Dames ik heb vandaag een recept geprobeerd en deze is heeeeel goed bevallen in huize MyMiracle(). Nu zullen er veeeeeel meer lekkere gezonde recepten zijn en aangezien ik toch niet weg te slaan ben van zp......kan ik (en jullie) nog wat gezonde ideeën opdoen voor de maaltijden Het recept waar ik nu zo enthousiast over ben is de Paleo pizza. Jaja daar ben ik weer met me Paleo Maar echt het is echt heel lekker en gezond. De bodem is namelijk gemaakt van bloemkool. Nu denk je vast BLOEMKOOL .........JA echt bloemkool!!! Hier de link naar het recept. The Secret To Perfect Cauliflower Pizza Crust « Detoxinista Wat je verder op de pizzabodem doet...dat mag je lekker zelf beslissen Kom maar op met de recepten! Ps. Met de aangegeven hoeveelheden maak je ong. een pizza met de grote van een diepvries pizza(maar dan vierkant, dus ietsje groter).
Ondanks dat er tot nu toe niet gereageerd is.....nog een recept De ingrediënten heb je misschien niet gewoon in huis. Ze zijn in een grote supermarkt( of toko) te krijgen. Dit is een recept voor wortelcakejes. 2 belangrijke punten: 1. Het recept is met cup en spoon maten. 2. De deeg rijst niet zo goed als een cake met gewone meel. Het recept is voor ongeveer 10 cakejes in vormpje(muffins/cupcake). Ingrediënten. 1 1/2 cup amandel meel 1 teaspoon keltisch zeezout(mag ook gewoon zout) 1 teaspoon kaneel 1/2 teaspoon nootmuskaat 1/4 cup maple syrup(ofwel ahorn siroop) 2 tablespoons kokosolie 11/2 cup gemalen wortels (175 gram ongeveer) 3 eieren 4 pitloze dadels Eventueel 1/4 cup walnoten en/of 1/4 cup rozijnen Bereidingswijze: -Verwarm de oven voor op 170 graden. -Zet de cupcakevormpjes alvast klaar(eventueel in een cupcake/muffin plaat). -Snij ongeveer 175gr wortels en de 4 dadels in stukjes en maal deze in een keukenmachine. -Doe de eieren, de maple syrup en de olie erbij en mix(maal) goed door elkaar. Dit is de natte mix. -Doe de amandelmeel, de kaneel, de nootmuskaat en het zout in een com en roer dit door elkaar. Dit is de droge mix. -Doe de natte mix bij de droge mix in de kom en in de kom en roer het goed door elkaar met een spatel. -Roer de eventuele walnoten en/of rozijnen door het beslag. -Verdeel het beslag met een lepel over de vormpjes en zet deze in de oven. -Controleer na 18 minuten met een saté prikker of ze gaar zijn. -Zijn ze gaar, haal ze uit de oven en laat ze afkoelen. Gezond en hartstikke lekker!!!
Islah, hij is ook echt lekker die pizza bodem. Dadels heb ik voor dit recept nooit gegeten.....maar ze zijn dus makkelijk te ontpitten?! Gewoon doorsnijden en de pit eruit halen?
Ligt eraan wat voor soort, Tunesische dadels kan je wel makkelijk snijden maar Iraanse of medjoul dadels zijn daar te zacht voor (kijk wel uit voor die goedkope kleine pakjes dadels die glanzende... Daar zit een laagje glucosestroop over). Dus hoe zachter hoe voorzichtiger je de pit eruit moet halen. En altijd controleren of het vanbinnen schoon is!
Nog een recept. Pancakes met veel eiwitten. Voor 3 pancakes Ingrediënten: - 2 rijpe bananen - 2 eieren - 1/2 cup whey proteine shake (ik gebruik zelf naturel, maar kan bijv ook chocolade of vanille) - ingrediënt naar wens zoals. Kaneel, rozijnen, chocoladechips, vanille enz. - (kokos) olie om in te bakken Bereidingswijzen: 1 Prak de bananen. 2 Klop de eieren. 3 Meng de geplakte bananen, de geklopte eieren en de whey proteine poeder. 4 Maak het beslag glad met een staafmixer. 5 Voeg eventueel nog je ingrediënt naar wens toe en roer deze door de mix. 6 Verhit de pan met (kokos) olie. 7 Doe een soep lepel beslag in de pan, in het midden van de pan en het beslag zelf laten uitlopen. 8 Laat de pancake op laag vuur bakken en draai hem na 2 a 3 minuten om. 9 Laat de pancake 2 á 3 minuten bakken op deze kant (hij gaat rijzen) en klaar!