Kleur rolluiken

Discussie in 'De lounge' gestart door Spectre, 23 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.531
    113
    Vrouw
    Wij hebben besloten om binnenkort, in ieder geval aan de achterkant, rolluiken te laten plaatsen. Alleen welke kleur? Wat zijn jullie tips?
    Ik zelf vind witte rolluiken met blauwe of antraciete zijgeleiders wel mooi. Of beter gewoon in 1 kleur?
    Onze kunstof kozijnen zijn wit.. Witte rolluiken worden wel snel vies, maar antraciete rolluiken vind ik weer zo donker.. en op welke kosten kunnen we ongeveer rekenen? Gewoon standaard rolluiken, handbediend, 2 ramen van zo'n 120 denk ik..

2. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Bij ons werd juist gekeken welke kleur kozijn we hadden en is het in dezelfde kleur geplaatst anders werd het echt niet mooi zeiden ze. Wij hadden voor een rolluik van 3.70 zo'n 1000euro wel elektrisch en ook via een app.

Spectre vindt dit leuk.
  3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik zou de zijgeleiders in dezelfde kleur doen als je kozijnen. Want als het rolluik open is, zie je anders een andere kleur geleider langs het kozijn.
    Als het in dezelfde kleur is dan valt het minder op.

wishfulthinking en Spectre vinden dit leuk.
  4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Op zolder heb ik witte. NOOIT meer. Na 3 jaar zijn ze zo goor. We hebben offertes opgevraagd en laten reinigen is 800 euro.
    Toevallig hebben we 2 weken terug voor de eerste etage rolluiken besteld en die worden antraciet. Met solar maar dat was door een aanbieding net zo duur als op stroom. Per raam van 140*180 betalen we 860 euro

Spectre en Butchke vinden dit leuk.
  5. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Wij hebben witte kunststofkozijnen en de rolluiken zijn ook wit.
    Wij gaan een steiger huren en ze zelf schoonmaken.

Spectre vindt dit leuk.
  6. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.796
    4.582
    113
    100% zeker antraciet. Heb er nooit spijt van gehad en stond ook gewoon mooi en niet te donker

Syane en Butchke vinden dit leuk.
  7. Butchke

Butchke Niet meer actief

Precies dit:thumup:
    Op zolder, nieuwe dakkapel, hebben we antraciet kunststof kozijnen met antraciet rolluiken.

Wij zijn nu zover dat we onze witte rolluiken op de 1e verdieping laten vervangen door antraciet. Nooit meer wit!

Spectre vindt dit leuk.
  8. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    Rolluiken kun je heel makkelijk zelf schoonmaken door kast bovenaan open te maken dan kun je schoonmaken. Wij hebben geleiders op de muur en hebben dus zelfde kleur als bakstenen genomen. Wel hebben we witte rolluiken. En maken ze een keer per jaar schoon. Wij hebben ze nu op zonnen energie.

9. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.175
    6.577
    113
    Ik zou geen donkere doen. Een lichte kleur reflecteert licht en daarmee warmte.

Felice, wishfulthinking en Spectre vinden dit leuk.
  10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.531
    113
    Vrouw
    Dat heeft mijn vader ook altijd gedaan bij ons thuis, maar wel echt een *** klusje haha

Butchke vindt dit leuk.
  11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.531
    113
    Vrouw
    Ja ik geloof ook wel dat je dat zelf kunt doen, maar ons kennende stellen we zo'n klus steeds uit :oops: daarom zo mijn twijfel over de kleur..

3musketierseneengirl vindt dit leuk.
  12. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hebben de kleur van het kozijn gekozen, in ons geval zwartgrijs. Het was een zoektocht naar een leverancier. Grijs of antraciet had een stuk makkelijker geweest, maar niet mooi omdat de kozijnen dus zwartgrijs zijn. In het vorige huis hadden we witte, die waren zo gauw smerig, daar zou ik nooit meer voor kiezen.

Oh, en handbediend is zó verschrikkelijk ouderwets. De winkel waar wij ze uiteindelijk hebben gekocht gaven aan deze bijna nooit meer te plaatsen. Bijna alles elektrisch en veelal ook op zonenergie. Wij wilden dit in eerste instantie ook, maar toch niet gedaan en ik ben er achteraf heel blij om. 2 stuks kostte ons incl. plaatsing zo´n 1800 euro. De geleiders en lamellen in dezelfde kleur.

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Dat word bij de dakkapel lastig helaas

14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.664
    18.730
    113
    Vrouw
    Onze geleiders zijn de kleur van het raam en de rolluiken wit.
    Dat vuil worden vind ik goed meevallen ( gaat vlug eens kijken :roflmao:).

15. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Van buiten viel dat ook wel mee en daar kan je ook wel bij. Maar de binnenkant, dus waar je tegenaan kijkt vanuit de betreffende kamer, dat werd zo vies bij ons. Gelukkig konden wij deze ook zelf schoonmaken, omdat alle ramen naar binnen open gingen. Maar bij ons in het huidige huis kan dat niet. Daar is het raam opgedeeld in een bewegend deel en een vast deel. Nu dus heel blij met zwartgrijze luiken ;)

Butchke vindt dit leuk.
  16. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Hier alle witte kunststof kozijnen (behalve voor en achterdeur vanwege vluchtroute brand) voorzien van witte electrische rolluiken.

Ook boven alle voorzien van witte electrische rolluiken (behalve die bij plat dak.. vluchtroute bij brand) deze is op een zonnepaneeltje
    Dus altijd te openen mocht er brand uit breken

17. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Je kunt de kap er afhalen en dan de kant waar je tegen aan kijkt vanuit je kamer bv schoonmaken..(de binnenkant dus)

Ooh mosterd :oops:

Lief of Stoer vindt dit leuk.
  18. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Klopt helemaal.. das een drama

19. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Ik vind eerlijk gezegd alleen witte mooi staan bij een huis. ( behalve als het huis zelf wit is. Dan zou ik voor antraciet of zwart gaan)
    En schoonmaken is echt heel makkelijk. En veel glazenwassers doen het ook voor ongeveer €50,- per rolluik.

Spectre en Neuzeke vinden dit leuk.
  20. Butchke

Butchke Niet meer actief

Vind ik een duur grapje, en dan nog is de binnenkant smerig.... onze kozijnen openen met 1 vleugel. Bij het andere deel kom je niet bij;)

Deel Deze Pagina