zo blij als dat ik maar zijn kan Mn allerbeste dinnetje (zo goed als 2lingzus) weet sinds dit jaar dat ze niet gewoon zwanger kunnen raken en zijn de MMM in gegaan. nu had ze de injecties pregnyl nodig. nergens te vinden :x geen een apotheker die nog nog iets had Er was er 1tje die nog een doosje met 1500 had. maar ze heeftd de 5000 nodig, plus dat die apotheek het moest bewaren voor eigen patienten. ziekenhuis heeft ook niets meer dus over op ovitrelle Er is natuurlijk een heel web van verhalen en geruchten rond moeders voor moeders en de pregnyl en misbruik hiervan ik heb zelf beide zwangeschappen meegedaan met het idee een ander te kunnen helpen of als ik het zelf in de toekomst nodig heb. ik ben gaan spitten diverse medishe stukken, bewijzen van misbruik wat er tegen gedaan is de wetjes erom heen stukken van het tuchtcollege en uitspraken en hoe en wat het verschil tussen ovitrelle en pregnyl mbt effect werking succes. ik heb moeders voor moeders hierop aangesproken en heb ook derde aangeschreven hierover het is een heel discussiepunt geweest maar nu vond ik vanochtend het bericht dat ze persoonlijk mn vriendin aan de pregnyl gaan helpen! ik ben zo blij zo blij! dat ik op zn minst dit voor haar heb kunnen doen. heb r uit bed gebelt (Ze is een weekendje tussenuit) en zo blij! Ze liep al die keren de iui's al het klopt niet ik voel mn eisprong nog steeds te vroeg voor de iui. nu is ovitrelle stuk minder effectief dan pregnyl. ik hoop zooooo dat dit DE oplossing gaat zijn of iig een stuk beter gaat werken! nu is en blijft het wel te idioot, hoever je moet je gaan om uiteindelijk.....
Jeetje helemaal super!! De 5000 heb ikzelf gelukkig meegekregen uit apotheek alleen schijnt de 1500 weer met een probleem te zitten
Heeeeeeeeeeeel goed meid! Ik heb pregnyl moeten gebruiken. Ben eerst zwanger geraakt zonder hulpmiddelen na een jaar, dit is mis gegaan. Bleek dat ik een zeer slechte eisprong had. Met 1x pregnyl (5000 en na 7 dagen nog een keer 5000 om de progesteron hoog te houden!!) was het raak. Ik heb zelf tijdens mijn twee zwangerschappen ook 'gedoneerd'. Dankzij jou, alle plasters en MvM hebben wij een zoon! Dus namens mij ook bedankt!
trouwens, ik spoot de pregnyl mbv ovulatietesten. Zodra die positief was, zette ik die avond de spuit. Heeft dus gewerkt. Dan weet je dat binnen zoveel uur je eisprong komt en het is waarschijnlijk handig om ook tegen de tijd van de positieve ovulatietest de iui te doen?
Wat super van je zeg, ze zal wel blij zijn met zo'n lieve vriendin Bizar om te horen dat het nog steeds zo moeilijk leverbaar is. Toen ik het afgelopen maart nodig had was het er ook niet maar ook de Ovitrelle was op dat moment niet voorradig waardoor ik bij de hele ICSI-poging moest afbreken. Gelukkig heb ik het uiteindelijk toch bij een andere apotheek kunnen krijgen. Volgens mij is Ovitrelle trouwens wel net zo goed hoor ik hoorde er toen wel positieve verhalen over en ik ben er toen ook zwanger mee geworden.
@ snoopy.... ze kwamen zelf van MvM ermee met grafieken en statistieken dat pregnyl effectiever is dan ovitrelle enfin ik blijf er achter aan want het is gewoon niet acceptabel dat we alleen in nederland urine verzamelen voor de hele wereld met het doel vrouwen te helpen.... en dat het overal verkrijgbaar is (zeer gemakkelijk) in het buitenland en wij hebben niets in nl! en dat bodybuilders het gebruiken, dat het nog steeds gebruikt word voor dieeten en voor in cremes ook in NL .... en zo kan ik nog wel even door gaan dat is niet waar wij voor tekenen en zo kan ik nog wel even doorgaan maar voor nu is deel 1 van mn 'missie' geslaagd
Ik heb geen idee waar het over gaat maar je bent een topper! Je vriendin heeft mazzel met je! Hoort dit topic niet thuis in het gedeelte van zwanger worden?
Geweldig bezig meid!! Ik zelf heb het label "onbegrepen verminderd vruchtbaar", maar heb nu een ongelooflijk tweede wonder in mijn buik zitten. En twee keer helemaal op de natuurlijke weg ondanks alle ziekenhuis bezoeken etc etc etc. Ik plas dus ook weer mee voor het goede doel en hoop echt dat het in de goede handen terecht komt!! Ik hoop dat je vriendin en vele andere snel zwanger mogen worden!!