Hallo dames, Mijn vriend en ik zijn al 10 jaar samen we hebben 2 kinderen samen. Dochters van 5 en bijna 3. We waren in die tijd een tijdje uit elkaar. Hij heeft nu twee kids bij een ander. Jongste is een 5 weken. Maar nu zijn we weer samen 8 maanden. We wilden in het begin allebei 3 kinderen. En we zijn nu al 2 maanden bezig voor een derde, maar nu heeft ie opeens gezegd dat hij weet niet of ie nog een kind wil omdat hij al 4 kinderen heeft. 4 dochters. (2 van mij en 2 van een ander). Wat nu? Stel nou voor dat ik nu zwanger ben ofzo. Ik weet het niet. Ik vind het niet eerlijk. Kan nu alleen maar janken.
Dit is wel een beetje vreemd idd. Wie A zegt moet ook B zeggen. Snap wat voor teleurstelling het voor je is. Ik zou me wel eerst afvragen hoe jullie relatie in elkaar zit. Is het nu wel stabiel? Gaat het niet weer fout? Wat lost een baby op? Volgens mij zijn jullie nog niet zo lang bij elkaar , aangezien zijn andere kindje 5weken oud is? Mischien is het voor jezelf ook beter om eerst voor je relatie te gaan, en dan voor een kleintje? Sorry voor de preek!
Hoi Jeanney, Poeh meis , wat een verhaal.... Het is ook niet niks. En ik vind eigenlijk dat als je nu zwanger blijkt hij daar ook de verantwoording voor moet dragen, want ff kort door de bocht, hij heeft "hem" er ook ingehangen , toch? Of slik je geen pil meer zonder dat hij het weet? Ik ben het wel met Tanja eens, ik zou ook eerst proberen te zorgen dat je relatie weer op en top word.Want nog een kindje in een ongezonde relatie is ook niet alles. Ik begrijp ook dat jullie een flinke tijd uit elkaar geweest zijn, gezien de twee andere kindjes die hij ook heeft. Ik hoop echt voor je dat het goed komt, dat jullie relatie sterk word en dat hij met liefde nog een kleintje wil. Het is best een opgave, papa van 5 kinderen, ik kan me zijn reactie ook wel een beetje voorstellen, maar aan de andere kant had hij dan geen ja moeten zeggen... Ik wil er nog wel even aan toevoegen dat hij , toen hij in die andere relatie zat, ook makkelijk ja heeft gezegd om nog 2 kinders op de wereld te zetten.En dat terwijl hij er ook al twee heeft. Eigenlijk is dat dus het zelfde...hij heeft tegen haar blijkbaar ook geen "nee, ik heb nog twee andere kindjes, waar ik voor moet zorgen" gezegd, toen zij kinderen wilde. Heel veel sterkte meis. Liefs Nies
Ik sluit me volledig aan bij Tanja. Wat verdrietig voor je, maar kop op, je hebt al twee lieve kindjes die hun mama nodig hebben. Maar lieve meid, het lijkt me heel verwarrend allemaal. Eerst twee kindjes samen, dan twee kindjes bij een ander, dan weer gaan voor een kindje samen. Ik snap wel dat je vriend twijfelt. Want hoe doen jullie dat financieel dan? Je vriend heeft twee kinderen extra te onderhouden, pff.. daarnaast neemt een omgangsregeling of co-ouderschap veel tijd en ruimte in beslag. Alle kindjes hebben aandacht nodig en dat is erg druk. Ook kost het allemaal een hoop centjes (maar als ie de staatsloterij net heeft gewonnen zeg ik niets nu) Nu even een vraag; Hoe zie jij je eigen toekomst voor je? (zonder dat je daarbij je vriend betrekt)
Voor Tanja20: We zijn nu weer 8 maanden of zo samen. Ik ken hem al 10 jaar. Het gaat nu goed tussen ons. Maar alleen wil hij geen kindje meer erbij. Hij heeft al 4. En dat is genoeg zegt ie. Voor Nies: Ik slik a 3 maanden geen pil want we hebben samen besloten om te stoppen, want we wilden beide een derde kind. En dat vind ik juist niet eerlijk, hij kende haar niet zolang en ze was al zwanger van eerste en daarna gelijk van tweede. Dus waarom niet ook nee tegen haar. Maar wij kennen elkaar zolang. We hebben het zelfs over trouwen. Dus waarom geen derde? Voor lintje: Ja is inderdaad druk. Maar hij ziet de twee andere kids haast niet vanwege zijn werk. Hij is alleen in het weekend thuis. En de moeder van de kids gebruik de kids om ons relatie te verzieken, dus heeft ie besloten om een tijdje geen contact met haar te hebben. En over mijn toekomst zonder hem weet ik het eigenlijk niet, hij is mijn eerste vriend. Heb niemand anders gehad. Ook niet toen we uit elkaar waren.
