slapen overdag 9 mnd

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Pleak, Sep 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik heb een vraagje over mijn zoontje.

Mijn zoontje heeft 's nachts altijd erg slecht geslapen, gelukkig is dit erg verbeterd er slaapt hij meestal 's nachts door. Alleen overdag loop ik steeds 'vast'.
    Ik ben erg flexibel, hij hoeft niet te slapen, is hij moe gaat hij naar bed.
    Maar ik weet even niet meer of ik het allemaal wel goed aanpak.

Hij slaapt z'n 3 keer over dag, maar heel korte slaapjes (half uur/uurtje), maar eigenlijk lijkt hij alleen maar moe overdag. Misschien is het heel normaal, maar het lijkt zoveel 'logischer' als hij was langer slaapt en dan tussen door iets meer energie zou hebben ;)
    Ik probeer vaak zijn speentje even te geven en dan te proberen of hij nog verder wil slapen, maar dat gaat hij echt heel hard huilen/gillen.
    Vandaag bijvoorbeeld heeft hij 's middags van 12.15 tot 13.00 geslapen. daarna even gespeeld, rijstewafeltje op en dan is hij al weer moe (14.00) Even lekker geknuffeld en om 14.30 maar weer naar bed. Om 15.15 was hij weer wakker, maar als hij dan tot 17.00 op is (tot het eten) dan zit hij alleen maar te huilen aan tafel van moeheid.

Moet ik strenger zijn met het slapen overdag? Of is het heel normaal?
    (mijn man zegt steeds plagerig: heeft hij niet van mij hoor, slapen is mijn grootste hobby ;) nou niet die van mijn zoontje)

Ik vind het zo zielig dat hij het gros van de dag zo moe, hangerig en huilerig is.

2. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Klinkt idd alsof hij oververmoeid is. Ik zou toch proberen aan te sturen op minimaal 1 grote middagdut.. Mijn uk slaapt soms in de ochtend 45 min (8u wakker) en slaapt van 13-15.30. Heeft genoeg energie in de tussentijd. Mischien toch even doorbijten..en hem 'laten liggen'

3. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,059
    1,291
    113
    Nederland
    Hier eigenlijk het zelfde als jou TS. Is hij moe, dan gaat hij op bed.
    Vaak leg ik hem in de ochtend rond 10u op bed. De ene keer slaapt hij tot half 12. En de andere keer maar 30 min. 's Middags doet hij soms nog een tukkie. De ene keer een uur andere keer 30 min.

's Avonds gaat hij rond half 7 op bed.
    Maar het is niet dat hij jengelig wordt gelukkig.

4. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

Feb 5, 2009
    2,226
    0
    0
    overijssel
    Mijn dochter is ook 9 maanden en heeft nog 2 slaapjes overdag. Ze is rond 8 uur wakker en gaat om 10 uur weer naar bed. Meestal slaapt ze dan 2 uur. 12 uur er uit en om half 3 weer naar bed tot 5 uur. dan blijft ze op tot 8 uur in de avond en slaapt ze het klokje rond. Volgens mij is ze ook wel een slaapkop hoor;)

Ik laat haar overigens echt wel even huilen als ze na een half uurtje alweer wakker word, meestal valt ze binnen 10 minuten wel weer in slaap.
    Ik ben zelf wel héél erg van de regelmaat (niet altijd handig hoor) maar voor mijn kindjes werkt het gewoon het beste. Maar elk kind is anders en het is altijd lastig om anderen daarin advies te geven:)

5. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Hier sliep hij toen 2x 1,5 uur, voldoende om zijn energie op te laden! Maar in de ochtend, nadat hij toch rond de 11 uur aan 1 stuk heeft geslapen is hij ook snel moe. Maar kon met 9 mnd met gemak 2,5 a 3 uur wakker zijn. Als zijn tikkie kort is, zoals dus bij jou, zet ik t muziekje vd babyfoon aan. Als ij kom kijken wil hij nl spelen, en nu slaapt hij dan vaak binnen enkele minuten weer. Idd na korte slaapjes is de kleine ook snel weer moe.

6. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    Dat is ook wel een goede denk ik. Zodra hij me ziet wil hij niet meer slapen.

Ik ga denk ik ook maar eens proberen overdag meer ritme. ´s nachts heeft dat ook goed geholpen. Dan maar op vaste tijden in zijn bedje overdag en een beetje strenger voor hem zijn.

Moet er wel bij zeggen dat het nu allemaal wat stress voller is als anders. we zijn aan klussen in ons nieuwe huis en binnen kort verhuizen en ondanks dat we er alles aan doen om zo veel mogelijk hem te ontzien en alles doen om de rust voor hem te bewaren krijgt hij er vast toch wel flink wat van mee. Maar daarvoor was dit ook al zo.. denk alleen wel dat hij daardoor nog iets sneller moe is.

7. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    Hier geloof ik ook een slaapkop: 08.30 wakker.
    Van 11.00 tot 12.30 slapen en van 15.30 tot 18.00. Om 20.30 gaat ze er dan weer in.

8. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hier ook twee slaapjes van 1,5 uur, misschien kun je dat proberen?

8.00 wakker
    10.30,- 12.00 slapen
    14.30 - 16.00 slapen.
    20.00 naar bed voor nacht, soms iets later.

Natuurlijk ongeveer tijden he!

9. Rem

Rem Lid

Jul 24, 2011
    40
    0
    0
    Hallo,

Een 'gemiddelde' dag (thuis, niet op opvang) ziet er ongeveer zo uit:
    - 6.00 wakker, BV
    - soms na BV nog even slapen
    - ochtend uurtje slapen
    - middag half uur tot anderhalf uur
    - namiddag een halfuur
    - rond 19.30 naar bed

Het is erg wisselend, wat langer slapen 's ochtends zou fijn zijn :) want ook kan is rond vijf uur al wakker, 'we rekken dan de tijd tot rond 6 uur voor drinken...

Op de opvang slaapt hij veel minder en is hij sneller wakker en afgeleid door geluiden en andere kindjes.

groetjes Rem

(nu ruim 8,5 maand oud)

10. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    Klinkt heel herkenbaar, mijn zoontje is ook al max 6 uur wakker, vaak iets eerder. Meestal geeft mijn man dan een flesje voor hij naar zijn werk gaat en dan leggen we heb daarna nog even in bed, anders rolt hij om van de slaap. Dan slaapt hij meestal tot ongeveer 07.00 en dan begint de dag 'echt' Hij gaat nu niet meer naar de opvang, maar daar sliep hij idd ook nog minder.

Ik ga proberen om hem 2 keer overdag op bed te leggen, kijken of hij dan wat langer slaapt en dan iets uitgeruster is, maar ik denk dat hij zich idd ook snel af laat leiden en niets wil missen. Maar ik ben best stil in huis, kan moeilijk als een muisje rond gaan lopen, moet toch vanalles doen.

@ rem.. heeft jouw kindje daar genoeg slaap aan op zit het ook steeds in zijn oogjes te wrijven?

@ Sallie, Daantje en Loezz.. ik wil ook dat mijn kleine tot zo laat slaapt ;) haha , maar jullie kindjes gaat ook later naar bed (zoontje gaat om 19.00 naar bed). Misschien ook een idee. dat maakt de ochtend voor mij ook iets relaxter.

Share This Page