kleur ogen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Agatha, 25 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Dat is wel heel apart! Over het algemeen word aangenomen dat 2 mensen met blauwe ogen geen kinderen krijgen met bruine ogen. Het kan voorkomen maar dat gebeurt heel weinig. :D

2. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Dat kan prima hoor ;) Waarschijnlijk heeft een van je man zijn ouders/grootouders lichte ogen gehad en is dat zo doorgegeven naar je zoon.

Mijn vriend heeft ook hele donkere ogen en allebei zijn ouders ook. Maar zijn oma heeft blauwe ogen dus hij heeft via zijn vader het niet-dominante gen voor blauwe ogen meegekregen want onze zoon krijgt ook steeds lichtere blauw / grijze ogen. Als moeder met blauwe ogen heb ik twee niet-dominante genen voor blauwe ogen, dus dat geef ik sowieso aan mijn zoontje mee. Mocht hij bruine ogen gekregen hebben dan hadden zijn kinderen bv weer blauwe ogen kunnen krijgen.

Kun je hele leuke kruisingschema van de erfelijkheidsleer op los laten om te zien hoe de kansen zijn dat je kinderen b.v. lichte of donkere ogen krijgen.

(ja, dat was mijn favo onderwerp bij biologie ;) )

3. angel1

angel1 Actief lid

26 jul 2006
    158
    0
    0
    Hallo,

Onze dochter had bij haar geboorte 2,5 jaar geleden blauwe ogen. En die heeft ze nog steeds. Mijn man heeft groen/bruine ogen en ik bruine ogen. Onze zoon heeft groen/bruine ogen, ik weet niet of dat misschien nog bruin gaat worden..

Die theorie van dat bruine ogen dominant zijn schijnt alweer achterhaalt te zijn. Er is een hele ingewikkelde theorie over te vinden op internet.

Groeten,
    Angel

Groeten,
    Angel

4. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    ik heb ook bruine ogen maar mijn kids niet.
    Mijn dochter nu 7 haar ogen is afgelopen jaar behoorlijk veranderd.
    dus tot 1 jaar geloof ik nie zo in eerlijk gezegt
    of ze moet speciaal zijn ;)

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik zag gister dat de ogen van onze zoon nu bruine tinten krijgt.

Deel Deze Pagina