Is dit raar?(mbt sollicitatie)

Discussie in 'De lounge' gestart door Suzanne01, 18 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Hoi!

    Ik ben nu bezig om te solliciteren voor 2 dagen in de week. Niet omdat ik moet, maar graag zelf 2 daagjes bezig wil zijn. Het is niks bijzonders, in een winkel. Nu heb ik een super leuk gesprek gehad en ik heb daar een uur gezeten. Ze vertelde dat ze het een heel fijn gesprek vond en een goed gevoel erover had. Ze heeft nog meer sollicitanten dus ik moet wachten maar ik had een goede kans volgens haar. Ze zei dat het tot een maand kon duren voor ik iets hoorde, omdat ze iemand zoekt voor over 6 weken ongeveer. Ik gaf aan dat ik wel meerdere gesprekken had en dat ik niet weet of ik dan nog beschikbaar ben. Ze ging dat noteren en zou kijken of ze eerder kan laten weten.

    Nu vraag ik me af, stel dat ik dus inderdaad ergens anders eerder aan de slag kan, zou het dan raar zijn om met haar nog eens contact op te nemen om haar daarover te informeren als deze winkel nog steeds mijn eerste keus zal zijn of zou dit opdringerig overkomen?
     
  2. GailH90

    GailH90 Actief lid

    4 mei 2015
    395
    67
    28
    Ik zou haar gewoon erover informeren. Weet zij ook waar ze aan toe is. Stel dat jij het wel wordt, maar je hebt al een andere baan, kan zij verder bedenken wie ze in plaats daarvan aanneemt.
     
  3. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Nee hoor, geeft juist aan dat je gemotiveerd bent.
     
  4. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Ik zou haar zeker informeren. Wellicht neemt ze dan versneld een besluit indien ze de voorkeur heeft voor jou.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  5. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.412
    3.964
    113
    noord holland
    Lijkt me juist prettig, wederzijds duidelijkheid bieden. En ook een compliment naar hen toe dat je heel graag bij ze zou willen werken.
    Voor jezelf ook eerlijk omdat je niet iets anders wil laten schieten voor hen terwijl je dan misschien het niet eens hebt geworden.
    Mij lijkt het dus prima om zonodig contact op te nemen mocht je eerder ergens anders een kans krijgen.
     
  6. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Nee juist niet, alleen maar fijn om te laten weten dat je gemotiveerd bent!
     
  7. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    Nee hoor, dat vind ik niet. Ik vind dat de werkgever sneller een beslissing zou moeten nemen. Iemand die bv al een baan heeft, kan niet binnen 2 weken daar vertrekken. En net als jij, mensen hebben meer sollicitaties lopen.
    Maar dat is haar probleem, niet het jouwe.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  8. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Ik vind het heel raar dat je dan zo vroeg al een vacature uitzet, maar iemand die solliciteert ongeveer een maand laat wachten. Ik snap dat je wilt weten waar je aan toe bent, dus ik zou zeker verder solliciteren en haar op dat moment laten weten dat je ook gevraagd bent voor iets anders, maar nog graag ja zegt als ze je wil hebben.
     
    Syane vindt dit leuk.
  9. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties. Dus dat is niet gek. Dan ga ik dat inderdaad zo doen. Een maand vind ik ook wel erg lang. Ik zou het dus heel jammer vinden een andere baan aan te nemen als blijkt dat zij mij achteraf ook had gewild. Ik zeg de andere baan dan ook niet zomaar op. Dat komt natuurlijk erg onproffesioneel over.
     

Deel Deze Pagina