ja hier is weer een topic over schoonfamilie..Nu eens over die van mij.. Ik heb niks op ze tegen, maar heb ook niks mee.. Zaterdag komen ze.. zwager met zn vriendin ( die heb ik voor t laatst gezien op 7 aug, in t ziekenhuis op kraamvisite mij me) en schoonouders en "oompje" ( 2ling broer schoonpa) Eigenlijk kijk ik er als een berg tegen op.. gewoon omdat ik amper weet waar ik t met ze over moet hebben.. omdat ik eigenlijk teleurgesteld ben in dat ze niet meer belangstelling hebben en t gevoel heb dat ze zich min of meer verplicht voelen om hier maar weer eens heen te komen.. Om naar mn schoonouders te gaan ( dat zal met kerst wel gewenst zijn) heb ik ook niet zo de behoefte aan.. Met de verjaardag van pa begin sept. heeft Gijs vooral veel liggen huilen, waardoor wij meer bij hem op oompje zn kamer zaten dan beneden bij de andere visite.. toen lag Gijs nog in de reisbak, maar dat gaat nu niet passen.. Maar ja.. waar moet ie dan in.. Dan moeten we eerst bij mijn ouders een reisbedje ophalen en dat meenemen.. Dat kan wel.. maar moet wel even gedaan worden.. Ben bang dat we er niks aan hebben.. dat Gijs helemaal uit zn doen is door t reizen, vreemde omgeving en alles weer bij elkaar huilt.. Dan blijf ik veel liever gewoon thuis.. als ik eerlijk ben.. Misschien doe/denk ik soms te moeilijk.. en valt t allemaal wel mee.. Vraag me wel eens af of t ook komt doordat we niet op "even-een-bakkie-leut-halen" afstand van elkaar wonen.. Aan andere kant.. men heeft ooit telefoon uit gevonden.. OK.. ik bel hen ook niet..maar ik weet ook niks van ze.. Als ik weet dat schoonma bijv. naar t ziekenhuis moet, dan kan ik 's avonds ff bellen hoe t is.. maar ja.. als je dat soort dingen niet weet.. Meestal is t schoonpa die hierheen belt.. kort vraagt hoe t met Gijs is en daarna al gauw een uur vol weet te kleppen over de boerderij en wat annex is..( met mn man dan he...) nou ja.. anyway.. zucht... pfff... schoonfamilie.. je krijgt ze erbij he.. je zoekt ze niet uit..
Kan je ze niet bij jullie thuis uitnodigen voor de kerst? Dan is het iig al rustier met jullie zoon... Verder geen tips helaas. Ik las het woordje boerderij en dacht aha. Mijn familie is ook erg into wat zij op de boerderij hebben staan, maar dat is niet uit kwade zin hoor...
ze uitnodigen kan wel, maar ze moeten hier heengehaald/gebracht worden en 's avonds weer naar huis.... Ze kunnen zelf niet autorijden.. helaas.. ja we wonen hier op een boerderij..Lekker vrij, maar nu ik (even) niet meer werk, mis ik enorm de contacten buitenshuis.. Ben blij dat ik februari weer aan de slag kan en gijs naar de opvang.
Ik weet niet hoever je schoonouders bij je vandaan wonen.... Die van mij woonden op zo´n 3 en half á 4 uur rijden bij ons vandaan. De eerste keer dat we daar heen gingen, was Valerie 6 maanden oud, en we zijn daar ook blijven overnachten. Kunnen je schoonouders niet met de trein komen? En misschien kun je zelf ook proberen wat meer contact te krijgen... Gewoon eens spontaan opbellen en vragen hoe het gaat, en of ze nog wat hebben beleefd de afgelopen tijd.
Ik denk dat zij dat ook zullen denken,net als jouw. Over welke onderwerp ze het zullen hebben. Dat jij ze ook niet belt. Het is wennen,geven en nemen. Succ6
@ Consider.. misschien heb je wel gelijk.. gewoon de telefoon pakken en wat vragen, hoe t is, wat ze gedaan hebben, of ze "de rest" van de fam. onlangs nog gesproken hebben.. Met de auto is t zo'n anderhalf uur/ 7 kwartier rijden. ( Lemmer - Aplhen a.d Rijn) ( wij wonen in de buurt van Lemmer, zij bij Alphen a.d. rijn) Met de trein is een optie.. Dan kunnen we ze in Wolvega halen en weer op de trein zetten.. Geen idee hoe de verbindingen zijn hoor Als ze hier komen, dan komen ze "dus" ook met zwager+vriendin of schoonzus+man... Nou ja t duurt nog ff tot kerst.. Mischien moet er wel een koe kalven... dan blijven we toch thuis.. ( uitspraak die mn man vaak doet, maar niet gebruikt, zeg maar...)
o, tis ook altijd wat met die schoonouders he. ik kan gelukkig goed met mn schoonouders alleen mn schoonmoeder bemoeid zich iets te veel met dingen. mijn ouders wonen ook niet om de hoek en we komen daar (helaas) ook niet zo vaak en andersom ook niet heel vaak. met kerst komen ze hier (met mn boer) zodat alyssa lekker in dr eigen omgeving blijft. mn ouders hebben ook geen auto dus of wij moeten daarheen of mn broer moet mee. als je zwager zn rijbewijs heeft kan hij toch rijden met kerst en dan zeg je gewoon dat het voor de kleine het beste is om kerst bij jullie te vieren. liefs doris