Kleur van de ogen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door debke83, 18 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hallo allemaal,

Ik heb een zoontje van 4 maanden,hij had bij de geboorte zoals alle baby's blauwe ogen.
    Nu zijn ze meer grijzig maar wel heel licht van kleur.
    Ik en mijn man hebben beide hele donkere bruine ogen...nu is mijn vraag tot hoelang kunnen de ogen nog verkleuren?
    Iemand ervaring hiermee?Bleven bij jullie kindjes de ogen licht van kleur of werden ze toch nog donker?

Groetjes Debbie:D

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb gelezen dat het zich rond de 6 maanden gaat stabiliseren...

maar denk dat Damien die mooie ogen wel houdt hoor!

Mijn ouders hebb trouwens ook donkere ogen en mn broertje en zus ook....maa ik dus ook licht!

3. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Vind ze ook heel mooi...maar zo raar omdat wij beide zo een donkere ogen hebben!Soms lijkt het of ze donkerder worden maar dan ineens zijn ze weer heel licht hihi
    Ben eens benieuwd!
    Thnx voor je reactie!
    Met jullie ook verder alles goed?

4. 078mama

078mama Niet meer actief

Bij Lotte waren haar ogen echt al heeeeel donker bruin bij haar geboorte. Ik dacht dat als ze echt donker bruin worden dat dat dan wel iets sneller gebeurd. Maar het klinkt mooi!

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Bij mijn ene zoon kon je gelijk zien dat hij bruine ogen kreeg. Mijn andere zoon had ook eerste blauwe ogen. Nu zijn ze bijna 1 jaar en hij begint ook steeds bruinere oogjes te krijgen.

6. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mijn dochter had bij de geboorte bruine ogen, maar ze zijn nu blauw met grijs!
    Ik heb groene ogen haar vader donker bruin! Hij is antilliaans, dus had niet verwacht dat ze blauwe ogen zou krijgen! ;)

7. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Mijn vriend en ik hebben beide donker haar en bruine ogen. Onze dochter is blond met felblauwe ogen :D, het kan zomaar een generatie of 2 overslaan.

8. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    #8 Ellen27, 19 sep 2009
    Laatst bewerkt: 19 sep 2009
    Het gen voor bruine ogen is dominant. Het kan zijn dat jij en je partner naast dit gen ook een recessief gen voor blauwe ogen hebben. Als jullie allebei dit recessieve gen hebben doorgegeven, zal je kindje blauwe ogen krijgen. Het kan dus wel...

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier had dochter meteen hele donkere ogen met een donkere rand erom heen. Hele opvallende ogen had ze hierdoor. Je kon bij haar meteen zien dat ze dokner zouden blijven. Dochter heeft nu bruine ogen met nog steeds de donkere rand erom heen. Heel mooi vind ik ze.

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    De kleur van Thijs zijn ogen veranderd ook nog steeds. Hij had blauwe ogen bij de geboorte, maar nu zijn ze grijzer geworden met groen erin. Mijn man heeft grijsgroene ogen en zelf heb ik groenbruine ogen. We wachten wel af wat Thijs krijgt!

11. Mijn Damien (Wat een geweldige naam is het toch :p) heeft 2 maanden lang hele blauwe ogen gehad. Hij heeft buitenlands bloed in zich zitten, dus de kans was heel groot dat ze bruin zouden worden..
    Van 2 tot 5 maanden wisselden ze heel erg, de ene dag blauw, de andere dag bruin, maar sinds een maandje zijn ze toch wel echt bruin ;)

Als de zon erin schijnt zie je nog een heel klein blauw randje in het midden van z'n oogje, maar over het algemeen zijn ze echt hartstikke bruin!

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nathan heeft vanaf het begin al bruine ogen, en ze werden alleen maar donkerder. Met een jaar waren ze pas zoals ze nu zijn.
    Mijn man en ik hebben allebei groene ogen, grappig :D

13. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Bij ons zoontje was al snel duidelijk dat hij bruine ogen zou krijgen, en ze zijn nu ook donkerbruin.
    Ons dochtertje heeft nu nog blauwe ogen, met een donkerdere rand erom. Het zou goed kunnen dat ze blauw blijven. Mijn vriend en ik hebben allebei bruine ogen.
    Ben wel benieuwd wat het gaat worden!

14. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Onze zoon heeft vanaf dag één al donker bruine ogen. Ik denk dat dat ook zo zal blijven. Van die indringende donkerbruine ogen. Prachtig en machtig!

Vaak zeggen mensen (o.a.): Wat heeft hij een mooie donker bruine ogen zeg. ;)

Mijn man heeft licht bruine met een tintje groen kleurige ogen.
    Ik heb blauw/groen turquoise kleurige ogen. ;)

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Bij het cb zeiden ze dat het bij bruine ogen tot een jaar kon duren... Emma heeft ook nog blauwe ogen en ik lichtbruin en mijn man donkerbruin (hij komt uit India), dus blauwe ogen zal wel heel raar zijn. Nu heeft ze ook nog een witte huidskleur. Het is dat ze verder wel op papa lijkt anders zou ik nog denken dat ze van de melkboer was ;)

16. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Demi's ogen zijn nu al een hele tijd bruin met blauw en groen :(

Ik heb bruine ogen en mn man heeft blauwe ogen (zijn moeder groene)

17. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hier ook een kleintje met knalblauwe ogen bij geboorte, nu zijn ze donkerblauw / donkergrijs met wat groenig erin (mja, heel apart ja :)) en dat met een vader die donkerbruine ogen heeft en mama met bruin/groene ogen. Het kan dus best!

18. Chantico

Chantico Niet meer actief

Dit staat op wikipedia hierover:

De kleur van het oog kan in de loop der tijd veranderen. De meeste blanke baby's hebben bij de geboorte blauwe ogen, die later kunnen veranderen in elke kleur. Na het derde levensjaar staat je oogkleur in principe vast. Maar oogkleurverandering komt heel frequent voor, namelijk door contact met zonlicht, net als de huid. Praktisch alle ogen die niet permanent bruin zijn worden bruiner door zonlicht. Zo kan iemand met groene ogen in de zomer veel bruine vlekken ontdekken. Bij blauwe ogen wordt het vaak een lichtbruine ring van bij de pupil (en wordt vaak als een gele ring gezien). In de winter keert de normale kleur terug.

Er staat nog meer over oogkleuren trouwens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Iris_(anatomie)

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    he wat intressant!

Deel Deze Pagina