Dit vind ik ook maar raar. Dus ouders die het niet interesseert kopen nieuwe en leren hun kind echt geen respect te hebben hoor. En de ouders die dit wel interesseert zijn ook via normale communicatie te bereiken. Klink klare onzin dus zo'n methode mijns inzien
ik snap het ook niet echt. Zou het idd navragen wat de bedoeling nu precies is... Zeg maar dat je niet helderziend bent, en of ze ook normaal kunnen communiceren. Wat een achtelijk gedoe om een kleurpotlood. Elk kind breekt wel eens een potlood door de midden, ff kijken hoe sterk je bent .
Mijn dochtertje had een lepeltje van plastic gebroken.Toen ik haar ging ophalen was ze zo aan het huilen.Ze vertelde dat ze lepeltje had gebroken maar niet expres had gedaan maar volgens juf wel.Ze moest een nieuwe brengen en nog dezelfde volgens mijn dochtertje Ik tussen de middag naar de juf vragen wat er was gebeurd.Zegt ze jah ze had expres gebroken want dat plastic lepeltje kon niet zomaar stuk dat kon de juf zelfs niet kapot maken.En ik vroeg nog had je het gezien zegt ze: neee dat niet maar kon niet zo makkelijk stuk zegt ze nou ik zag het lepeltje nou nou dacht ik was dit het lepeltje ??? En beschuldigen terwijl ze niet had gezien.
zal t even uitleggen alle dagen zit hij bij een vaste juf behalve op woensdag dan zit hij in een ander klaslokaal met een andere juf en daar is het gebeurt. w.s heeft deze juf het potlood al in een envelop gedaan om mee naar huis te nemen maar m,n zoon is dat vergeten te doen. toen ik de volgende dag op school kwam en zijn eigen juf had....... zie verder de openingspost.
Beetje jammer dat de juf verder geen uitleg geeft. Zo had ik afgelopen jaar een jongen die steeds zijn potlood kwijt was of moedwillig doormidden brak. Ik ben toen maar op de ouders afgestapt om te melden dat hij geen verantwoordelijkheid nam voor de spullen die hij van school kreeg. Dan maar een doosje van thuis meenemen.
ik ga morgen mijn vragen en gevoel op papier zetten, ik ben hier nu te emotioneel voor vandaag is er ook weer wat gebeurt waar ik mijn vraagtekens bij heb en laat ik me over de rest maar stil houden. mijn moeder hart huilt en ik huil nu dikke tranen omdat zoonlief de hele dag niet buiten heeft kunnen spelen op de tso na dan.
Wat een rare juf.. Mag hopen dat dit alleen de juf is en niet de school. Ik zou haar in d'r gezicht uitlachen. Kinderen breken zo nu en dan wat. En ben het met de reacties hier helemaal eens.
Volgens mij lees ik hier tussen de regels door dat je niet geheel tevreden bent over de school van je zoontje? Sneu ook dat hij nog niet lekker buiten heeft kunnen spelen. Pak even je rust, schrijf het morgen op. Maar maak je twijfels en gevoel wel bekend bij de school, of in iedergeval iemand waar je goed je verhaal kwijt kunt. Wat ik in je woorden lees is meer dan alleen een gebroken potlood..
Dat lijkt me een goed idee meid, alles op papier zetten. Volgens mij is daar veel meer aan de hand dan alleen dat stomme potlood. Ik neem aan dat hij op een reguliere basisschool zit? Hoe oud is hij?
Misschien moest het potlood een opening zijn voor een gesprek over hetgeen zich heeft voorgedaan op school. Het zou handig zijn van de juf om er een begeleidend briefje of een telefoontje over te plegen. Verder geen idee hoe oud je zoontje is, maar uit je post lijkt er meer te spelen. Probeer er met de juf over te spreken, geef aan dat je de boodschap niet begrepen hebt. Ik hoop dat de relatie tussen jou en de juf goed genoeg is om je verdriet (en misschien zorgen) te uiten. Sterkte, het is vervelend om je kind naar school te laten gaan en er geen goed gevoel over te hebbe. Maar ook als juf zijnde is het niet fijn als een ouder geen gesprek aan durft te gaan.