Kleur tepels

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Pumbaa, 7 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik heb een tijd terug contact met u gehad ivm het kijken naar vroegtijdig kolven. Mijn gevoel is hier in principe goed bij en ik wil dit zeker gaan proberen over een week of tien. Echter zag ik vandaag dat mijn tepels weer blauw zien. Ik heb dit tijdens de vorige borstvoedingperiode ook gehad en de lactatiekundige zei toen dat dit een van mijn problemen was waardoor ik zo weinig voeding had. Daarom zit ik nu toch weer in dubio want mocht ik beginnen met vroegtijdig kolven is dit dan niet vragen om problemen? Herkend u dit in combinatie met te weinig voeding of verwacht u dat dit geen probleem gaat worden? Alvast bedankt voor het lezen en antwoorden.

2. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Op zich heb ik er nog geen haast bij, zal met zo'n negen weken dan moeten starten met het kolven maar ben wel heel nieuwsgierig naar uw bevindingen hierin.

3. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Kun je aangeven hoe de verkleuring is: continue, of verkleurt het van wit, paars, rood, naar blauw?
    Blijft de blauwe kleur of trekt het weer weg?

Is het ook pijnlijk op die momenten?

Ik denk dat je baat hebt om met een lactatiekundige af te spreken: samen even kijken, een borstonderzoekje doen, en een goede planning met het kolven. Ook heb je dan korte lijnen op het moment dat je kindje wordt geboren en je vragen hebt.

Ik weet niet waar je woont, anders zou ik ook met je kunnen afspreken, maar kijk anders wie in je buurt zit!

Veel succes!

4. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Hoi Heidi,

Bedankt voor uw reactie. Het verkleurd echt van rose naar blauw en is op dat moment ook erg gevoelig daarna kleurt het wel weer redelijk weg al blijft het vaak een beetje rood/paarsig. Ik ben even gaan kijken of uw site maar ik zie dat ik niet in uw regio val helaas. Ik zal u een pb sturen misschien dat u weet wie er in deze regio werkt en kunt u me iemand aanraden.

Mvg

Deel Deze Pagina