baby schrikt veel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door seentjuh, 21 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraagje. Onze L is nu bijna 6 weken oud, maar de afgelopen dagen schrikt hij ontzettend veel. Dan is hij gewoon aan het rondkijken in zijn box en ineens gaan die armen wijd met gespreide vingers en heel hard huilen. ik buig me dan snel over hem heen en hou hem tegen me aan zonder hem helemaal op te pakken (hij slaapt overdag nog in de box beneden). Maar goed, zo slaapt hij dus niet erg veel. Komt dit bekend voor bij mensen en enig idee hoe dit komt? tips misschien?

2. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Misschien toch beginnen met boven in het eigen bedje te laten slapen? Daar gebeurt minder, dus minder prikkels, dus minder schrikken, dus minder huilen en dus meer slapen. Dus :D
    Ik weet nog van mijn dochter dat ze ook rond de 4 á 5 weken steeds onrustiger ging slapen beneden, ze sliep in de kinderwagen. Om de haverklap wakker, van alles en niks en maar huilen... Uiteindelijk heb ik haar boven laten slapen, op haar eigen kamertje, waar het lekker rustig is. Mega ongezellig vond ik het, maar ze sliep wel veel beter en werd er dan ook een stuk gezelliger van!

3. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Dat is helemaal niet zo gek, kleine babytjes van 6 weken zijn nog enorm kwetsbaar en hulpeloos. In de natuur zouden ze zonder hun moeder (als ze niet heel dicht bij jou zijn) grote risico's lopen. Als ze schrikken gaan hun armpjes om wijd, eigenlijk zouden ze zich dan meteen aan hun moeder moeten kunnen vastklampen. Maar die is er niet.
    Hij schrikt hier natuurlijk zelf van en moet wel huilen, omdat jij er niet bent. Na een week of 8-10 verdwijnt het!

Ik weet niet of je een veilig plekje voor hem hebt in de box, zo'n klein kindje in zo'n grote box is natuurlijk ook erg onveilig. Je kunt hem in een doek wikkelen, zodat hij zich veilig voelt (en zijn armpjes niet zo snel om wijd gaan) of in de kinderwagenbak leggen, dat is kleiner en veiliger. In de draagdoek is het aller fijnste (lekker dicht tegen mama aan).

Ik zou hem zeker niet direct boven leggen, maar juist dicht bij je houden!
    Daar horen baby's :)

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Toen onze dochters klein waren legden we in de box het voedingskussen lekker om ze heen; dan lagen ze niet zo in een 'grote open ruimte'

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat is heel normaal gedrag en er is zelfs een naam voor. Google maar eens op moro-reflex.

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Dusss nu weet ik wat dat is. Ons meisje had dit erg toen haar reflux met ongeveer 8 weken op haar ergst was. De KA zag dit en heeft fysio voorgeschreven om haar wat te onstpannen maar het is vanzelf overgegaan...Wist niet dat het normaal was

7. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het helpt ook om heell strak een dekentje of lakentje om haar heen te doen, dan voelt dat ook wat prettiger en is dat reflex een stuk minder.

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Eens met Bloembloem! :) Niets geks aan gelukkig :)

9. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    ok dan! ik vond het zo vreemd, omdat hij het ineens veel meer doet (soms wel 4x in een half uur). Ik las dat het ook door een pijnprikkel kan komen, dus misschien toch weer zijn verborgen reflux ofzo??
    Maar goed... ik heb vandaag een voedingskussen gekocht en een draagdoek. Ik had beide niet, dus gaan we dat proberen. Dank u dames voor de tips!!! :)

Deel Deze Pagina