Vroeger had ik altijd blauw grijze ogen, maar nu weet ik niet meer. Het ljjkt namelijk wel groen te zijn geworden. Ik dacht dat dat niet meer kon na je 3-4e jaar Wat denken jullie?? Boven: met kunstlicht Midden: met daglicht Onder: met zonlicht *edit* foto wil niet geplaatst worden???
Nou, ik weet niet wat er mis is, maar ik krijg geen foto geladen. Ik kan ze kiezen, maar hij upload ze hier niet???
Heeft vaak met lichtval te maken mijn ogen hebben 3 kleuren buitenkant blauw, loop over in een klein stukje groen en een gouden rand om mijn iris. Ze lijken niet altijd dezelfde kleur.
Onder invloed van zonlicht kan je oogkleur ook nog veranderen, waardoor je bv na de zomer een andere kleur hebt dan bv na de winter. Die verschillen kunnen ook bij volwassenen echt nog vrij groot zijn.
Mijn ogen zijn groen en om de iris heen een bruin bij beide ogen. Afhankelijk van het licht zijn de lichter of donkerder. Het bruine is pas een paar jaar geleden groter geworden. Voorheen was het vrijwel alleen groen met een klein bruin vlekje in maar 1 oog.
Nooit geweten, hier kun je wel mijn humeur en gevoel zien aan de hand van mijn oogkleur maar blauw blijven ze hoe dan ook.
Okay het kan dus idd nog wel veranderen. Nu lijkt de ene helft van mijn oog grijs, de andere helft groen en in het midden een bruine balk Kan me niet herinneren dat het vroeger zo kleurrijk was
Ja het kan echt veranderen met de loop der jaren. Dacht eerst zelf dat dit alleen bij baby's kon. Bij mij waren ze vroeger echt groen. Vond dat zelf erg mooi. Nu zijn ze meer blauw-grijs, met iets groenigs erdoor. Ik kan echt niet zeggen wat voor kleur ik nu echt heb. De kleur groen in mijn paspoort klopt in ieder geval niet meer.
Alle drie mijn kinderen hebben blauwe ogen. Eentje heeft echter op zijn vijfde ineens bruine vlekjes er door heen gekregen. Het zou mij niets verbazen als die ogen ooit nog helemaal bruin zouden worden, al zegt ‘men’ dat dat niet kan
Wat ik begrepen heb komt komt bruin met de jaren steeds meer tevoorschijn in je ogen. Door zonlicht en/of eventueel medicatie/Cosmetica. ik heb zelf groene ogen maar als ik aan mensen om me heen vraag zeggen ze vaak dat ik bruine ogen heb, reden: ze zien mijn ogen alleen als het donker is, overdag met mooi weer draag ik een zonnebril. Hier foto met zoontje met licht bruine ogen.
Ik heb 'hazel eyes', kan het niet beter omschrijven haha. Bij donker lijken ze ook gewoon bruin. Maar bij zonlicht kun je zien dat er ook wat groen doorheen zit. Mijn man heeft blauwe ogen en ons zoontje heeft bruin/ blauwe ogen. Beetje een mengelmoesje dus.
Tegen mij zeggen ze ook dat Ies geen bruine ogen kon hebben toen ze geboren werd, omdat ze nu zo licht zijn. Maar ik was er toch echt zelf bij toen ze net op de wereld kwam en ze waren heel donker.