Hello dames Mijn baby is nu 10 weken bijna. Hij werd geboren met donkergrijze ogen nu komen lichte ogen bij ons voor in de familie maar wij de ouders hebben donkerbruin en hazelbruine kleur ogen. Nu in het daglicht lijken de oogjes van de kleine heel lichtgrijs met een bruine rand om de pupil van de zijkant zijn de ogen lichtbruin een beetje mijn kleur ogen en in het donker zie je dat ze donkergrijs worden met donkerbruine vlekken rond de pupil. Wat denken jullie dat het zal worden? Ik heb een foto van zn oogjes
Ik denk dat het nog vrij veel kanten op kan op blauw na. Is heel moeilijk te zeggen. - Oudste had hier donkerblauwe ogen die langzaam steeds grijziger werden en nu zijn ze een soort bruin/groen. - Middelste had donkerblauw die werden steeds donkerder en al vrij snel waren ze bruin. - Jongste had donkerblauw die werden steeds lichter richting grijs en zijn nu grijs/blauw. Alledrie dus verschillende kleuren, wat ook prima kan met mijn bruine ogen (ouders bruin en de ander grijs) en van mijn man grijs/blauw (ouders grijs/blauw en blauw). Afwachten dus
Ik denk hazelnootbruin. Onze oudste had precies dezelfde kleur ogen en die zijn nu echt heel erg mooi bruin. Mijn man en ik hebben allebei groene ogen .... 😂 Toen:
Mijn jongste had hele donker "blauwe" ogen (was amper blauw, zo donker was het) en die werden ook vrij snel heel donkerbruin. Nog heeft ze (nu 2,5 jaar) hele donkerbruine ogen, donkerder dan ikzelf. Mijn man heeft hele lichtblauwe ogen. En met onze combinatie van lichtblauw en bruin heeft mijn oudste uiteindelijk lichtgrijze ogen gekregen. Die worden steeds minder blauw! Maar donker worden ze zeker denk ik hoor, ik denk bruin!
Hier ook een geboren met blauw.. Zonder vlekjes oid. Na een paar maanden kwamen er wat vlekjes in en werden ze groenig. Tot een jaar waren ze echt groen. Daarna kwamen er donkerdere vlekjes in en werd het groen met bruin.. Ondertussen 2,5 jaar en zijn hazelnoot bruin. zoals jij beschrijft klinkt t alsof hij vlekjes heeft.. Vlekjes worden meestal groter tot de uiteindelijke kleur.
Klopt als je goed kijkt zie je om de pupil donkerbruine vlekjes in het daglicht zie je echt een lichte kleur iris met veel groen/bruin eromheen en van de zijkant lijkt het helemaal bruin. Iedereen hoopt hier dat hij deze kleur houdt haha