Mijn dochtertje wil graag weten hoe de wereld is ontstaan, ze wil graag een boek daarover. Heeft iemand tips? Ze leest wel aardig goed, dus dat zal geen probleem moeten zijn, maar ze is natuurlijk wel pas net 7, dus het moet wel een beetje bij haar leeftijd aansluiten.
Heksje Wijsneus en de magische stenen Er zijn ook nog andere boeken van heksje Wijsneus, over bomen, engelen en krachtdieren (de laatste over sjamanisme) Ook zijn er andere artikelen, naar ik weet een knuffelheksje, een vriendenboekje, notitie boekje, een kistje met stenen wat je bij het eerste boekje kam kopen (heb ik niet gedaan, ik heb ook niet alle boeken, alleen die ik leuk vond
Dank je! Als ik het goed begrijp wordt er in het boek ook gepraat over de oerknal? Die stenen in het kistje erbij zijn wel leuk zeg!
Suus: dit is dan over een tijdje ook wel wat. Geschreven door Lucy Hawking. Ja.. dochter van George's Secret Key to the Universe (De geheime sleutel naar het heelal). George's Cosmic Treasure Hunt (De schat in het heelal). George and the big bang on the universe (De knal in het heelal)
Het grote boek van de ruimte met professor Astrokat. Ik vind vooral de tekeningen heel leuk. Als je je kind tenminste wilt vertellen dat het heelal is ontstaan door de oerknal 😉
Wij hebben inmiddels "het groot vragen en antwoorden boek", "wow, de meest avontuurlijke emcyclopedie over alles" en sinds kort ook "Een kleine geschiedenis van ongeveer alles" En het blijft leuk Ook voor ons! En ikzelf las als klein gupje graag uit de grote winkler prins die bij mijn ouders in de woonkamer in de kast stond. Moeilijk te lezen maar oh zo interessant
Bedankt voor de tips! Dochtertje leest super graag! Kan ik weer even vooruit, kijken of ik ze ook bij de bieb kan vinden en anders even bestellen.
Ja, de oerknal wordt erin omschreven, ik zal morgen even een foto maken van een van de bladzijdes, dan kan je het zien Het is ook echt voor die leeftijdscategorie geschreven, en mocht het soms toch nog te moeilijk zijn (mijn dochter was iets jonger toen ze hem kreeg, en had wat moeite met begrijpend lezen) Dan is het heel erg leuk om te beginnen met voorlezen, en samen lezen en er gezellig over doorpraten. Hier al veel plezier ermee gehad
Wat een leuke tip. Ga ook kijken voor de eerste tip. Vooral de extras maken het zo leuk. Ipv alleen lezen ook beetje tastbaar. Mijn dochter is zeker van de oerknal, haar vriendinnethe is zeker van God . Hoor ze wel is in discusie. Ze komen er niet uit. Dochter is erg stellig. Heb jij bewijs?? En hoe kan het dat er al eerder dinos hebben bestaan als de mens de eerste was. Etc. Ik ben ook zelf voor de oerknal
Laatst hadden we een geweldig boek van de bieb. Dat heette geloof ik iets van ' het begin van' . Dat begint met de oerknal (het begin van de ruimte) en eindigde met het begin van robots. Daartussen komen allerlei onderwerpen in chronologische volgorde aan bod.
Wij hebben deze: https://www.bol.com/nl/p/van-oerknal-tot-robot/9200000040006587/?suggestionType=typedsearch wordt steeds uitgelegd hoe dingen zijn ontstaan, begint bij het heelal en gaat dan zo verder. Superleuk boek!