Kleuren v kleding worden vaal. Wie heeft tips?

Discussion in 'De lounge' started by Lara78, Nov 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lara78

Lara78 Actief lid

Jan 1, 2008
    272
    0
    0
    Ik merk dat de kleuren van de kleding van mijn dochter na een aantal keren wassen al vaal worden. Ik gebruik Robijn color vloeibaar, geen wasverzwachter en was altijd op 30 graden op het kreukherstellend programma. Ik sorteer alles netjes op kleur en de was gaat altijd in de droger (ik laat het niet helemaal drogen maar 'kastdroog').

Hoe kan het dat alles toch na een aantal keren wassen al vaal wordt? Kan het door de droger komen? Wie heeft tips?

2. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Goh wat vervelend!

Ik gebruik altijd Color Premium (of zoiets) van de Lidl, blijft eigenlijk wel vrij mooi...
    Ik heb geen idee of het door de droger kan komen, hier iig niet.

Sorry, heb dus ook geen tips.

Oh jawel, het schijnt te helpen dat als je de kleren een nacht in azijn zet voor het wassen de kleuren veel minder afgaan!

3. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Ik zou proberen een poosje met de droger te stoppen, kleertjes gaan hier nooit in de droger. Ik heb het alleen met wat goedkopere kleertjes bijv. van de zeeman dat word wel valer bij mij. Maar jah kan je het mooi na 1 seizoen weg gooien, is het geld ook naar.;)

4. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

Aug 12, 2009
    4,807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    De droger is echt de boosdoener. had het vaak bij shirts van mijn vriend en sinds ik ze uithang en niet meer in de droger doe, blijven ze mooi

5. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik doe de kleertjes van mijn dochtertje nooit in de droger,, maar lekker laten drogen op het droogrek..

en precies wat mineke zegt. de kleertjes van de zeeman/wibra (heel soms ook die van de hema) die worden snel valer...

je kan er volgens mij niets aan doen, want hier ligt het niet aan de droger.. maar gewoon aan de kleertjes zelf..

misschien kan je de kleertjes die je echt vaak aandoet, op de hand uitwassen?? en dan lekker aan het droogrek laten drogen..

6. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,087
    3,870
    113
    Ik zet hier alles voor ik het voor het eerst was, eerst in een bak lauw water met een flinke scheut azijn te weken. Dan blijft de kleur beter behouden.
    En de meeste babykleertjes gaan hier niet de droger in. Ik gebruik allerlei merken wasmiddel, maar net wat er in de aanbieding is. Momenteel ook Robijn.

7. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Hmm, hier blijft alles erg mooi. Ik was met Ariel color (vloeibaar, de gewone, niet die extra geconsentreerde of 15 graden variant). Meestal op 40 graden, kreukherstellend en gebruik ook gewoon een beetje wasverzachter. De kleren gaan nooit in de droger, de mijne of van mijn man trouwens ook niet. Als je ziet wat een pluis er van textiel afkomt in de droogtrommel, kan ik me niet voorstellen dat dat goed is voor je mooie kleding. Alleen beddengoed, handdoeken, ondergoed, spijkerbroeken (ook weer niet de merkbroekjes) en de werkkleding van mijn man gaat in de droger, de rest hang ik op een hangertje te drogen...

8. Lara78

Lara78 Actief lid

Jan 1, 2008
    272
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ik had al zo'n vermoeden dat het iets met de droger te maken kon hebben. Ik had al verschillende wasmiddelen getest maar hierbij merkte ik eigenlijk geen verschil. Voortaan hang ik haar gekleurde kleding maar op het wasrek te drogen.

Share This Page