meubels en een lichte essen vloer. Kleur komt via de muren (grijsblauw) en accessoires (momenteel lichtroze en ijsblauw). Ik zou de basis rustig houden (grijs, wit, lichte houtkleur zoals essen of berken) met accessoires varieren in kleur, bijvoorbeeld oudroze of okergeel. Eiken en bordeaurood of aubergine vind ik persoonlijk erg jaren 80, dat hadden mijn ouders vroeger.
Ik lees nu dat je niet van okergeel houdt. En donker mosgroen dan? Ik zou voor je salontafel dezelfde houtsoort nemen als je eettafel. Bij de Google link die je plaatst van je bank staan ook heel mooie foto's van woonkamers als je wat verder naar beneden scrollt. Misschien zie je daar kleurcombinaties die je aanspreekt.
@Kleintjuh85 Oh ook nog druk bezig net als ons dus! ik zal mijn best doen om de foto's tegen dan te plaatsen. Meubels komen pas over 11 dagen en we hebben heel veel kluswerk omdat alles tegelijk binnenkomt! (we werken ook nog eens fulltime allebei) Ik zal mijn best doen om het eindresultaat te laten zien. TV komt er nu sowieso nog niet pas tegen eind december dus zal wel even duren.... @cactusje Geen probleem hoor, snap je volkomen. Ik weet zeker dat je een hele gezellige woonkamer hebt! @BabyFG Ik vind jou reactie net of je in mijn hoofd zit te lezen haha. Ik ben dol op tapijten, maar vanwege de allergie van manlief (huisstofmijt) kan ik helaas geen tapijt plaatsen. Ik zit er wel aan te denken om op termijn een tapijt aan te schaffen die vriendelijker is in opzichte van zijn allergie. (ik vind van die wolle tapijten leuk... helaas heb je die sowieso niet...) Dat van een muur een ander kleurtje geven wil ik ook graag en dan op die muur de tv plaatsen en wat planken. Of een tv kast en fotolijstjes. @Yellowsun Mijn man is daar helaas geen voorstander van. Ik hou erg van warm en huiselijk Hij meer van strak en modern... Ik probeer er een balans in te vinden en weet niet hoe ik die glazensalontafel van zijn gedachtes kan verwijderen. Hij vind kunstplanten wel leuk (niet te veel MAX 1 kleine op een kastje oid) Maar echt planten is hij geen fan van. @Jessi79 da's ne goeie. Ik zal dat eens voorstellen (de zelfde model salontafel als eettafel) dankje!
Nou heel gezellig is het nog niet hoor het is nu vooral wel erg rustig omdat er zo weinig aan accessoires staat. Ik wil voorlopig eerst nieuwe kussentjes op de bank. Die ik nu heb zijn grijs en wit en komen nog uit het oude huis waar een nogal uitgesproken kleur op de muren zat. Nu is het dus allemaal een stuk neutraler en moet hier de kleur ook van de accessoires komen. Straks kont de kerstboom erin en dat is natuurlijk ook weer veel kleur. Ik denk dat ik echt op zoek ga als dat allemaal weer opgeruimd is.
@Yellowsun haha @cactusje Ja dat is beste. De kerstboom maakt het huis altijd gezellig haha. Beter daarna, komt ook nog eens goed uit want dan vind je bijna van alles voor een spotprijsje na de kerst!
@LolaBloem ik ben zelf ook allergisch voor huisstofmijt en een heleboel andere dingen ook Wij hebben een groot laagpolig kleed liggen. Zeker in de winter erg fijn (minder koud aan voeten en fijner ook voor dochter om op te spelen). Wollen vloerkleden zie je verder juist wel heel veel, zag net nog een leuke voorbij komen op made.com Prijs weet ik niet wij hebben bij een tapijtzaak een stuk vloerbedekking laten zomen tot een groot vloerkleed ideaal hoor. Ja tuurlijk het nadeelvan kleden is dat er ook stof in blijft zitten natuurlijk, maar met heel laagpolig heb je daar een heel stuk minder last van dan bij hoogpolig... Moeilijk ook trouwens je man dat hij geen planten wil...waarom eigenlijk niet? Is toch fijn en goed voor de zuurstof zou ze gewoon neerzetten hoor....maar goed dat ben ik jij hebt ook wat te zeggen toch, is het huis van jullie allebei. Niet alleen van hem Dan nog qua kleur, ik zag van t weekend de kleur Heart Wood van flexz verschijnen, zit beetje tussen oud roze en paars in geloof ik. Erg mooie warme kleur. Misschien is t iets voorje
Ik kan werkelijk waar geen oog dicht doen, ik kan echt niet wachten tot de meubels er morgen zijn en heb er zoveel zin in om alles in elkaar te steken! Dan kijk ik verder naar wat voor kleuren mooi gaan passen, dan heb ik een beter beeld van de inrichting. Alleen besef ik, dat we helemaal geen gereedschap hebben waarmee we moeten klussen. Ik denk dat we echt een boormachine moeten hebben. Hoop echt niet dat het in de weg gaat zitten om te klussen, pfff!
Groen combineerd heel goed met grijs. Vooral de wat mosgroene varianten. Voor een wat speels effect kun je verschillende materialen en vormen gebruiken. Ik zou qua meubels voor hout gaan en dan wat ruwer hout. Maar het blijft een kwestie van smaak.