Kleur ogen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantal84, 4 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    @Loverlydk: prachtige foto! In zo'n stijl wil ik ze ook laten maken van mijn meisje van 1 jaar.
    Mag ik vragen waar je deze hebt laten maken? Kleine kans dat ik in de buurt woon maar ik ben even nieuwsgierig :)

2. happymama

happymama Niet meer actief

de kleur van mijn dochters ogen zijn nooit veranderd.
    waten groen bruin toen ze geboren werd en nu nog

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Bij mijn ene zoon waren de ogen direct heel donker bruin. Mijn andere zoon had eerst blauwe ogen. Na zijn 1e verjaardag is dat bruin geworden. Had ik niet meer verwacht

4. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    mijn dochter had met de geboorte donker blauwe ogen.. na 3 dagen werden ze bruinig... nu zijn ze donkerbruin/groenig... Vriend heeft bruine ogen en ik blauw/grijs

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier waren ze donkerblauw en worden nu steeds wat lichter.

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

nr 1; donkerblauwe ogen bij geboorte, eerst wat kleine bruine stipjes erin en van de een op andere dag met 4 mnd bruine ogen toen hij 's morgens wakker werd.

nr 2: rond 5 maanden langzaamaan bruine ogen.

nr 3: donkerblauwe ogen die steeds lichter werden tot 4 maanden en toen hadden ze de kleur van nu. Donkerblauwe rand en lichtblauwe ogen

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

dankje :) ze komt uit Noord Brabant die de foto's gemaakt heeft... Ze is erg goed! Nog interessant of te ver?

8. jammetje

jammetje Actief lid

5 mei 2010
    216
    0
    0
    volgens mij heb ik ooit ergens gelezen dat de man bepaald welke kleur ogen de baby krijgt. Maar het hoeft dan niet zo te zijn dat, als de man bruine ogen heeft, de baby ook bruine ogen heeft. De man met bruine ogen kan nl ook een gen met blauwe ogen bij zig dragen (andersom natuurlijk ook) bv zijn moeder of vader heeft blauwe ogen.
    mijn vriend heeft hele donker bruine ogen, maar mijn zoontje heeft blauwe ogen en onze kleinste heeft ook nog steeds blauwe ogen ben benieuwd of dit nog veranderd.

9. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Woow wat een mooie heldere ogen zeg! Schitterend

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    geboorte: licht blauw
    11maanden: licht blauw
    papa: groen/grijs
    mama:groen/grijs

11. marilouise

marilouise Niet meer actief

Bij zijn geboorte heel donker blauw grijs
    nu na 5 maanden normaal blauw grijs
    wel valt het op dat ze weer lichter lijken te worden ben benieuwd wat het uiteindeijk wordt maar verwacht wel blauw

papa donkerbruin
    mama blauw grijs licht van kleur

12. juffie29

juffie29 Actief lid

10 apr 2009
    280
    0
    16
    Bij de geboorte waren de ogen van mijn dochter donkerblauw. Kinderarts riep meteen tegen mijn man: Heeft iemand bruine ogen? (ik lag op o.k. vanwege keizersnee)
    Zelf bruine ogen, man lichtblauwe ogen, dochter (4 maand) krijgt nu ook bruine ogen. Ze worden nu steeds bruiner.
    Schijnbaar kunnen sommige artsen dit al zien...

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    als ze met 11maanden blauwe ogen hebben, blijft dit dan ook zo??? onze zoon heeft licht blauwe ogen en manlief en ik beide groen/grijs

14. wolly

wolly Niet meer actief

Mijn zoontje had bij de geboorte blauwe ogen en dat is nu nog steeds zo.
    Mijn vriend heeft bruine ogen en ik heb een beetje groen/grijzige ogen.

15. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Zolang het oogwit nog een beetje blauwig is kan de kleur nog veranderen. Dus je kan wel zien wanneer hij/zij de definitieve kleur heeft gekregen.
    Het is gelukkig niet zo dat de man alleen bepaalt wat de kleur wordt hoor, het kind krijgt de genen van allebei de ouders.

16. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Hmmmm, niet mee eens hoor! Mijn eigen ogen waren bij de geboorte blauw en toen ik drie of vier JAAR was werden ze groen. Dat kan dus wel! Mijn dochter had bij de geboorte superblauwe ogen en ze worden nu ook echt iets naar groen/grijs toe.

17. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn dochter heeft al vanaf het begin blauwe ogen, soms donkerder, dan weer grijzer. Nu zijn ze echt helder grijsblauw. Het witte is nog steeds af en toe met zo'n blauwe gloed er overheen, dus of het nog bruin wordt? Ik heb bruine ogen, mijn man felblauw!

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    eerste foto is ie net geboren, 2 dagen oud,grijze oogjes en laatste foto is pas gemaakt, donkerbruin:D
    Het veranderde denk ik rond de 3 á 4 maanden

19. Maia

Maia Niet meer actief

Fleur had echt heel donkergrijze/zwarte ogen toen ze geboren werd, maar dat werd snel lichter en richting blauw. Ze zijn nu helblauw dus denk niet dat dat nog erg verandert.

Deel Deze Pagina