Oogkleur

Discussie in 'De lounge' gestart door RoGiJuLi, 22 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.961
    15.600
    113
    Nabij Utrecht
    Vroeger had ik altijd blauw grijze ogen, maar nu weet ik niet meer.
    Het ljjkt namelijk wel groen te zijn geworden.
    Ik dacht dat dat niet meer kon na je 3-4e jaar :D

Wat denken jullie??
    Boven: met kunstlicht
    Midden: met daglicht
    Onder: met zonlicht

*edit* foto wil niet geplaatst worden???

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.961
    15.600
    113
    Nabij Utrecht
    Nou, ik weet niet wat er mis is, maar ik krijg geen foto geladen.
    Ik kan ze kiezen, maar hij upload ze hier niet???

3. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Heeft vaak met lichtval te maken mijn ogen hebben 3 kleuren buitenkant blauw, loop over in een klein stukje groen en een gouden rand om mijn iris. Ze lijken niet altijd dezelfde kleur.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Onder invloed van zonlicht kan je oogkleur ook nog veranderen, waardoor je bv na de zomer een andere kleur hebt dan bv na de winter. Die verschillen kunnen ook bij volwassenen echt nog vrij groot zijn.

5. Lazuli

Lazuli Actief lid

19 apr 2020
    242
    281
    63
    Vrouw
    Mijn ogen zijn groen en om de iris heen een bruin bij beide ogen. Afhankelijk van het licht zijn de lichter of donkerder. Het bruine is pas een paar jaar geleden groter geworden. Voorheen was het vrijwel alleen groen met een klein bruin vlekje in maar 1 oog.

6. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Nooit geweten, hier kun je wel mijn humeur en gevoel zien aan de hand van mijn oogkleur :| maar blauw blijven ze hoe dan ook.

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.961
    15.600
    113
    Nabij Utrecht
    Okay het kan dus idd nog wel veranderen.
    Nu lijkt de ene helft van mijn oog grijs, de andere helft groen en in het midden een bruine balk :D

Kan me niet herinneren dat het vroeger zo kleurrijk was :D

Maev en owly vinden dit leuk.
  8. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ja het kan echt veranderen met de loop der jaren. Dacht eerst zelf dat dit alleen bij baby's kon. Bij mij waren ze vroeger echt groen. Vond dat zelf erg mooi. Nu zijn ze meer blauw-grijs, met iets groenigs erdoor. Ik kan echt niet zeggen wat voor kleur ik nu echt heb.
    De kleur groen in mijn paspoort klopt in ieder geval niet meer.

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Alle drie mijn kinderen hebben blauwe ogen. Eentje heeft echter op zijn vijfde ineens bruine vlekjes er door heen gekregen. Het zou mij niets verbazen als die ogen ooit nog helemaal bruin zouden worden, al zegt ‘men’ dat dat niet kan ;)

10. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Wat ik begrepen heb komt komt bruin met de jaren steeds meer tevoorschijn in je ogen. Door zonlicht en/of eventueel medicatie/Cosmetica.

ik heb zelf groene ogen maar als ik aan mensen om me heen vraag zeggen ze vaak dat ik bruine ogen heb, reden: ze zien mijn ogen alleen als het donker is, overdag met mooi weer draag ik een zonnebril. Hier foto met zoontje met licht bruine ogen.

11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.847
    18.594
    113
    Vrouw
    Ik heb 'hazel eyes', kan het niet beter omschrijven haha. Bij donker lijken ze ook gewoon bruin. Maar bij zonlicht kun je zien dat er ook wat groen doorheen zit.
    Mijn man heeft blauwe ogen en ons zoontje heeft bruin/ blauwe ogen. Beetje een mengelmoesje dus.

12. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Tegen mij zeggen ze ook dat Ies geen bruine ogen kon hebben toen ze geboren werd, omdat ze nu zo licht zijn. Maar ik was er toch echt zelf bij toen ze net op de wereld kwam en ze waren heel donker.

13. AliceBlue

AliceBlue Actief lid

13 feb 2020
    107
    49
    28
    Vrouw
    Dat kan wel. Had zelf tot mijn 4e blauwe ogen en dat werd toen bruin.

Deel Deze Pagina