Hoi allemaal, Elk jaar als het zonnetje weer schijnt zit ik met dezelfde vraag . Wat neem ik mee als we gaan picknicken? Hebben jullie leuke ideetjes/tips?
Gesneden fruit in goed afsluitbare bakjes, een stokbrood en een kuipje kruidenkaas of zelfgemaakte humus, een paar hardgekookte eitjes en een pastasalade met gerookte kip. Dat is een beetje mijn picknick-recept Qua drinken: flessen water en een flesje wijn of sickpack biertjes voor papa en mama.
Wij nemen scotch eggs, pork pies, sandwiches, fruitsalade, koude worstjes, pastasalade en drinken mee
Als ik ga picknicken met de kids dan kook ik een paar eitjes die zijn koud nl ook heel goed te eten, ik maak broodjes met Ham kaas en wat ze zelf nog lekker vinden en lekker fruit mee banaantjes in plakjes gesneden en stukjes appel peer en aardbeien En natuurlijk drinken
peppadews zijn echt heel lekker.. vooral gevuld met roomkaas zijn een soort zoet/pittige pepers.. in de supermarkt worden ze in potjes verkocht.
Appelflapjes, gevuld bladerdeeg met iets hartigs. Zelfgebakken cake of kruidkoek. Salade met bleekselderij, erwtjes, kipfilet, mangochutney en dressing. Lekker op turks brood. En voor de kids neem ik kruidenkaas mee. Die vinden dat lekker op brood. Grote kan met drinken mee. Ik kan ook al niet wachten im te picknicken. Dit weekend krijg ik van iemand een splinternieuwe picknickmand. Diegene doet er zelf niets mee.
Of komkommer met een lekkere dipsaus. Komkommer gewoon ter plekke snijden zodat hij niet zo 'nat' wordt.
Ik doe het niet zo vaak, maar als we gaan picknicken doen wij dat eind van de middag, en maak ik er dus een avondmaaltijd van. Dan neem ik mee: kippepootjes, kleine gehaktballetjes, stokbrood en kruidenboter, een pastasalade, tortilla, en kleine dingetjes als olijven of pepertjes in het zuur, wat fetakaas, komkommer en tomaat. En natuurlijk wat te drinken.
Wij doen ook meestal een tapas-picknick, vandaag nog gedaan (koude wind ineens!). Verschillende soorten olijven en kaas, gevulde peppadews, dolmades, een spinaziequiche, scrocci, komkommertjes, paprikarepen en kerstomaatjes, tzatziki en turks brood. Wijntje erbij en voor zoon vers geperste jus. Echt leuk om te doen.
quiche, wraps met kruidenkaas en kip, sandwiches, stokbrood met smeersels, knakworst in bladerdeeg, pastasalade, gevulde eitjes, komkommer, snoeptomaatkes, druiven, kersen, aardbeien
hoe krijgen jullie dat allemaal mee? ik heb een picknickmand voor aan de bagagedrager van mijn fiets en daar past niet zoveel in ik neem meestal fruit, drinken en broodjes mee. En soms nog wat lekkers. krijg nu wel weer zin om te gaan picknicken met het mooie weer dat ze voorspellen voor volgend weekend!
Flesje wijn en glazen. Gekookte eitjes, mayo, stokbrood en eventueel wat hesp. Tomaat of komkommer die je ter plekke snijdt (dus ook een snijmes en een plank). En handdoeken of servetten.