Kleuradvies gevraagd, woninginrichting (update)

Discussion in 'De lounge' started by Zomerbries, Jul 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ow hihi, ik zie nu pas jullie lamp. Die hebben wij ook:D

Ik mis ook een lamp (of 2) boven de eettafel. Dat geeft ook altijd veel gezelligheid.

2. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

Dec 19, 2009
    2,089
    0
    0
    Die zwart/witte muur met iets behangen als deze: Linnen barok barok behang

Zou dan het lekker opfleuren met mooie kussentjes op de bank, een plaid.

Mooie kaarsjes en dingen, misschien een mooie romantische zilveren/witte spiegel om de muur te breken..?

En dan mooie withouten meubeltjes erbij?

3. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

Sep 20, 2008
    3,539
    0
    36
    #23 Zomerbries, Jul 14, 2012
    Last edited: Jul 14, 2012
  4. Flipske

Flipske Fanatiek lid

Mar 25, 2011
    1,330
    0
    36
    overijssel
    Ik zou de muren misschien wel zo laten. Ik denk dat het minder modern wordt als je de eettafel, het tvmeubel en de salontafel vervangt voor mooie houten meubels. Mooie leren eetkamer stoelen. De lamp boven de eettafel vervangen voor een klassieker model (geen rvs). De banken zou ik wat opleuken met kussens en een plaid. Op de muur een mooie zwartwit foto of een mooi schilderij. Een windlicht ergens

Ik denk dat veel kleur in de woonkamer erg druk wordt in combi met je keuken.

Ik vind de stijl van je slaapkamers niet eens zo zeer echt kleurig, maar meer romantisch. Niet teveel hardheid, maar swierig en een beetje klassiek.

5. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Mooi! Ik heb wat kleine meubels in de kleur.
    Zou idd voor een licht kleur gaan omdat je al grijs hebt en behang

6. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Persoonlijk vind ik je inrichting nu wat druk. Je woonkamer oogt niet heel groot. De strepen op de muur maken je woonkamer nog 'drukker en voller'. Helemaal in combinatie met de tegels in de keuken.

Persoonlijk zou ik kiezen om 1 muur te beschilderen met de kleur taupe. Een rustige maar warme kleur. Vervolgens zou ik:
    1) kiezen voor muurdecoratie van Umbra --> de bladeren.
    Of
    2) 2 platen mdf achter de bank hangen. Beide platen behangen met een baan wat opvallender behang. Bijvoorbeeld van Eijffinger (wel prijzig) maar errug mooi. Voordeel van een baan behang op mdf en niet op de muur --> je kunt telkens weer veranderen.

Voor de rest zou ik paars / taupe accessoires gaan gebruiken. + accessoires in de houtkleur die je stoelen ook krijgen. Zou eerder kiezen voor wat grotere accessoires zoals windklichten...dan kleine prul.....Succes dr mee!

7. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,288
    2,985
    113
    Op verzoek heropend.

8. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

Sep 20, 2008
    3,539
    0
    36
    Hallo, ik wou even het behang showen wat het uiteindelijk geworden is. Ben er erg blij mee. vooral savonds is het een stuk sfeervoller dan het was!

Het drukke behang in de keuken is vervangen door donkergrijs behang en er komen nog wat fotolijstjes bij te hangen, de lamp boven de eettafel wordt vervangen door een met een rieten bruin/grijze kap.

ik dacht nog even laten weten wat t nou geworden is aangezien er zoveel pittige reacties op mijn vraag kwamen destijds.

9. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

Sep 20, 2008
    3,539
    0
    36
    hier nog een foto van het behang van wat dichterbij

10. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    mooi geworden, wat vind je man er nu van, is hij er nu ook blij mee, zodat jullie samen blij zijn.

11. Zonzon

Zonzon Bekend lid

Aug 5, 2012
    727
    0
    16
    Echt mooi geworden! Misschien nog leuke matchende paarse vazen oid in het raamkozijn in de keuken dat de paarse kleur mooi door getrokken wordt?

Bij mij in huis zijn alle muren nu wit, en ik ga het ook wagen om het een kleurtje te verven! Taupe met heel licht groen wordt het bij mij. Ben benieuwd wat VL ervan gaat vinden, haha! Hij is meer van het witte.

12. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

Sep 20, 2008
    3,539
    0
    36
    goed idee! benieuwd wat je vriend ervan zegt idd, gewoon doen wanneer hij niet thuis is, dan zit het er toch lekker op ;)
    benieuwd naar de foto als het klaar is!

13. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

Sep 20, 2008
    3,539
    0
    36
    mijn man vond het niet niet nodig, maar vind het nu wel gezellig staan. We hebben echt een tussenweg gevonden qua behang. Nu nog nieuwe meubels van mooi hout en dan ben ik helemaal blij!

14. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Mooi geworden! Super leuk dat je het nog even komt showen!

15. Flipske

Flipske Fanatiek lid

Mar 25, 2011
    1,330
    0
    36
    overijssel
    Maar dat is zo mannen eigen. Zwart en wit, meer heb je niet nodig is huis, dan past het tenminste zo makkelijk bij elkaar.

Ik vind het heel mooi geworden! Echt smaakvol en niet te standaard!

16. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Mooi geworden! Wat fijn dat jullie er nu allebei blij mee zijn.
    Ik denk dat het zeker met houten meubels een stuk warmer wordt dan het eerst was.

Hier juist een man die alleen van bruin en groen houdt, wel kleur en ook heel warm gelukkig. Maar probeer daar maar eens turkoois tussen te krijgen :)

17. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Waar heb je die leuke vierkante poefjes vandaan?

18. NdNk

NdNk Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    2,321
    1,421
    113
    Female
    mooi geworden! nu noglekker aankleden met mooie paarse en grijze kussens, een plaid paars op de bank en idd wat mooi paarse of grijze vazen/assecoires! grijs om misschien de keukenkleur terug te brengen in kamer. Erg mooi behang!

19. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    misschien mintgroen/grijzige muur van kalkverf, rest wit, en dan robuuste houten eettafel en tvtafel, beetje meer dat oud industriele, kan best bij de kleur meubels die je hebt denk ik. en dan wat leuke accessoires in knalkleur bijv. rood.

20. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    oh je hebt t al veranderd, mooi geworden!!

Share This Page