Het draagdoekenbos...

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door blauwespeen, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hallo,

Ik zie de verschillen niet meer door al die verschillende site en daar de vele soorten en merken draagdoeken.
    Dus daarom hoop ik dat iemand mij een duidelijk (en kort) antwoord kan geven op de volgende vragen:

0. Klopt het dat er eigenlijk twee soorten draagdoeken zijn: geweven en katoenene?

1. Tot hoelang kan een kind in een geweven draagdoek en tot hoelang in een katoenen draagdoek?

2. Wat is moeilijker te knopen een geweven of een katoenen?

3. Ik heb straks een kindje van 16 maand en eentje die net geboren is. Welke doek raden jullie dan aan die je volledig moet knopen waarbij het zomer gaat worden? (ik ga hem ook binnen gebruiken en heb het snel warm, dus graag iets wat cool is)

4. Heeft iemand een site waar duidelijk alles vergeleken word?

Ik wil graag een keuze maken en mijn zoontje (8mnd) nu ook al dragen voordat de kleine er is. Maar ik kom er steeds niet uit. Hopelijk met een beetje hulp van jullie wel.

Bedankt alvast.

2. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Ik heb zelf een katoenen draagdoek. Die draagt en knoopt makkelijker dan een geweven doek. Ik draag hem zomers ook als ik naar het strand ga en vind hem super. Geweven draagdoek is steviger, maar dat vind ik juist niet prettig dragen. Je kan ff een kijkje nemen op
    Geweven draagdoek | Dragen enzo - draagdoeken en meer daar staat veel info op! Succes met het maken van je keuze.

3. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Ik ben zelf fan van de geweven doeken van girasol , maar je moet idd ff oefenen op het knopen .
    Als ik je een tip zou mogen geven , leen Es' wat doeken en /of ergonomische dragers bij babybij.nl .
    Zo kan je misschien een goede keuze maken .
    Ik persoonlijk zou niet voor een tricot of rekbare doek gaan , zo heet !!!!:)

Liefs Edith
    Mama van mees*&juultje

4. misa

misa Niet meer actief

0. Klopt het dat er eigenlijk twee soorten draagdoeken zijn: geweven en katoenene?
    Er zijn ook rekbare (tricot) doeken en er ook linnen doeken. Geweven is katoen.

1. Tot hoelang kan een kind in een geweven draagdoek en tot hoelang in een katoenen draagdoek?
    Een rekbare is vaak fijn voor de eerste weken, maar daarna wordt het wat zwaar. En is veel warmer. Geweven kan zo lang je wilt geloof ik. En een linnen is geloof ik voor oudere kinderen fijn. Maar heb wel gelezen dat die erg netjes geknoopt moeten worden.

2. Wat is moeilijker te knopen een geweven of een katoenen?
    Ik lees veel dat mensen een rekbare fijner vinden knopen, ook om ervaring op te doen. Maar toen ik daarna al snel een geweven (katoenen) doek kocht, vond ik dat eigenlijk veel fijner!

3. Ik heb straks een kindje van 16 maand en eentje die net geboren is. Welke doek raden jullie dan aan die je volledig moet knopen waarbij het zomer gaat worden? (ik ga hem ook binnen gebruiken en heb het snel warm, dus graag iets wat cool is)
    Een geweven doek kan prima! Maar als je van die dagen had zoals vorige week, dan is dragen altijd erg warm, of te warm.

4. Heeft iemand een site waar duidelijk alles vergeleken word?
    Www.babybij.nl kun je goed kijken, veel info vinden en vragen (mailen) en zelfs lenen voor je koopt.

En je hebt ook allerlei draagzakken. Die staan ook op die site.
    Succes met de zoektocht! Ik ben naast de draagdoek ook zoekende naar een draagzak waar ik beide kids goed in kan dragen. Maar vind het ook erg moeilijk.
    Mijn kids schelen 1,5 jaar en ik heb ook een tweedehands phil en teds wandelwagen. Erg handig en fijn. :)

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Zie hierboven! Ik heb 2 girasol doeken en een calin bleu. De calin bleu is lekker dun, maar draagt minder prettig, het is mijn reservedoek en voor echt heel erg warm weer. Mn dochter van 21 maanden en mn zoon van 1 maand kan ik beide in dezelfde doek dragen, alleen heeft mn dochter een roze/paarse en mn zoon een aquablauwe doek.

6. misa

misa Niet meer actief

Hey suusjeuh, leuke site die indedoek.nl! Thnxx!

7. Lode

Lode Lid

23 aug 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je van plan bent ook na de eerste maanden te blijven dragen, zou ik zeker een geweven doek aanraden. Daarmee kun je dragen vanaf dag 1 en kun je blijven dragen totdat je kindje ongeveer 3 jaar is.

Een geweven doek is qua warmte sowieso een betere keus dan een rekbare doek. Buiten dat het tricot van een rekbare doek sowieso al warmer is dan de kruiskeper geweven stof van een geweven doek, moet je met een rekbare doek altijd met 3 lagen over elkaar dragen, omdat het anders het ruggetje van je kindje niet voldoende ondersteunt. Bij een geweven doek kun je ook met 1 laag doek volstaan.

Qua zomerdoek zou je bijvoorbeeld voor een Hoppediz das Leichte, een Calin Bleu of een Storchenwiege doek kunnen gaan.

En je kunt de doeken inderdaad ook even lenen, Draagdoek Lenen of bij Babybij voordat je ze koopt (en bij beide krijg je achteraf het huurbedrag als korting op je aankoopprijs), zodat je zeker weet dat je een goede keus hebt gemaakt.

Deel Deze Pagina