Hoi Ilja, Kom ik weer aan met een "slaapvraag" over Daan. Hij is nu dik 9 maanden en is een heerlijk, vrolijk, opgeruimd mannetje. Hij slaapt `s ochtends en `s middags goed, alleen is het `s nachts nog steeds "ellende". Vaak is hij al rond 18.00 zo moe, dat we hem in zijn bedje leggen. Hij slaapt dat ook een aantal uren achter elkaar. Van het CB moet hij nog een 3de fles, dus die geven we tussen 21.00 en 22.00 uur. Dan is hij ook superslaperig. Vervolgens leggen we hem weer in bed, maar dan begint het rond 01.00 uur. Elk uur wakker, speen geven, even knuffelen, en weer slapen. Hoe gaan we dit veranderen. Hij heeft eigenlijk te lang bij ons op de kamer geslapen (om diverse redenen), sinds vorige week slaapt hij op zijn eigen kamer. Hij kent zijn kamertje goed, want verschonen, badderen etc. deden we wel al daar. Zoals gezegd slaapt hij er overdag ook prima. Hoe doorbreek ik dit "probleemslapen", of verwacht ik al teveel van hem en hoeft hij nog niet door te slapenHoop dat je weer een gouden tip hebt Liefs Emma
Het CB zegt dat hij sowieso tot een jaar die 3 flessen moet...weet niet waarom, Daan zit keurig in het midden van de groeicurve.. Gisteravond hadden we net besloten om hem niet wakker te maken. toen hij om 21.00 zelf wakker werd.Dus toch maar gegeven, vervolgens heeft hij tot 02.00 geslapen en heb ik hem toen even laten huilen. Uit zichzelf is hij toen in slaap gevallen =D> en om 04.00 was hij weer wakker. Toen heb ik hem bij ons in bed genomen en heeft hij tot 6.45 geslapen.. Denk jij dat het beter gaat als we hem niet meer wekken voor fles nr 3? Zal ik hem dan proberen wat later naar bed te doen en dan die 3de geven, of helemaal niet meer? Liefs Emma
Ben vergeten te zeggen dat Daan KMA heeft en dus alleen zijn flessen Pepti krijgt, verder geen melkproducten. Als toetje krijgt hij fruit, en op brood appelstroop met sojaboter..alprosoya...
Een halve liter aan melkprodukten wordt aangeraden per dag. Als hij dus smorgens en smiddags een fles van 210cc zou krijgen zit hij al aan een kleine halve liter. Omdat hij geen toetje als melkprodukt eet kan je ervoor kiezen om hem 's-avonds voor het naar bed gaan nog wat melk aan te bieden. Misschien kan je hem tegen een uur of 7 naar bed doen. (denk wel aan de vit. D als hij minder dan 500cc melk per dag krijgt) Ik zou hem in ieder geval niet wakker maken voor een fles. De kans is groot dat hij in het begin alsnog een paar keer wakker gaat worden. Ook Daan moet er aan gaan wennen dat hij dan geen melk meer gaat krijgen. Probeer hem dan te troosten, maar laat hem wel in z'n bed liggen. Het is weer een ander ritme voor hem. Geef hem daarin de tijd. Verder zou het mooi zijn als hij doorslaapt, maar dit is nooit een must. Sommige kleintjes doen er lang over totdat ze doorslapen. Blijf gewoon consequent in je handelingen. Ilja