alles al gewassen hebben ..?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Linnda, 1 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnda

Linnda Actief lid

4 feb 2009
    212
    0
    0
    hallo

ik heb wel een heleboel onderwerpen gezien over de kleertjes
    dat je ze zonder wasverzachter enzo moet wassen

maar mijn vraag is
    moet je alles al gewassen hebben als je het intakegesprek heb met de vrouw van het kraamzorg centrum
    of kan het ook daarna
    zijn er bepaalde regels over

groetjes linn

2. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Nee joh! Dat zijn júist mooie klusjes voor in je verlof. Je hebt dan heerlijk de tijd om tien minuten naar zo'n piepklein rompertje te staren. :D:D(En het even in de wieg te leggen en te denken "Guttegut, is het écht zo klein?")

3. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Nee hoor, de kraamzorg kijkt daar tegenwoordig niet meer naar. Ze bespreken gewoon wat er gaat gebeuren enzo. Ik ben nu pas de kleertjes aan het wassen, anders hangen ze ook weer zo lang in de kast en kun je ze nog een keer wassen. Als je met je verlof begint, ben je vroeg genoeg!

4. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Trouwens, ik gebruik de wasverzachter van Robijn, puur en zacht. Dit mag wel volgens mij.

5. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Je "moet" helemaal niks van de kraamzorg ;)

Gewoon doen wanneer je zin en tijd hebt. Ik heb ook gewoon wasverzachter gebruikt (ook puur en zacht van Robijn), anders werden de kleertjes zo "hard" en vond ik ze niet lekker genoeg ruiken.

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    wasverzachter wordt afgeraden ivm huidirritatie.
    ik heb het bij alyssa (gelukkig) niet gebruikt omdat ik zelf een vrij gevoelige huid heb.
    een vriendin van mij heeft het wel gebruikt en nooit problemen gehad.
    toen alyssa wat ouder was wel wasverzachter gaan gebruiken maar moet nog steeds oppassen met welke merken en soorten ik gebruik.

het is dus niet verboden, maar je verkleind het risico op huidirritatie.

liefs doris

7. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Maar dan moet je dus voortaan óf voor alle kleding stoppen met de wasverzachter, óf de babykleertjes apart gaan wassen. Eer dat je daar een trommel vol van hebt :$

8. valhalla

valhalla Niet meer actief

Aaah, wat zeg je dat mooi :p

9. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Een beetje offtopic, maar als je de kleertjes zonder wasverzachter wast en daarna strijkt worden ze ook weer lekker zacht.

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    dat gaat sneller dan je denkt!

11. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Ik heb gelukkig een wasmachine waarin je ook miniwasjes kunt draaien. Dat is echt heel fijn. Hoef je niet te wachten tot ie vol is.

12. linnepinnie

linnepinnie Actief lid

5 feb 2007
    252
    1
    0
    Jep! Dat vat idd reuze mee! Ik was ook alle kinder kleertjes apart ivm een gevoelig huidje. Heb op de kamer van ons 2 jarig meisje een wasmand staan, waar ik alles van haar in doe, dus ook haar eigen handdoeken. Was dan alles met neutral. Vind het met het hard worden reuze meevallen en anders idd ff strijken. Alles blijft er ook mooi bij trouwens. Gebruik voor haar ook echt geen was verzachter, want dat is vragen om problemen. Straks met 2 kindjes zal de wamand nog wel sneller vol zitten. Dan heb ik dus een aparte kinder was en ''grote mensen'' was. Dat van ons doe ik wel met robijn zodat het lekkerder ruikt.

13. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op de website van Neutral zag ik dat ze ook wasverzachter hebben van dit merk. Dat zou je dan toch wel kunnen gebruiken of ook niet?

14. kindje2opkomst

11 jun 2009
    57
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi!
    Ik heb ook de kleertjes van mijn oudste met puur en zacht gewassen en nooit problemen gehad hoor.
    Wij hebben zelf beiden geen gevoelige huid dus ik heb het risico zogezegd maar genomen.
    Het duurt inderdaad ff voor je een hele trommel vol hebt met alleen babykleertjes (moet je ook nog kleur gescheiden houden pfff!) nee hoor, heb altijd alles gewoon meegewassen mét wasverzachter...

15. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    De vraag was wanneer ga je wassen?
    Nou ken ik om me heen genoeg vrouwen die met 36 weken en 2 dagen f 4 dagen bevallen zijn, als je dan je kleertjes nog niet hebt gewassen heeft je kind geen schone kleren.
    Ik ben er dus voor om ze voor ze de 34 weken al gewassen te hebben, als je dan alsnog met 40 weken niet bevallen bent en je vind de kleertjes "vies" dan kun je ze alsnog wassen.
    Ik strijk overigens niets, ik gooi het in de droger en hang het meteen als het droog is op.
    jeans en bloesjes strijk ik uiteraard wel... En sinds hij een paar maanden is en ik weet dat hij geen gevoelige huid heeft, gebruik ik ook gewoon was verzahcter en was ik zijn spulletjes niet meer appart, dat deed ik in het begin wel.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik weet niet of jullie dit in Nederland hebben, maar ik meen mij te herinneren dat wasverzachter van 'Le chat' ook mag voor baby's.

17. linnepinnie

linnepinnie Actief lid

5 feb 2007
    252
    1
    0
    Oh dat wist ik niet eens. Dat moet wel kunnen lijkt me zo.

Deel Deze Pagina