Hallo, meiden. Wanneer kan ik het best beginnen met ovulatie testen? Ben vandaag na een cyclus van 37 ongesteld geworden. Vorige maand was mijn cyclus 29. Wanneer is het beste om ermee te beginnen?
Staat vaak op de beschrijving van de ovulatie test. Ik zou voor het testen wel je kortste cyclus aanhouden. Volgens mij begin je met testen bij een cyclus van 29 dagen op dag 10 ofzo. Beter iets te vroeg beginnen dan te laat, anders heb je hem al gemist voor je begonnen bent
Ik ben deze maand voor het eerst met ovulatietesten begonnen. En ik ben op dag 10 begonnen. Gisteren heb ik positief getest op dag 21 dus vandaag als het goed is mijn eisprong . Merk er nooit veel van dus zal van de testen uit moeten gaan.
Ik begon de eerste maand na stoppen met de pil vrij vroeg omdat ik niet wist wat mijn cyclus deed. Ben toen op dag 8 begonnen en op dag 11 een positieve test. De keren erna tot nu toe rond 14 dagen een positieve test dus nu begin ik ook op dag 10, gewoon omdat ik nu de regelmaat van mijn lichaam wat beter ken.
Je rekent met je kortste cyclus, dus 29 dagen. Je luteale fase kan 10-18 dagen zijn. Dus in het vroegste geval een eisprong op dag 11. Dan zou je test op dag 9 positief moeten zijn. Dus op die dag zou ik beginnen met testen. Een luteale fase van 18 dagen is zeldzaam en je laatste cyclus was langer, dus eerder beginnen dan op dag 9 is niet nodig.