Kleurspoeling?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Pink38, 29 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Mijn serieuze mening is: véééél te jong, om niet te zeggen belachelijk jong. Vind het trouwens kwalijk dat een kapper daarin meegaat. Een kind van 9, mijn hemel! Nee sorry maar dit gaat mij echt veel te ver.

edit: ik zie dat je het al hebt toegestaan...

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik persoonlijk vind het ook veel te jong. Vanaf de middelbare school vind ik wat anders.

3. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    En waarom vinden jullie haar te jong?

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik vind haar niet te jong. Ze is duidelijk een meisje dat daar al lekker mee bezig is. En wat je al zegt het is geen verf. Meis je moet doen waar jij je als ouder goed bij voelt en achter staat. Gelukkig vraag ze het nu nog. ;) Over een paar jaar dan doet ze het zonder jouw toestemming.

Zou wel een gulle midden weg kiezen.

Mijn nichtje was 7 toen ze met mij mee ging naar de kapper. Daar hebben we een paar haren met kleurspoeling gedaan weetje wel een paar strengeltjes haar zij blij en ik blij.

Nu heb ik zelf een dochtertje en zou ze het willen zou ik het het zelfde doen als toen met mijn nichtje nu 16 die is nu hoogblond van de verf blonder kan niet. Ben haar tante is kind van mijn zusje.

Een ander nichtje is helemaal zwart geverft ben geen tante van maar is een kind van mijn tante. Zwarter dan zwart en was blond van haar zelf.;)

Mijn advies is dus gewoon doen. ;)

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Als ik heel eerlijk ben: weleens een reclame van een kleurspoeling gezien met de foto van een 9-jarige erop?

En wat is de volgende stap: verven, acrylnagels?
    Ik vind een leeftijd van 9 gewoon geen leeftijd voor een kleurspoeling, maar een leeftijd voor fietsen, skaten, ravotten en spelen en niet zo met je uiterlijk bezig zijn. Op die leeftijd al te vinden dat je haarkleur niet de goede is, vind ik veel te vroeg in ieder geval.

6. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pnirmal
    De strengetjes zijn wij ook mee begonnen. Van die sliertjes die erin gezet konden worden in knalrose en paars.
    Vond ze wel heel leuk, maar de aardigheid ging daar nu wel af. Ze vind dat nu kinderachtig.

Nu dus helemaal een kleurspoeling gedaan zoals ze het altijd graag gewild heeft.

Normaal gezien doe ik ook gewoon wat ik zelf denk dat goed is, maar soms is het wel prettig om wat meer meningen te horen. Ik merk hier nu ook gewoon dat de meningen nogal verdeeld zijn. Er is aan de ene kant de groep die zegt: gewoon lekker doen! en aan de andere kant de groep: Ze is nog te jong.

Ik heb het dus maar wel gedaan en mijn dochter is er blij mee. Dat is het belangrijkste!

Dank je wel voor je mening.

7. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je punt, maar dat is niet het goede beeld dat je van mijn dochter hebt. Ze speelt en ravot net als ieder ander kind. Het is echt niet zo dat ze alleen maar met haar uiterlijk bezig is, maar ze vind het wel leuk om er leuk uit te zien, zoals wel meer meiden hebben.

En nee, natuurlijk krijgt ze geen acrylnagels of wat dan ook, maar als je het daar over hebt: hoeveel van die kleine meisjes van een jaar of 2 zie je niet met al nagellak op?
    Dat vinden we dan schattig. Daar heb ik nooit aan meegedaan, omdat het dan iets is wat de ouder leuk vindt en niet het kind zelf.

En de reclames.. tja.. hoeveel reclames heb jij gezien die realistisch is dan? ;)
    Ik geen enkele nog ;)

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik heb hier niets aan toe te voegen.;) vind zon 13 -14 jaar vroeg genoeg.

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Daar heb je gelijk in, maar ik vind 9 jaar gewoon te jong. En nagellak bij een 2-jarige vind ik net zo smakeloos eerlijk gezegd en niet schattig (maar ik weet dat ik in de minderheid ben!).
    Maar goed, jouw meisje is er gelukkig mee en jij dus ook, dat is het belangrijkste toch?!

10. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is zo! ;)
    Je ziet aan mijn dochter dus niet dat haar haar een andere kleur heeft. Als je haar niet kent, denk je dat het haar eigen kleur is.
    Ik hou zelf nog wel eens van extreme kleurtjes, maar dat doe ik bij haar dus niet. Er zijn wel grenzen.
    Eerlijk gezegd vind ik trouwens ook dat deze kleur haar beter staat dan haar eigen kleur.

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Graag gedaan en leuk dat je dochter er zo mee blij is. ;)

12. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Ik was op mijn 9e er ook erg mee bezig hoor :)
    onze kappster deed het dan niet bij jonge kinderen.
    verven maar ook spoeling niet.
    maar ik heb wel heel lang van die stukjes nep haar in mijn haar gehad met kleurtjes en dan mocht ik altijd 1 kleurtje uit kiezen van mijn moeder en die bleef dan een maandje zitten en dan haalde ze hem er weer uit :D.

ik weet niet wat ik zou doen als mijn dochter naar me toe zou komen van mam mag ik mijn haar verven.

Hoe vind je dochter haar nieuwe haar kleur?
    is ze er blij mee?..

heb je reacties gehad van andere mensen in de omgeving?

13. linde90

linde90 Niet meer actief

Ik ben zelf kapster geweest en mijn mening is dat 9 jaar echt veel te jong is.
    Ook al is het een kleurspoeling, het is en blijft een chemische behandeling.
    En vaak zijn de huis tuin en keuken spoelingen best heftig van samenstelling, waardoor je dus wel kans hebt op een uitgroei.

Maar als je dochtertje er blij me is........

14. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt gelijk hoor. Je moet doen waar jij je goed bij voelt als moeder.

Je hebt altijd mensen die voor en tegen zijn. Moet je voor de grap eens een topic openen met: oorbellen bij baby laten prikken?

Vind ik persoonlijk niet kunnen, maar andere moeders vinden het prachtig en doen dat ook. Ieder zijn ding toch?

15. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik vind haar zelf nog wel wat jong maar dat is mijn mening. Ik heb 2 dochters maar moet er zelf niet aan denken.....
    Ook mijn oudste is erg met haar uiterlijk bezig, weet precies wat ze wil en hoe maar een kleuring vin dik op die leeftijd nog wel wat te ver gaan. Maar ik heb het er zelf al moeilijk mee dat de meidne tegenwoordig steeds jonger "volwassen" worden hahahahha

Maar ik vind wel dat je zelf moet doen waar je je goed bij voelt. Als jouw dochter het wil en jij bent het er mee eens, waarom niet??

Deel Deze Pagina