Hoi Meiden, Ik kom er niet uit! We wonen nu 5 jaar in dit huis, ben met alle kamers tevreden, alleen de woonkamer niet. Mijn man heeft hier zijn smaak modern en strak doorgevoerd, de andere kamers zijn meer mijn smaak ingericht, gezellig, sfeervol en kleuriger zoals onze slaapkamer. Nu heb ik na heeel veel zeuren mijn zin om de woonkamer opnieuw te behangen en evt een nieuwe eettafel en salontafel en televisiemeubel te mogen kopen. Ook zou ik graag nieuwe eetstoelen willen. De meubels wil ik graag in houtkleur. Maar nu de vraag, ik heb geen idee wat voor kleuren en stijl behang bij de huidige keuken past, de keuken is modern, de tegeltjes die daar zitten zijn zwart/wit/grijs en best wel druk, dus ik ben toch iets beperkt met wat daarbij past. Is het evt mogelijk om de tegeltjes te verven of iets zodat ik dan meer met andere kleuren kan werken? Het gaat dus om alle muren. Hebben jullie tips om het wat gezelliger te maken? we hadden een groot rood kleed op de grond maar die is net weg omdat die ondergespuugd was door een van de kindjes die ziek was. (kregen het er niet meer uit) Zo is de woonkamer nu:
Dit is mijn smaak, maar zal dit wel combineren met de moderne keuken? Voel me gewoon veel meer happy in deze inrichting.
Jammer van je rode kleed anders had je 1 of 2 muren rood kunnen doen! Misschien kan je kiezen voor 1 gekleurde muur.. En dan de andere muren een beetje de tegeltjes kleur te houden of iets wat er goed bij past.. Misschien een turqoise muur? Rode muur Paarse muur..
Vind zelf grijs, wit, zwart vrij basic en zou er een voor jullie fijne kleur bij zoeken. Zelf hadden we diepblauw/turqoise behang in streeppatroon met zwart/wit/grijs. Vond dat zelf een erg fijne combi kleur, zover zelfs dat wij in onze vorige woning een hele muur die kleur blauw hadden, andere muur het behang (helft korter die muur) en het hoekje dat daar zat ook samen met eiken houten (blanke lak) meubels en lichte vloer. Alleen maar complimenten over gehad! Voor jullie kamer lijkt me zoiets te druk, maar met een accent kleur kom je een heel eind denk ik; behangetje en accessoires en al een eind op weg zelfs met de huidige meubels!
Zie nu je tegeltjes.. Geen warmere kleur grijs te vinden die aansluit bij de tegeltjes en dan dus met accessoires werken in een kleur die je aanspreekt? Kan vrijwel alles..
Ten eerste mooie meubels. Ik zou denk ik 1 muur eruit laten springen, maar ik zie dat de slaapkamers dan wel met bloemmotief zijn, maar niet echt aanwezig van kleur. Je zou dan denk ik "moeten" kiezen tussen een drukker behang of een neutraal behang met fellere kleur. Anders heb je kans dat het te druk word.
Een mooie grove eettafel waar je met 8 man aan kan zitten, ook een leuke oude salontafel die een tegen een stootje kan. 1 muur blauw, de lichte kleur van je tegels en sorry maar ik vind de vloer heel lelijk dus ik zou een mooi groot en grof kleed bij de zithoek neer leggen. Zal je even een PB doe voor ideeën.
Wij hebben dan wel hele andere meubels, maar wij hebben 1 kant van de kamer rood en de ander cremewit. Er staan foto's op mijn profiel, misschien vind je dat iets?
we hebben nu al de muur achter de tv en de hoek ernaast in warm grijs, wel mooi, maar als ik de rest ook die kleur doe dan ben ik bang dat dat weer zo kil wordt. Misschien wel een idee om dan 1 muur in bijv turqouise blauw te doen zoals ik eerder las net!
Ja die eettafel is een goed idee! vind dat grof wel erg mooi. We hadden al een heel groot kleed liggen (ruim 3,5 bij 2,5) dus die komt er dan wel weer. En wat grappig, smaken verschillen dus, krijgen juist veel complimenten over de vloer, hij is bruin met grijsnerf erin. wat voor kleur blauw zou je doen dan?
Maak een soort moodboard met plaatjes van wat je mooi vindt voor in je kamer en kijk daarna wat er ook daadwerkelijk past. Persoonlijk zou ik voor zachtgrijs gaan, evt met 1 muur in behang met decoratie.
ik denk dat ik al aardig weet hoe of wat, denk de muren warm grijs en dus de grote lange muur met turq blauw, en dan leuke accesoires in dezelfde kleur. Een grote groffe eettafel met mooie stoelen en 1 bank, nieuwe tvmeubel en salontafel. Maar eens kijken voor mooie steigerhout. Alvast super bedankt, geeft me net even de ideeen waar ik wat mee kan, meer suggesties zijn welkom!
Ik denk dat de foto niet goed uitkomt op de foto, grijsnerf vind ik juist wel heel mooi hihi Ik zou de zelfde licht blauw van je tegels in de keuken doen op de muur waar je nu je strepen hebt. Ik heb groen, nu zal je denken groen!? Maar heel licht en iedereen vind het geweldig, heb het gedaan toen man-lief aan het werk was omdat hij anders was gaan gillen maar hij vind het prachtig! Ik heb inmiddels wel geleerd dat je lef moet hebben in je inrichting, ik verf ook alles! Samen een heel mooi geheel.
de kleur van de tegeltjes zit geen blauw in, de lichte kleur grijs heb ik nu op 1 muur in behang. dat is op zich wel een mooie kleur, vrij warm. Let even niet op wat de kleine aan het doen is, dit mag hij dus niet hihi. Groen is ook nog een idee, zit ook nog te twijfelen om paars te gaan gebruiken.. hmmm lastig!
Zo zie je maar hoe een foto anders doet lijken! Ik heb deze kleur op 1 muur (misschien iets lichter) en de zelfde een paar tinten lichter op de andere muren? RAL Groentinten > Witgroen | RAL kleuren .com
dat is zeker een mooie kleur! wat vind je van deze? ik wil niet dat hele felle turquoise namelijk. RAL Blauwtinten > Turkooisblauw | RAL kleuren .com
Hmm, ik hou zelf juist wel van strak en modern maar dan wel stoer en een beetje industrieel. Ik hou zelf helemaal niet van 1 muur behangen of geverfd. Zou dan ook de basis wit laten of die ene muur een lichte kleur geven, idd iets van grijs. En dan een mooi groot schilderij of doek boven de bank. Wat gek is maar wel zo is, is dat als je een paar grote meubelstukken hebt, de ruimte groter lijkt. Zou ook kiezen voor een grote eettafel, van steigerhout bijvoorbeeld. En dan aan 1 kant een bankje (van hetzelfde hout) en aan de andere kant een paar mooie stoelen. Als accentkleur zou ik kiezen voor paars. Zou het zelfs wel aandurven om paarse eettafelstoelen te doen. En anders witte of grijze/antraciet. Een salontafel van steigerhout, ook leuk. En dan opleuken met paarse accenten. En een enorme pot met plant is ook altijd mooi. Grote hoekbank+grote eettafel+grote lamp+groot schilderij+grote pot met plant=cool