Hier precies hetzelfde, zo leuk! Ik noem Eva altijd kaaskop en Lisa een kleine Indo . Hier ook alleen maar Nederlands bloed, maar toen Lisa net geboren was leek ze wel een chinees! Ik kreeg de eerste maanden ook vaak de vraag of de vader Indisch was . Ik ben blond met blauwe ogen (Eva ook) en mijn vriend heeft donkerbruin haar en bruine ogen (Lisa ook). Wel duidelijk wie welke genen heeft geërfd . De kleur ogen is na de geboorte hetzelfde gebleven, alleen zijn ze bij allebei iets lichter geworden. Lisa is wel een stukje lichter geworden, maar ik vind haar soms nog wel wat indo trekjes hebben.
vader en moeder bruin haar bruine ogen....mijn oudste heeft ook donker haar bruine ogen...jongste lichter bruin haar en .......blauw grijze ogen zeer onder de indruk!!
ik : bruine ogen, bruin haar (als kind wel blond haar) vriend: licht groene ogen, blond haar kindje: tot nu toe donkerblauw/grijze ogen met blond haar vraag me toch af wat die blauwe ogen gaan doen wij hebben het allebei niet. tis alleen raar want ze zijn d.blauw, maar op de foto lijken ze altijd heel donker, btje bruinig ons lekkere mollige ventje die kijkt van: wat 8)?
uhhh hier: mama: blond bruine ogen papa: donkere haren grijze ogen zoontje blond haar blauwe ogen... We hadden eigenlijk een zoontje verwacht met donkere haartjes en bruine ogen Zou het ook nu raar vinden als ons volgende zoontje donker haar en donkere ogen zou hebben.... Terwijl de kans heel groot is...
Mama's: Donkerbruin haar & ogen Papa's: Donkerbruin haar & groene ogen Moppie: Donkerbruin haar & blauwe ogen Ze heeft de ogen van mijn vriend zijn vader. Zijn sinds de geboorte alleen maar lichter geworden terwijl wij beide toch best donker zijn...
Mama: rood-bruin haar, lichtblauwe ogen Papa: donkerblond/bruin haar, choco-bruine ogen Zoon: geboren met pikzwart haar en antraciet-grijze ogen, nu koper-blond haar en donkere groen-bruine ogen.
even nog een foto van mijn kids samen. zo zie je maar dat het met halfbloedjes echt bijde kante op kan. bijde zoals je ziet op eerdere fotos donker met geboorte en bijde zijn een andere kant op gegaan. wat ik wel erg vind dat ze aan de papa vragen of alicia wel van hem is want ja een turk met een blond kind met blauwe ogen kan toch echt niet blijkbaar. als papa dan verteld dat hij maar half turks is dan is het o vandaar :x. das dan wel het nadeel ervan. nando is 2 druppels papa en daar is geen twijfel over mogelijk haha
@ Lovewinnie: Wat bijzonder dat je dochter zo blank is geworden. Mooi meid hoor. Je zoontje is ook een schoonheid trouwens. @ hier: Ik ben geboren met pikzwarte haren en blauwe ogen. Na verloop van tijd steeds blonder geworden en vanaf de middelbare school weer steeds donkerder. Nu is mijn haarkleur heel donkerblond. Mijn man is kaal geboren en is altijd blond geweest, ook blauwe ogen. Onze dochter is geboren met heel donker haar en is nu al hartstikke blond. Ook zij heeft blauwe ogen. Mijn moeder heeft trouwens ook blauwe ogen en mijn vader is een geval apart , die heeft blauwe ogen, maar van 1 oog is een kwart van de iris bruin. De oogkleur van mijn mans ouders zou ik overigens echt niet weten.
Wat een verschil van kindjes!En die van je dochtertje met de geboorte en nu...jeetje! Ongelofelijk, wel mooi hoor!
Ikke: donkerblond haar en blauwe ogen Papa: Lichtblond haar en groene ogen Chloé: vanaf geboorte lichtblond haar en blauwe ogen
Wat een prachtkindjes zeg!! Sta echt te kijken van dat verschil van je dochter met baby en nu!!!! Nu zulke mooie blauwe ogen
Ik weet niet of het al is gezegd (geen zin om alles te lezen), maar simpel gezegd is het zo dat je 'twee oogkleurgenen draagt'. Als je blauwe ogen hebt dan is jouw genenpaar 'blauwblauw' en dus: Als zowel pa als ma blauwe ogen hebben krijgt je kindje "100%" zeker blauwe ogen. Als een van de ouders blauwe ogen heeft dan geeft die persoon dus zekerweten 'blauw' door. De ouder met bruine ogen kan ofwel 'blauwbruin' zijn en dus één van de twee doorgeven, ofwel 'bruinbruin' zijn en alleen bruin door kunnen geven. Als je blauw van je ene ouder krijgt en bruin van de andere ouder dan worden je ogen bruin. Bruin is dus dominant. Je kan echter als 'drager' van blauw wel blauw doorgeven. Voorbeeldje: * Ik heb blauwe ogen (blauwblauw) en geef dus blauw door * Jan heeft bruine ogen (bruin ...) en zou theoretisch beiden kunnen doorgeven, maar je weet dus niet welk paar hij heeft: we weten wel dat zijn vader blauwe ogen heeft en dat de kans dus aanwezig is dat hij bruinblauw is. We hebben echter twee kinderen en weten inmiddels hoe het zit * M heeft bruine ogen, dus geen info over Jan zn genenkleur * T heeft echter blauwe ogen en dus weten we dat Jan bruinblauw is, M gaf hij bruin en T blauw
Isabelle heeft blauwe ogen met één partje bruin (zal zo even een foto opzoeken, beetje lastig uit te leggen) en kastanjebruine haren met een oranje gloed. Milan heeft blauw-groene ogen en blonde haren.
Mijn man en ik zijn allebei puur Hollands maar toch heel verschillend. Ik: blauwe ogen, lichtbruin haar met een rozige gloed, heb ook sproetjes (echte Germaan dus ). Mijn man: bruine ogen, zwart haar, wel puur Hollands dus maar wel een donkere huid. Wordt snel bruin. Ik was dus heel erg benieuwd wat deze combi op zou leveren . Onze dochter had al zwarte haartjes bij haar geboorte en ze heeft nog steeds donkerbruine haartjes en ook een donker huidje, net als haar pa. Maar nu de ogen: die waren blauw maar wel heel erg donker blauw. Mijn schoonfamilie zei: die blijven blauw, mijn eigen familie: dit zijn niet 'onze' blauwe ogen, die worden bruin . Het duurde hier echt tot zo'n 10 maanden voor ze écht bruin waren. Het begon met een beetje bruin rond de pupil en het breidde zich steeds meer uit. Kan heel lang spannend blijven dus!
Nou, hier gaat het niet op hoor dat bruin overheerst; Mijn Man; Zwart haar, donkerbruine ogen Zijn vader; Donkergrijze ogen + donkerbruin haar Zijn moeder; Donker haar (tegen zwart aan), donkerbruine ogen Ik: Kastanjebruine haren, groene ogen Mijn vader; Lichtbruin haar, groene ogen Mijn moeder; Donkerbruin haar, bruine ogen Onze dochter; Donkerbruin haar en BLAUWE ogen. Rara? En nee, ze is niet van de melkman