Voor die €50,- maken ze hier binnen en buitenkant schoon. Wij hebben bij aanschaf dus wel echt rekening gehouden dat je ze ook aan de binnenkant moet kunnen schoonmaken. Weet ook niet zo goed wat je bedoeld met “kozijnen openen met 1 vleugel”. Dus snap niet waarom de binnenkant niet schoongemaakt kan worden. Meestal laten ze rolluik dan “binnenstebuiten” lopen zodat je deze binnenkant kunt poetsen van buiten af. Overigens kunnen van ( dacht ik) alle rolluiken de lamellen gedemonteerd worden. Dus je zou ze eraf kunnen halen. Op de grond poetsen en weer monteren.
Maar als dat dan jaarlijks moet gebeuren zie ik dat dus echt niet zitten ... wat een werk en wat een geld. Voor 350 euro heb ik een nieuw rolluik Dus liever een donkere kleur
Nee joh, eens in de 5 jaar ofzo moet dat hier. Als het ieder jaar zou moeten was het inderdaad duur geweest. ( maar hoeveel mensen laten niet iedere 6 weken de glazenwasser komen voor €20/25 per keer, dat vind ik ook altijd zo’n dure onnodige kostenpost)
Wij poetsen de witte bak aan de buitenkant echt vaker, zeker 2x per jaar. Anders komen er van die vieze bruine strepen op. Omdat we zelf niet aan de binnenkant komen, lukt poetsen niet zonder helemaal te demonteren en dat wordt echt goor. Daarom nu offerte aangevraagd voor donkergrijs/antraciet.
Hier precies hetzelfde.. Alleen was ik wel vaker de ramen buiten Maar dat komt vooral door de akkerbouw voor ons huis
Ik zou het ook vaker willen doen. Maar dan moet ik telkens halsbrekende toeren uithalen en op het dak klimmen of via een hele hoge ladder. Lang leve dakkapellen Dus als ik de bakken afneem, smeer ik ze daarna in met autowax. Dan zijn ze een tijdje vuilafstotend
Ik neig ook naar wit, omdat ik het mooier vind. Ben bang dat ik me anders ga ergeren aan de kleur wanneer ik voor antraciet kies.. mijn man zal wel zeggen doe maar antraciet
Dat vonden wij ook hoor. Alleen de kleur was bij ons een probleem. We konden ze elders wel met de geleiders in kleur krijgen, maar dan weer niet de lamellen. De partij die we nu hadden was de enige voor zo ver wij hebben kunnen vinden die ze wel in de gewenste kleur kon leveren. Dus ja, dat was even de portomonnee trekken. Ter vergelijking, in ons oude huis hadden we soortgelijke ramen, de luiken in een standaard witte kleur en handbediend die we zelf monteerden voor een 550 euro. Een enorm verschil!
Daar zou ik persoonlijk echt niet aan beginnen. Wij hebben rolluiken die ingelezen moesten worden op de afstandsbediening. Ondertussen zijn ze al 3x terug geweest, omdat één van de 2 steeds op een andere instelling terugsprong waardoor het luik te ver inrolde en er dus niet meer uit kwam. Ik ben blij dat ze nu goed staan, want het trucje met hoe je dat moet doen met die afstandsbediening gingen ze niet met ons delen
Rolluiken kan je zelf goed schoonmaken (buiten en binnen) mijn man doet dat gewoon op de ladder en ik sta binnen om ze open en dicht te doen. Binnen kort wordt onze mega dakkapel geplaatst en daar komen antraciet kleurige rolluiken op/aan. Onze dakkapel is geheel antraciet en strak dat vonden wij het mooiste erbij staan. Donkere of lichte rolluiken maken voor de warmte niet uit we hebben ervaring met allebei.
Ik zal het met hulp van familie doen terwijl mijn man binnen het rolluik bediend, hij heeft hoogtevrees
Inlezen op de afstandsbediening zelf is heel makkelijk (zelf gedaan na nieuwe afstandsbediening somfy) Staan genoeg filmpjes op you tube
Dat kan dus niet altijd. Er zijn heel veel raampartijen waarvan maar 1 deel(vleugel) open kan. Wij hebben zulke fantastische ramen…. Not. Heel erg onpraktisch. Dus wij komen niet bij de binnenkant van de rolluiken zonder alles te demonteren.
En kan de bak eraf waar de rolluik in zit? Dan kan je makkelijk de binnenkant reinigen... als dat ook niet kan wordt het lastig.