Ik vind dit toch een heel moeilijk dilemma, eigenlijk heb ik medelijden met jou maar ook met de andere vriendin, ik ken de situatie verder niet in detaill, natuurlijk. Maar moet jij je niet afvragen of jouw vriend wel zo'n betrouwbaar iemand is?Als ik naar de leeftijd kijk van de kinderen heeft hij jou ook laten zitten met hele jonge kinderen, misschien wel meteen na de bevalling van de tweede?Nu doet hij het zelfde bij de andere vrouw, kindje is nog maar 5 weken. kan hij moeilijk om met alle problemen die soms komen kijken bij"het zwanger zijn"? Ik vind het toch een appart verhaal, zeg al, ik heb het te doen met beide en ook met de kinderen.Ik zou toch niet durven beginnen aan nog een kind, je kan niet echt op hem aan, lijkt mij juist zo belangrijk. Ik heb weinig respect voor jouw vriend, sorry. Voor jou, heel veel sterkte, want het neemt niet weg dat je natuurlijk toch een sterke kinderwens hebt, maakt het allemaal erg moeilijk. groetjes Patricia
Jeetje Jeanny, dat klinkt behoorlijk gecompliceerd. Maar ik zou toch proberen van hem die antwoorden te krijgen. Ik kan me wel voorstellen dat hij 5 kinderen veel vindt en een behoorlijke zorg en verantwoordelijkheid, maar misschien is hij gewoon bang voor de toekomst of heeft hij een ander doel voor ogen dan jij. Aan de andere kant kan ik me jouw teleurstelling ook heel goed voorstellen, omdat hij het eerst wel wilde, maar nu niet meer. Als je graag een kindje wil en je je daar al helemaal op hebt ingesteld, dan valt het erg zwaar als dat ineens niet meer kan, om welke reden dan ook. Het lijkt me toch het beste om dat goed met hem te bespreken en er samen proberen uit te komen. Als je nu al zwanger bent, terwijl hij wist dat jullie onveilig vreeen, is het ook zijn verantwoordelijkheid vind ik. Maar goed, dit is mijn mening en ik ben geen deskundige, dus hecht er niet teveel waarde aan
tja meid ik weet niet hoe ik zou reageren als ik in die situatie zou zitten, kan het me alleen proberen voor te stellen en denken wat ik zou doen.. in 1e instantie zou ik zeggen zorg eerst dat jullie hernieuwde relatie samen kans krijgt van slagen want je zegt dat jullie nu 8 mnd samen zijn jongste krap 5 wkn is, dus tja als hij zo makkelijk bij haar weggaat terwijl ze zwanger is, wie zegt jou dat hij bij jou niet hetzelfde zal doen? probeer eerst maar eens uit te vinden hoe stabiel jullie relatie is, en wat jullie van elkaar verwachten want zoals het nu gaat, zit het volgens mij tussen jullie samen ook niet echt super... en mocht je inmiddels zwanger zijn geraakt tja, wil niet bot overkomen hoor maar daar zijn jullie beide bij geweest en moeten jullie samen de verantwoordelijkheid voor dragen, ben je nog niet zwanger zou ik het ook zeer zeker nog niet proberen te worden op dit moment... succes meid wens je veel geluk in de toekomst
Eerst wel nu niet....?...weet je wel zeker dat het met die ander over is...misschien klinkt dat raar...maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand een zwangere vrouw zo laat barsten... Jullie hebben nog hele jonge kinderen 5 en 3 jaar...en zij ook...zit wel heel dicht bij elkaar en aangezien je meestal niet zomaar zwanger raakt zou ik me af vragen of hij jou ook niet bedonderd heeft toen jullie nog samen waren... Veel sterkt en ik wens een een hele lieve betrouwbare man toe en een goede vader voor je kinderen...
