Mijn oma (dus de overgrootoma van mijn zoons) wordt morgen 70 jaar en krijgt een groot surprisefeest. Ik zie het niet zitten om te gaan omdat het 2.5 uur reizen is en mijn man de auto nodig heeft en ik geen zin heb om met de trein te gaan(mijn ouders gaan wel met de trein, hebben geen auto). Nu vroeg mijn moeder gister of wij het goed zouden vinden als ze mijn oudste zoon(25 maanden) mee zouden nemen, nu is het zo dat ze daar ook blijven slapen en dan de volgende dag weer teruggaan. Mijn zoon voelt zich op zijn gemak bij mijn ouders, maar is niet echt bekend bij mijn oma, het is dus een vreemde omgeving. (mijn zoon is trouwens wel helemaal gek van treinen dus dat zou hij geweldig vinden, zo'n reis). Ik zei tegen mijn moeder dat ik er over na had willen denken als ze in 1 dag heen en weer zouden gaan maar dat ik het slapen niet zie zitten dus helaas. Toen zei mn moeder dat dat juist lekker was om niet 2 keer zo'n lange reis op een dag te maken en dat hij zich met hun echt wel vetrouwd zou voelen daar. Omdat ik geen zin had in die discussie zei ik dat ik met mijn man zou overleggen en het nog zou laten weten, die dacht er trouwens precies als ik over. Ik laat hem niet gaan omdat ik het 1. te ver vind 2. te lang vind 3. zielig vind om hem ergens te laten slapen waar hij nooit geslapen heeft zonder papa en mama in de buurt 4. ik het idee heb dat ik mijn kind 'uitleen' om te showen(of is dit heel slecht gedacht?) 5. het een feestje is en er vast alcohol gedronken zal worden, misschien niet tot ze er bij neer vallen maar wel in een hoeveelheid waardoor je makkelijker wordt. En tóch voel ik me dan bezwaard om nee te zeggen tegen mijn ouders, terwijl ik het ergens zelfs brutaal vind dat ze het vragen. Mijn keuze is niet raar toch? Of zouden jullie je kind wel mee laten gaan?
Ik zou mijn kindje(s) wel met mijn moeder mee laten gaan, maar dat ben ik. Ze hebben een goede band met oma en oma vind het geweldig om ze mee op stap te nemen. Mijn moeder zou er echt goed opletten en zorgen dat ze het naar hun zin hebben en geen alcohol drinken.
Ik denk dat ik mijn kind ook niet mee zou laten gaan.. Hetzelfde verhaal.. Hij voelt zich absoluut op zijn gemak bij mijn ouders (schoonmoeder net zo trouwens) maar hij kent mijn oma nauwelijks.. Als we er zijn is het prima hoor, maar het zou finaal mis gaan als hij daar zou moet blijven slapen, ook al zijn mijn ouders erbij.. Over het alcohol gedeelte.. Moeilijk.. Ik weet dat mijn ouders hun drankje zouden laten staan, juist omdat mijn zoon er bij is en ze daar de verantwoordelijkheid voor hebben.. Ik weet niet of jouw ouders dat ook zouden doen? Maar goed, vooralsnog zou ik het ook niet toestaan.. Een dag, geen probleem, maar niet een nacht zonder mij en/of mijn man bij mensen die voor hem redelijk vreemd zijn.. En zolang jullie er niet achter staan sowieso niet doen..
Bij mijn schoonouders zou ik ze zeker mee laten gaan. Mijn schoonmoeder is echt bijna als een moeder voor ze.
Ja persoonlijk zou ik er geen problemen mee hebben (met mijn zoontje en mijn ouders ) omdat ik weet dat hij het geweldig vind en aan opa en oma zo goed gehecht is dat hij ook zonder mij kan slapen als oma er dan ter vervanging is. Ook in een voor hem verder vreemde omgeving met andere vreemde mensen. Maar als jij (en/of je man!) je daar niet goed bij voelt, doe het dan gewoon niet. Jouw/jullie kind, dus jullie kunnen het het beste inschatten hoe je zoontje zal reageren.
Ja hoor ik zou mijn zoontje lekker mee laten gaan. Heerlijk toch zo'n uitje en met de trein is helemaal geweldig! Je ziet denk ik teveel beren op de weg.
Ja ons zoontje zou gerust met mijn ouders mee mogen. Aangezien je zoontje van treinen houd, denk ik dat hij een uitje met zijn opa en oma harstikke leuk vind! Ik neem aan dat je ouders wel zo verstandig zijn zich niet lam te zuipen en rekening met hun kleinkind houden? Dan zou ik het dus geen probleem vinden
Ik zou mij kind niet mee laten gaan, maar dat is meer een egoistische reactie van mezelf Ik vind het nog steeds heel moeilijk om mijn kind een nacht te moeten missen....
Ik heb ook een zoon van 2.5 maand hé, dan zie ik die reis met de trein niet zo zitten. Ik ben trouwens wel (positief) verrast dat zoveel ouders hun kind wel mee zouden laten gaan, doet me twijfelen. Mijn zoon vindt mijn ouders ook geweldig, vindt de trein leuk, er zijn daar andere kindjes, en mijn ouders zullen hartstikke goed voor hem zorgen, maar ik vind het gewoon te spannend ofzo. Toen ik het net typte dacht ik ook dat het eigenlijk wel logisch was dat mijn ouders hem willen showen (het is ook zo'n heerlijk kind), daar zijn opa's en oma's ook voor. Jullie zetten me iig aan het denken, vanavond maar weer even overleggen met m'n man.
Ik had het ook niet gedaan ( maar dat is ook omdat ik weet dat souders niet nuchter blijven ) daarbij is het erg ver reizen.Wat als hij 'savonds heimwee krijgt of ziek wordt. Moet je als nog 2.5 uur gaan reizen om je kind op te halen en weer mee terug te nemen.
Ik zou mijn kind wel laten gaan. Maar eigenlijk zou ik zelf gaan ik vind 2,5 uur reizen nogal mee vallen, lijkt me een kleine moeite om je oma te verrassen. (ken je situatie verder natuurlijk niet).
Goh wat leuk van ze. Ik zou het zeker doen. Sterker nog, mijn zoon is ontzettend vaak bij zijn opas en omas. (ik moet wel zeggen, noodgedwongen ivm ziekte andere zoon) Hij is echt vaak bij anderen sinds de geboorte van de kleintjes. Dat vind ik heel erg, maar dat moet ik loslaten. En serieus, het kan echt geen kwaad. Ik heb geleerd om los te laten en erop te vertrouwen dat ook een ander (lees opa`s en oma`s) goed op mijn kind kan passen. Zij ondernemen gelukkig vanalles met hem en hij vindt dat geweldig. Een kind van 24 maanden is wel anders dan een baby. Wees blij dat ze met hem willen pronken, dat is ook goed voor zijn eigenwaarde! en hij leert zijn familie beter kennen, zoals neefjes en nichtjes. Dat vindt mijn zoontje echt leuk! Maar ik neem aan dat 1 van je ouder mate houdt met drinken omdat je zoon er is? waren ze ook altijd dronken op feestjes toen jij klein was?