Kleur ogen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by chantal29, Nov 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zo79

zo79 Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    3,925
    0
    36
    Ikzelf had als baby lichtblauwe ogen, en nu zijn ze toch echt groen/bruin ;)

2. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    hihi sweetmarije, mijn zoon heet ook jamie en is ook geboren met lekkere bruine kijkers! nu nog steeds bruin! hij heeft ook van die langer wimpers. ogen om verliefd op te worden!

3. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Een leuke engelstalige site over oogkleur: Genetics of eye color [Athro, Limited: Biology]
    De kans is heel klein dat je een kind krijgt met bruine of groene ogen als beide ouders blauwe ogen hebben. Maar het kan wel, doordat er ergens een 'foutje' is opgetreden in de genen.

Leuk weetje: de meeste mannen met blauwe ogen vallen op vrouwen met blauwe ogen. Daaruit voortkomende kinderen zullen (bijna) allemaal blauwe ogen hebben en dat zal de man enige zekerheid geven dat hij echt de vader is.

Onze zoon heeft nu blauwe ogen. Dat zal wel zo blijven omdat we allebei blauwe ogen hebben.

4. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Mijn dochtertje had bij de geboorte felblauwe ogen en dat zijn ze nog steeds!! Echt prachtig, met een heel donkerblauwe rond eromheen. Zou willen dat ik ze ook had hihi

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn de ouders van mijn man hadden allebei groene ogen, mijn man heeft ook groene ogen, zijn broer heeft bruine ogen en zijn zus blauwe ogen :D
    Mijn moeder heeft groen en mijn vader blauw, mijn broer en ik hebben allbei blauwe ogen :)
    Sterre heeft nu nog blauwe ogen, maar soms worden ze al een beetje groenig lijkt wel :) Ik ben wel benieuwd, maar het maakt me niet zo veel uit moet ik zeggen.

6. Esila

Esila Fanatiek lid

Sep 17, 2006
    2,389
    831
    113
    Mijn dochter had bij de geboorte donkerblauwe ogen en binnen een paar maanden werden ze chocoladebruin en dat zijn ze nog steeds.

7. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn dochter heeft heeele mooie zeeblauwe ogen. Niet heel licht, maar gewoon mooi.

Ik heb ff op die website gekeken, maar wss worden haar ogen dan alsnog bruin. Ik heb bruine ogen, en dat is blijkbaar overheersend!

8. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Mijn meisje haar oogkleur kan ik niet omschrijven... er zit van alles wat in!Ze waren bij de geboorte donkerblauw. Ze is nu bijna 16 maanden en ik hoop dat het de kleur blijft die ik geen naam kan geven blijft want ze heeft prachtige ogen...

9. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Julie had bij haar geboorte heel donkerblauwe ogen. Ze had wel een "donkere oogopslag", ik dacht dat ze wel bruine ogen zou krijgen (net als haar mama). Maar ze worden alleen maar helderder blauw (net als haar papa)! Heel mooi, met een donkerblauw randje. Ben benieuwd of dit nog gaat veranderen. Haar haarkleur is namelijk ook al best veranderd. was eerst donker, daarna werd ze super rossig-blond, en nu worden haar haartjes en wenkbrauwen weer bruin!

10. prrrsam

prrrsam Bekend lid

Jan 1, 2009
    987
    1
    18
    Fenna heeft echt super mooie donkerbruine ogen! Ze zijn niets lichter geworden nog, je moet echt moeite doen om haar pupil te zien. Haar 'vader' is Antilliaans, vandaar. Ik hoop stiekem wel een beetje dat ze, net als ik, groene ogen krijgt.

11. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Gisteren kregen we weer te horen hoe mooi de ogen van onze dochter zijn. Ze heeft nu rond haar pupil een lichtblauwe rand en dan een iets donkerdere blauwe rand. Nogmaals het is niet het belangrijkste natuurlijk maar als ze zo zouden blijven zouden we niet erg vinden.

12. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,721
    3,153
    113
    Female
    Heey heey

Ik heb bruine ogen, mijn ex heeft groen/grijze ogen en mijn zoontje heeft hele mooie grote bruine ogen :D met hele lange wimpers,,

Liefsz:)

13. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Die heeft echt mooie kijkertjes

14. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,721
    3,153
    113
    Female
    :D Dank je :D krijg ik elke dag haast wel te horen,, haha ben er oowk gewoon jaloers op :p

Liefsz:)

Share This Page