Tja lastig, maar ik ben het me de meeste dames hier eens, als ik aan het rekenen ga dan was jij net bevallen toen hij er tussenuit klapte en nu doet hij dat bij zijn ex... voor jou. Is hij vreemd gegaan toen jij van de 2de zwanger was? Bij zijn ex wel, en ik tel 1 en 1 bij elkaar op, en gun jou die ellende niet (nog eens?) Ik zou dus ook maar eventjes niet aan kinderen denken de ervaringen van je vriend en dames die zwanger van hem zijn, zijn niet al te best te noemen. En 2 kinderen zonder vader opvoeden lijkt me al opgaaf genoeg. Je bent overigens nog hartstikke jong... je hoeft nergens haast voor te maken.
Hoi jeanney3, Ja erg lastig , 8 maanden weer samen.. ja dan heb je wel weer overzicht over je relatie denk ik.. Denk je dat jou vriend er net zo over denkt als jij zelf? Vind hij jullie relatie ook stabiel? Mischien denkt hij er toch anders over, door het feit dat hij nu van een kindtje afziet? Ik zou als ik jou was , nog even samen goed aan tafel gaan zitten en goed over de toekomst na gaan denken en praten. Een baby maakt natuurlijk een relatie niet stabieler maar brengt vaak meer conflicten en stress met zich mee. Pas doen dus als jullie er samen weer aantoe zijn, en op je gevoel af gaan meis! Suc6 , hoop dat jullie eruit komen...
Er zijn meer mannen dan kerktorens hoor....je verdient een vent...die voor 100 procent gaat en niet een die er het liefst een harem op na houdt...
Jeetje zeg, is allemaal inderdaad zo ingewikkeld. Ik weet niet of ie vreemd is gegaan, maar wel dat hij niet echt een relatie met die vrouw had. Ze hadden meer een sex relatie en zij is nu 30. En ze wou kinderen voordat ze 30 jaar is. Het maakt haar niet uit of de kinderen wel of zonder vader opgroeien. Zo denkt zij erover. Maar ik wil wel dat mijn kinderen samen met hun vader opgroeien. Maar tja soms gaat het niet. Dat begrijp ik wel. Maar ik vind het zo K.... Want als ik dit had geweten dan was ik gewoon verder gegaan met mijn leven zonder hem, want heb al 3 jaar met mijn kids zonder hem kunnen leven. We hebben 3 jaar geleden samen besloten om een tijdje uit elkaar te gaan, want we waren zo jong toen we iets met elkaar kregen en er kwamen wat problemen erbij. En we dachten mischien is het verstandig om een tijdje alleen te zijn om te kijken wat we willen. We zagen elkaar wel elke weekend. Maar weer een relatie zat er niet in. Na 3 jaar pas, zeiden we we gaan het nog een keer proberen, want we misten elkaar zo erg. En hij vroeg aan me of ik met hem zou willen trouwen en ik zei dat ik van hem hield en dat ik wel met wil trouwen. En wil ook een derde kind en hij wou het ook. Ja ik heb me zo verheugd op nog een kleintje. Mijn oudste van 5 is ook zo blij, overal ziet ze nu baby's ik ook trouwens. Ze wil het ook net zo graag als ik. En wat moet ik nu tegen haar zeggen, want ze zegt steeds; veel kinderen in mijn groep hebben nog twee broertjes of zusjes. Een grote broer en een kleine baby zusje, wanneer krijg jij een dikke buik mama. Ik wil het zo graag! Dan kan ik ook flesje geven net als mijn vriendjes. Dus vandaar dat ik echt niet meer weet.
Ik sluit me aan bij de voorgaande sprekers....Ik zou echt nog wel drie keer nadenken om a) met deze man verder te gaan en b) nog aan kinderen met hem te beginnen, aangezien zijn gedrag naar jou toe als bij die andere vrouw niet getuigd van enige stabiliteit. Ik zou eerst mijn relatie eens goed onder de loupe nemen alvorens aan kinderen te denken. Ik wens je daar heel veel succes mee. Ik kan me niet voorstellen hoe naar deze situatie voor jou moet zijn. Dikke knuf van Me2
Thanks, nou ik moet nu echt dan gaan bedenken of deze relatie goed voor me is en ook voor me kids. Het blijft wel pijnlijk, maar ik moet nu echt zorgen dat het niet erger wordt, want zoals jullie zeiden, nog een kind erbij lost geen problemen op. Het word alleen maar moeilijker. Maar als ie vanaf het begin eerlijk was geweest, had ik dit niet gehad. Dan was ik verder gegaan met mijn leven zoals het was of dan hadden we mischien wat anders afgesproken. Hij liet me al die tijd geloven dat we een derde kind zouden hebben. Jeetje zeg ik kan hem nu zelfs wat doen. Hij weet echt niet hoeveel pijn dit doet.
