Kleurencombinaties kleding

Discussie in 'De lounge' gestart door iMoeder, 21 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik zou graag eens wat andere kleuren combinaties willen dragen qua kleding. Merk dat ik vaak hetzelfde kies en niet zo spannend. Ik heb bijv een legergroen blousje gekocht. Ik ben dan geneigd er een zwarte broek bij te dragen. Maar dat vind ik dus een beetje saai. Hoe zouden jullie dat combineren en wat zijn nog meer leuke combinaties?

2. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ik heb ook vaak een wat neutralere onderkant (donkergrijs, zwart, donker jeans) en boven wat meer kleur. Ik zou zelf met een legergroen blousje namelijk ook voor een zwarte broek zijn gegaan :p.. Donkergrijs of spijker zou dan ook wel kunnen

In de zomer ga ik vaker voor kleur, dan trek ik ook sneller een gekleurde broek aan (deze outfit had ik laatst geplaatst in 'show je outfit').

Over het algemeen vind ik heel veel kleurcombinaties wel kunnen, zo lang ze maar niet vloeken of te veel op elkaar lijken (een groene broek met een groene blouse bijvoorbeeld)

Sue87 vindt dit leuk.
  3. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Ik heb zo'n kleurenconsult gedaan. super leuk om te doen en je weet welke kleuren je kan hebben. aan de hand hiervan ben ik op pinterest gaan kijken. er zijn super veel pin's over kleuren en kleuren combinaties.

Legergroen staat heel mooi bij poederroze tinten. spijker of blauw kan uiteraard. ikzelf zou nooit een beige tint erbij dragen omdat ik dat te army vindt.

bruin rode tinten als cognac kan ook.

Ysabella vindt dit leuk.
  4. Tal1987

Tal1987 Actief lid

18 jul 2012
    117
    41
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb een legergroen effen bloesje (dus geen legerprint als je dat zou bedoelen) en ik combineer dat met een bloemige skinny (in de bloemen komt dezelfde kleur terug en ook een paar heel kleine paarse accenten. Daar doe ik dan oorbellen bij met paarse parels en een armbandje met paarse parels..is super leuk.

Zie bijlage..da's de broek (niet mijn foto..hier wordt het gecombineerd met een bruin bloesje..die van mij is dus wat groener zoals de broek). Paars accent is ook niet zo zichtbaar op de foto

Bijgevoegde bestanden:

5. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik pas mijn kleuren aan aan de seizoenen. In de lente en zomer combineer ik legergroen met poederroze of licht zalmroze, of gebroken wit, in de herst met roestbruin en in de winter met een zwarte jeans. Ik draag eigenlijk alleen iets zwarts in de winter.

fafa vindt dit leuk.
  6. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Met een legergroen blousje kan je voor herfst oranje of gele broek gaan!

7. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Het zijn vooral de kleurtonen die je moet combineren, dan passen alle kleuren wel samen. Kijk maar naar pastel kleurtjes die altijd mooi te combineren zijn.

fafa vindt dit leuk.
  8. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik vind wit ook wel kunnen bij legergroen.

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.251
    11.845
    113
    Bij groen vind ik roze altijd erg mooi.
    Blauw en zwart vind ik eigenlijk nooit mooi. Bruin past dan wel weer goed. Maar ook roze, beige, diverse tinten blauw.

10. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Niet echt een antwoord op je vraag, maar je kan ook eens een afspraak maken bij een kleur- en stijlanalist. Die kijken dan wat voor (kleur)type je bent en vaak krijg je dan ook een hele kleurenkaart mee met kleuren die je kan combineren.

Mijn zus heeft zo'n afspraak cadeau gekregen en ze vond het fantastisch!

11. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.022
    1.036
    113
    Geel of oranje? Serieus? Vind dat echt geen kleuren voor een broek o_O
    Zou zelf gaan voor een blauwe of zwarte spijkerbroek. En zoals nu met mooi weer voor roze of beige. Vind roestbruin ook wel mooi zoals al in een vorige reactie werd genoemd!

12. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Ik zou dit doen:

Roze top met ronde hals, mouwen van blouse opgestroopt met spijkerbroek (lichte kleur)

Of

Blouse met gestreept jurkje (zwart/wit of donkerblauw wit)

Of
    Helemaal dichtgeknoopt, veel ringen en een zwarte broek

Okergeel kan inderdaad ook maar das voor in de herfst. Zou overigens dan de blouse onder een trui dragen (donkerbruin, okergeel, rood, zwart, wit) en kraagje enkel laten zien.

13. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ja vind herfst oranje en geel prima kleuren voor een broek :D heb ze allebei ;) evenals donkergroen. Staat heel net met hakken en een witte of zwarte blouse en eens wat anders dan zwart/wit. En kleuren als roze en beige wordt ik zo grauw door, staat voor geen meter bij mij :).

Deel Deze Pagina