(kleur) potlood probleem, advies.

Discussie in 'De lounge' gestart door sneeuwpop, 26 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    +1 ! :cool:

2. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36

hahaha

3. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    gek .. geen idee. Als het zo is dat je het thuis moet bestraffen mogen ze dat er wel bij vertellen en bovendien vind ik het ook niet zo duidelijk. Iets wat daar gebeurd thuis afgehandeld moet worden. Als hij nou een ruit intrapt snap ik wel dat je daar thuis ook nog iets mee moet, maar dit..

4. flerk

flerk Niet meer actief

Ja, hier ben ik het mee eens. Juf zet jou, ts, voor het blok door te weinig informatie te geven.
    Verder vind ik het voor de kinderen veel te 'spannend' als ze weten dat dingen die op school gebeuren ook nog eens thuis aangepakt moeten worden. Nee, juf fails!

5. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik zou naar de juf toe gaan en zeggen dat ze normaal moet communiceren (waarschijnlijk had ik dat al gelijk gedaan).Kom op zeg, zou echt pissig zijn als dat hier zou gebeuren.
    Als het de bedoeling is dat hier thuis wat over gezegd moet worden zou ze in mijn geval pech hebben. School is school en thuis is thuis (Dit ligt natuurlijk ook aan de leeftijd en wat het precies is maar in dit geval wel).

6. knap

knap Niet meer actief

Had al advies gegeven. Maar bij schoolkinderen en pubers staat. Dat je zoontje last heeft van adhd pddnos en autisme.

Weet daar gaat dit topic niet over. Maar er speelt waarschijnlijk meer dan alleen dit potlood.
    Zal toch vanmiddag naar zijn juf gaan en vragen wat ze er mee bedoeld. Wat voor hulp heb je voor je zoontje. Bij schoolkinderen puber vraag je advies dus vandaar dat ik er hier op verder gaat.

Een plus een maakt twee. ( niet rot bedoeld) Je schrijft dat je niet zo goed ( gebekt bent) maar word het dan niet tijd dat je dat wel gaat worden. Je zult er toch achter aan moeten uit eindelijk.

Dus eigenlijk is mijn advies gekoppeld aan de vraag bij schoolkinderen en pubers.

7. clowntje

clowntje Actief lid

21 apr 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    Hoi, ik heb het topic doorgelezen en vind de manier waarop de juf dit aanpakt raar. Maar ik denk dat het de bedoeling was dat jullie kindje het gebroken potlood mee naar huis zal nemen.

Persoonlijk zal ik het graag willen weten als mijn zoontje moedwillig potloden doorbreekt op school. Misschien zit hem iets dwars en is het een vorm van frustatie. De juf kan dit waarschijnlijk niet achterhalen en heeft dan wat hulp van ouders nodig. Ouders en leerkrachten moeten toch ook als een team functioneren.

8. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Raar, ik zou een gesprek vragen en vragen wat er nou precies aan de hand is..

9. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    pffff,
    Lijkt wel de vrije school... (Mijn kinderen zitten daar ook op)
    Als er was aan de hand is wordt het vaak via de kinderen gespeeld zeg maar.

Ik zou ook niet weten wat ik met deze boodschap zou moeten als het mijn kind was geweest.

10. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Helemaal met het laatste stukje eens maar het kan ook pp een volwassen manier besproken worden

11. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ik vind het niet zo heel gek om er thuis nog even aandacht aan te besteden als er op school iets is gebeurd dat niet door de beugel kan, maar ik vind echt dat de juf duidelijker haar bedoeling met het potlood in de envelop had kunnen uitleggen. Doe er dan een briefje bij ofzo... Zeker als het de eerste keer is. Toen ik zelf nog lesgaf maakte ik meestal samen met de ouder in kwestie een plannetje van aanpak, zodat we één lijn trokken. De manier waarop het nu gegaan is, vind ik vaag...

12. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    heel rare actie.

Ofwel is het de eerste keer (moedwillig of niet) en dan hoort het kindje gewoon door de juf hierop aangesproken te worden.
    Ofwel gebeurt dit veel en dan moet er naar de oorzaak gekeken worden (frustratie, geen kleine motoriek ed) en dit door als juf en ouders goed met elkaar te communiceren.

Vindt het wel zo makkelijk van de juf, hup alle probleempjes zijn voor de ouders om op te lossen.

Ook erg sneu voor het kind, krijgt zo'n enveloppe mee, de andere kindjes zien dit ook en dan krijgt het kind mss een slecht gevoel over school

13. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Nou veel succes. Dit is een methode die werkt op de school waar ze zit. SBO School.

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Met je eens vind dat een rare manier van iets op lossen.
    Worden kinderen daar dan sowieso biet op hun gedrag aangesproken? Ik mag het wel hopen.
    Ik zou duidelijkheid vragen.

15. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Dat niet alleen, ook wordt TS nu door de juf indirect verweten dat zij haar kind beter moet opvoeden. Tenminste zo zou ik het iig opvatten en me aangesproken voelen als het mij overkwam.
    Slechte zaak dit, Leraren (m/v) horen gewoon ook te corrigeren en kleine problemen op te lossen waar nodig.
    Het gaat nu maar om een kleurpotlood, als de juf dit al niet zelf kan oplossen? Hoe moet dat dan met grotere issues?

16. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ow jee, soms mis ik echt die schaterlach tranen over het gezicht smiley...

Nou die boodschap is mij ook niet duidelijk en ik was zeer waarschijnlijk in bovengenoemde lachbui uitgebarsten toen juf het mij had laten zien. Kinderen maken nou eenmaal dingen stuk. En soms gaat dat per ongeluk of soms expres. Is dat iets nieuws voor juf?

:D

17. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    dames bedankt voor de reacties
    aangezien jullie het ook niet snappen of passend vinden zal ik het vd week alsnog aan de juf vragen of ik dit met zijn juf doe of met de juf waarbij t gebeurt is daar denk ik nog even over na.

ik heb mijn zoon er nog wel op aangesproken maar geen straf gegeven vind het ook meer bij school horen dan thuis.

18. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik vind het niet zo raar om je kind thuis aan te spreken op iets wat hij of zij heeft gedaan. Straffen hoeft (normaal gesproken) niet meer, maar aanspreken en bespreken kan geen kwaad.

Ts laat je nog horen wat de juf als rede had om het op deze manier aan je kenbaar te maken?

19. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ben ook erg benieuwd wat de rede van de juf was om het op deze manier te doen.

20. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    wacht even.... het gaat om twee juffen? Dus hij breekt een potlood bij de ene juf maar de ándere juf komt het aan je geven in een envelop? nou, dan vind ik het niet gek dat ze niet eens extra info kan geven. Ze was er dus niet eens bij!
    Mijn hemel, wat een drama wordt er daar gemaakt om een gebroken potlood...

Deel Deze Pagina