Kleurshampoo en flinke Highlight uitgroei

Discussie in 'De lounge' gestart door Kim11, 7 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    #1 Kim11, 7 feb 2016
    Laatst bewerkt: 7 feb 2016
    Dames,

Ik heb heel donkerblond haar. Tijd geleden highlights laten zetten. Toen dat uit begon te groeien bij laten werken.

Gevolg: uitgroei is inmiddels een centimeter of 15. Boven donkerblond en de onderkant is bijna helemaal blond (niet superblond)

Nu heb ik geen zin om naar de kapper te gaan, ik ben altijd rond de 100 euro kwijt omdat ik heel erg dik haar heb.

Dus ik dacht, misschien is een kleurshampoo iets tot het uitgegroeid is.

Maar kan dat wel? Of krijg ik dan alsnog bovenop bijvoorbeeld kastanjebruin en onderaan donkerblond of rood?

Hoe kan ik mijn haar 1 kleur geven zonder naar de kapper te gaan? En het liefst ook geen permanent, want dan heb ik straks weer uitgroei.

Ik heb nog nooit zelf mn haar geverfd, hier zijn ongetwijfeld dames die er wel verstand van hebben!

P.s. het is nu dus een soort ombre coup. Noem je dat zo?:)

2. Deliana

Deliana Niet meer actief

Gewoon zelf donkerblond verven.

Ik heb donkerbruin haar en had daarin net als jij uitgegroeide highlights, die in zomer ook nog eens heel licht waren geworden. Ik heb het gewoon zelf in mijn haarkleur gekleurd en het is mooi uitgepakt.

Je kan in de drogist om kleuradvies vragen, er staat nogal wat aan verf ;) zou wel 2 pakjes verf kopen als je lang, dik haar hebt.

3. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja ik weet niet of dat gaat werken want mijn haarkleur wisseld behoorlijk. Nu is het winter, en is mijn haar heel donkerbruin. Maar in de zomer is het 3 tinten lichter van zichzelf.

4. Veera

Veera Niet meer actief

Dit wil je niet horen, maar ik zou toch naar de kapper gaan om je eigen haarkleur te laten verven. Daarna hoef je er dan niet meer heen.. Anders zit je er straks alsnog met een veeeel duurdere rekening omdat de pakjes niet goed uitpakten. Geloof me, na ontkleuring bij de kapper van zo'n 140eu en wat pakjes loop ik al maanden met een heel interessante mix van blond, platina en oranje plukken en daar word je niet gelukkiger van.

5. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Oei dat klinkt inderdaad niet best!

6. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Kleurshampoo doet niet genoeg om je haar ook maar een beetje egaal te krijgen.
    Je eigen uitgegroeide highlights donker maken... grote kans dat het groen, grauw of te mat wordt als je er weinig verstand van hebt. Lekker 1x goed naar de kapper dan ben je er vanaf! :)

7. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    493
    83
    Nou ben ik lang leve het zelf doen en verven, maar in dit geval zou ik toch ook nog eenmalig naar de kapper gaan.

Sowieso pakt verf van de drogist altijd anders uit dan op het pakje, meestal ook 1 of 2 tinten donkerder. Dus loop je het risico dat het weer té donker wordt en je vervolgens weer uitgroei hebt. Daarnaast kan een kapper veel beter de tint van je haar bepalen (warm of koel) en heeft de kapper meer controle over het verloop van het verfproces.

Daarnaast zal het waarschijnlijk minder kosten dan highlights laten zetten, omdat 1 kleur zetten veel minder tijd kost. Zeker als je alleen een spoeling wilt. Dus vraag eens bij een aantal kappers wat het ongeveer zou kosten om je hele haar een spoeling te geven :)

Deel Deze Pagina