Kleur ogen

Discussie in 'De lounge' gestart door maartje84, 1 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ansji

Ansji Niet meer actief

Ik heb donkerbruine ogen, mee geboren ook. Mijn man heeft grijsgroene ogen. Onze kinderen hebben beiden donkerbruine ogen, de oudste had donkergrijze ogen bij geboorte, maar die werden binnen 2 weken bruin. De jongste donkerblauw bij geboorte, die werden bruin na 2 maanden.

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.923
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    #42 RoGiJuLi, 2 sep 2018
    Laatst bewerkt: 2 sep 2018
    Mijn man heeft blauwe ogen (net als zijn ouders en broer en zus).
    Ik heb grijs/groen/bruine ogen.
    Mijn ouders en broer en zussen hebben ook blauwe ogen.

Alle 3 mijn kids hadden hele donkerblauwe ogen na de geboorte, maar bij alle 3 is het nu lichtgrijs geworden.

Boven die van mij (groen is zo niet goed te zien), daaronder me dochter 20171223_201238.jpg 20180902_075204.jpg

Madelie en Zara75 vinden dit leuk.
  3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.066
    3.859
    113
    Bij mijn dochter zijn ze tot haar vierde van grijs naar grijsgroen gegaan, ze heeft nu dezelfde kleur als mijn man. Mijn zoon werd met blauwe ogen geboren en de kleur is gewoon hetzelfde gebleven.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Bruin is altijd dominant maar met bruine ogen kun je wel blauw gen hebben :). Dus als jij partner ook blauw gen heeft ondanks andere kleur ogen dan kun je dus kind krijgen met blauwe ogen :)

Mijn moeder heeft bruine ogen en mijn vader blauw
    Gevolg van de 5 kinderen 2 met blauwe ogen, 2 met bruine ogen en 1 met groene ogen :)

Ouders met bruine ogen kunnen wel kind krijgen met blauwe ogen. 2 mensen met blauwe ogen geen kind met bruine ogen :)

Ik heb blauwe ogen, man bijna zwarte ogen (zijn moeder blauw en vader ook hele donkere ). Combi een met mijn ogen en een met man zijn ogen. Mijn zoon heeft echter blauw gen van want heb geen andere :) dus kan later wel kinderen krijgen met blauwe ogen :)

esklessebes en merah vinden dit leuk.
  5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #45 merah, 2 sep 2018
    Laatst bewerkt: 2 sep 2018
    Heb ook wel eens gegoocheld op deze info, maar vond toch heel andere verhalen. Mijn middelste dochter heeft zeker de eerste twee jaar blauwe ogen gehad, daarna werden ze grijs en inmiddels (ze is 5) zit er ook een vleugje bruin rond de pupil. Bij mijn oudste zijn ze op vergelijkbare wijze nu echt bruin (bruin/groen). Bij mijn jongste (bijna 4) geloof ik wel dat ze echt blauw/grijs blijven. Bij hem weinig verandering. Denk dus echt dat het verkleuren ook na het eerste jaar nog kan.

6. Lindalovesmo

Lindalovesmo Niet meer actief

Ik heb grijs/blauwe ogen, man heeft bruine ogen.

De oudste werd geboren met blauwe ogen maar binnen anderhalve maand was dat veranderd in bruin.

De jongste (nu 5 maand) heeft grijs/blauwe ogen. We zijn benieuwd of het nog veranderd.

7. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.003
    3.665
    113
    Hier ook ouders moeder bruin vader blauw maar 5 kids bruine ogen.

Wat helemaal grappig is mn ouders hebben 6 kleinkinderen 3 om 3 de jongens hebben allemaal blauwe ogen en de meiden allemaal bruine terwijl de jongens uit 3 verschillende gezinnen komen en de meiden uit 2 verschillende.

Dus als ik ooit nog een kindje krijg dan ben ik heeeeel benieuwd naar kleur ogen haha

Deel Deze Pagina