Kleur kozijnen

Discussie in 'De lounge' gestart door botervliegje, 17 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke wit tint vinden jullie het mooist voor kunststof kozijnen?

1. RAL 9001

13 stem(men)
    48,1%
  2. RAL 9016

14 stem(men)
    51,9%
  1. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Je moet vooral kijken wat je huis het beste staat denk ik. Ik woon in een straat met allemaal hetzelfde type huis. Allerlei verschillende tinten wit zijn er te vinden. De gelige zijn wel echt heel lelijk. Zelfs nog bruine zijn er. Wij vonden wit helemaal niet mooi en kozen voor zwart/grijs. Nu verandert het ene na het andere huis naar een donkere kleur :D Overigens zijn ze binnen gewoon wit bij ons.

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Als ze binnen dezelfde kleur krijgen, zou ik kiezen wat binnen het mooiste staat. Daar kijk je steeds tegenaan.

3. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ja, dat denk ik echt. Ik zou bij de bouwmarkt een paar stalen halen en dan naast je raambekleding (op het raam - naar buiten gericht) plakken. Ik doe dat vaker als ik ergens over twijfel. Gewoon een paar dagen laten hangen; je ziet het dan iedere keer als je thuiskomt en bij verschillende soorten licht.

Voor de duidelijkheid: ik zou zeker geen 9001 nemen, maar dat komt ook omdat ik dat een verschrikkelijke vieze kleur vind.

4. Forumnaam

Forumnaam Bekend lid

19 okt 2019
    892
    1.743
    93
    #24 Forumnaam, 19 aug 2023
    Laatst bewerkt: 19 aug 2023
    Wij hebben crème met monumenten blauw. Ben er nog elke dag blij mee. Onze directe buren hebben wit, dat ziet er gewoon armoedig uit vind ik. Het ligt er wel ook aan wat voor kwaliteit je neemt, dat is nog belangrijker voor de uitstraling dan de kleur. Wij hebben met houtnerf structuur en verdiepte profielen. Ben wel een moment huiverig geweest dat ik het viezig zou kunnen vinden en heb daardoor wel getwijfeld, maar ben enorm blij met mijn keuze

Even voor het beeld een foto
    IMG_9325.jpeg

botervliegje en WWJD vinden dit leuk.
  5. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Het hangt echt helemaal af van de rest hoe die kleur uitpakt. Ik zou hem binnen nooit kiezen, hier alles 9010. Maar bij ons huis, de steen en stijl, is 9001 toch echt het mooist! Gecombineerd met heel donker grijs. Zelfs 9010 zou al te kil worden bij onze stenen, laat staan 9016. Dus echt ahankelijk van het totaalplaatje.

Ik zou prijs niet doorslaggevend laten zijn. Het is sowieso een duur iets en je kijkt er jaren tegenaan! Kiezen wat je het mooiste vind ( als dat financieel kan natuurlijk).

WWJD vindt dit leuk.
  6. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Wij hebben trouwens houten kozijnen, weet niet of dat nog verschil maakt met hoe de kleur uitpakt?

7. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik ben het met jou eens. In een eerdere reactie had ik al getypt dat ik liever voor duurdere kozijnen zou kiezen als die kleur beter past. Je kijkt er namelijk een behoorlijke tijd tegenaan.

Wat betreft de kleur 9001. Ik gaf aan dat ik die niet mooi vind. Zelf ben ik fan van 9016, maar ons huis is - vanwege de steenkleur - in een grijstint geschilderd. Wit is echt heel lelijk bij onze huidige woning. Je moet dus altijd naar het gehele plaatje kijken.
    Maar mijn reactie hierboven slaat op het verschil tussen raambekleding en kozijnen. Daar moet je wel over nadenken. Het verschil tussen 9001-9010 & 9010-9016 is niet erg mooi om tegenaan te kijken. Vandaar mijn tip om die stalen tegen de ramen te plakken.

Deel Deze Pagina