Baby overdag wakker maken of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ZomerBloemen, 3 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZomerBloemen

ZomerBloemen Actief lid

11 jan 2023
    141
    144
    43
    Vrouw
    Onze zoon is volgende week alweer drie maanden oud. Het is altijd een goede slaper geweest. Hij groeit goed, drinkt goed en is levendig. Sinds een week zijn wij actiever bezig met hem overdag in z’n bedje boven leggen. Dit gaat goed en hij slaapt goed. Iets te goed. Als we hem niet wakker maken slaapt hij de hele avond door. Waardoor hij voedingen mist en ik gestuwde borsten heb. Is het handig om hem in de avond na twee uur wakker te maken of liever niet? Ik lees dat het niet goed is om te sleutelen aan z’n slaapproces, maar ik lees ergens anders dat het niet uitmaakt.

Ik ben bang dat als ik hem lang laat slapen in de avond dat hij zich vaker ‘s nachts gaat melden.

overdag doet hij wel hazenslaapjes. Het lange slapen is alleen in de avond, als het donker wordt.

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.487
    113
    Ik zou proberen hem een droomvoeding te geven. Bij je pakken en aanleggen. Vaak drinken ze dan slapend wel door.
    Het werkt het beste als je het wel tussen de slaapcycli in doet, een beetje draaien met het hoofd, beetje smakken. Dat zijn de tekenen.

3. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Dit precies.

En anders kan je ook gewoon een paar nachten aankijken hoe het gaat. En als hij s nachts komt eerst droomvoeding proberen en anders s avonds bv beneden te slapen leggen, dat je zn nacht pas later start.

Deel Deze Pagina