Hey, Mn zoontje klaagt vaak over pijn aan zn oren als er een luid geluid is. bv: luide brommer die langsrijdt, stem verheffing van iemand, huilen/gillen van zn babybroer,... Ook op een schoolfeest onlangs zag ik hem vaak zn handen op zn oren leggen. (dit terwijl leeftijdsgenootjes dit niet doen) Mijn man denkt dat hij de geluiden niet gewoon is en dat dit de reden is maar ondertussen gaat hij al enige tijd naar school, zat in de creche met behoorlijk wat kinderen dit geeft volgens mij ook de nodige decibellen... De arts steekt het op een verkoudheid en heeft precies geen gehoor aan het feit dat hij dit ook doet als hij niet ziek is... Iemand gelijkaardigs ervaringen of beeld ik mij maar ietsd in Thx
Dit heeft mijn dochter ook een tijd gehad. Nog steeds kan ze niet goed tegen harde geluiden, maar het is wel beter geworden. Omdat ze hard praat zijn we ook bij de KNO-arts geweest voor een gehoortest, maar alles was in orde. Hier vindt ze lawaai dus gewoon erg onprettig.
Ik denk dat hij gewoon heel gevoelig is voor geluid. Jongste hier heeft dat ook, ook nog wel nu ze 6 is, maar wel een stuk minder.
Bedankt voor jullie reacties, hoop dat idd niet meer is dan gevoelige oortjes. Hebben jullie hiervoor trouwens speciale maatregelen genomen om jullie dochter "pijnvrij" te houden? Ik zie op evenementen vaak kindjes lopen met zo'n koptelefoon om het geluid te dempen maar dat lijkt me zo omslachtig om mee rond te lopen/spelen.
Wij hebben geen maatregelen getroffen, ze went er langzaamaan aan en verder doet ze haar handen op haar oren als ze dat nodig vindt. Lukt alleen niet als ze fietst
Kan zijn dat de trommelvliezen anders staan en gevoelig zijn voor hard geluid. Mijn man heeft dat ook en had er als kind veel last van. Ik zou wel iets van dopjes of iets anders halen, zo beleven ze er ook geen plezier aan.
Maar voor wanneer dat dopjes? Je weet toch niet wanneer er een brommer langs gaat komen? Of wanneer zijn broertje gaat huilen?