Meis , ga lekker op je gevoel af. Op dit moment is het geluk van jou en jou kinderen het belangrijkste. Neem even de tijd om alles op een rijtje te zetten , en weet ook goed dat je met een andere man gelukkig kan worden en een heleboel kindertjes kan maken als de tijd rijp is. Als je twijfelt over de relatie met je vriend , moet je hem niet aangaan. Je moet zeker weten dat je je partner kan vertrouwen , als dit niet gaat word de relatie ook niets en gaat het vroeg of laat over....
Ben het hellemaal met de rest eens, die relatie gaat over als die nu al niet goed is! Ik heb het onlangs met mijn ouders meegemaakt, en een pretje was het niet te noemen. Ik ben dus ook van mening dat als het nu al niet werkt het ook niet gaat werken, en het uitstel van executie is. Ik wens je veel sterkte met je keuze, maar bedenk wel dat je kindjes het belangrijkste zijn. Die gaan voor welke kerel dan ook!
jeanney, ik zit dit verhaal zo te lezen en ik vraag me af wat ik je zou kunnen zeggen zonder al te bot over te komen. ik ken je niet persoonlijk, laat staan die vriend van je... ik heb ergens in je stukjes gelezen dat hij alleen het weekend thuis is...waar is hij door de week dan? en dat die andere vrouw kids wilde en dat het haar niet uitmaakt of de vader erbij is.. heb je dat van haar zelf gehoord? of is dat iets wat je vriend jou heeft verteld? welke vrouw wil nou niet dat de vader van haar kinderen bij de opvoeding is betrokken? sorry als ik het zo zeg en ik hoop echt dat ik je niet kwets hiermee, maar is die vriend van jou wel te vertrouwen? heeft hij niet ergens anders nog meer kids rondlopen die hij tijdens de werkweek heeft verwekt? en dat trouwen? ach, ik hecht daar geen waarde aan zolang hij je behandelt zoals hij nu doet. want hij behandelt je niet goed. echt niet. ik vermoed dat dat enkel en alleen wordt gezegd als zoethoudertje.. en daar ben je veel te waardevol voor meisje. onthoud dat goed! zoals andere forumvriendinnen al hebben gezegd: kijk eerst goed die kat uit de boom. gevoel nog daargelaten, is het het verstandigst voor jou en je kids om eerst je relatie goed op een rijtje te hebben. en hem goed te doorgronden. wat zijn zijn motieven geweest om jou te verlaten, kids bij een ander te hebben om die vervolgens weer in de steek te laten voor een eventueel nieuw wondertje met jou? een vos verliest nooit zijn streken meisje! misschien heeft hij goede argumenten..en dan kun je altijd nog beslissen om ermee door te zetten. maar denk alsjeblieft goed na.. wij zijn hier om je te ondersteunen als je wilt praten. heel veel succes meid, en wat je ook beslist, ik geloof in je! dikke zoen, Aoife
Aoife..je haalt me de woorden uit de mond! Ik sluit me hier bij aan.....wens je ontzettend veel sterkte en denk aan jezelf en je kindjes! Veel liefs
hoihoi... ook ik vind dat je even goed naar je relatie en de situatie moet kijken, maar ik ken jullie geschiedenis niet.hoe jullie met elkaar omgaan en met de kinderen. Je hebt een paar dingen nu verteld maar dat ia voor mij te weinig om een duidelijke mening te geven. Maar dat je oudste om een zusje of broertje vraagt is niet het excuus om er nog een te willen,vind ik. Ik hoop niet dat je het wil om hem meer aan je te willen binden aangezien je het ook over trouwen hebt.Hij maakt meer beloftes die hij niet echt nakomt,lijkt het wel. Probeer realistisch te blijven en kijk de situatie zoals hij nu is eens goed aan. Dat is mijn tip... Hoop dat je eruit komt, liefs iris