Alleen thuis met kind(eren) en je moet ambulance bellen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Marleen31, 7 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Hallo meiden,

Ik ben 's-nachts vaak alleen thuis omdat mijn man nachtdiensten draait. Stel je voor dat ik een keer een ambulace moet bellen om welke reden dan ook en ik moet mee naar het ziekenhuis, wat gebeurt er dan met mijn kind die boven ligt te slapen? Hebben ze daar een protocol voor? En hoe weten ze of er boven een kind ligt te slapen als de patiënt niet aanspreekbaar is?
    Ik vind dit best een beangstigend idee. Weet iemand dit?

Niet dat ik denk dat ik dat ik binnenkort een ambulance moet bellen hoor, het is gewoon een gedachtengang.

2. Moeder2017

Moeder2017 Actief lid

2 jan 2017
    281
    2
    18
    Ja nooit aan gedacht

Zelfde als je je kind thuis laat voor al is het naar vijf minuten en er gebeurd wat met jou wie weet dat jou kindje thuis is alleen

3. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Het eerste vraag ik me ook weleens af.

Het tweede; of er is iemand die opendoet. Als er een melding komt maar er kan niet opengedaan worden moet de politie de woning (deur) open breken. Ze zullen dan heus de woning wel uitpluizen of er meer mensen (kinderen) zijn.

4. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Naar idee he..
    Ik denk soms,stel je voor dat ik van de trap val en mn nek breek en de kids boven liggen te slapen of beneden zitten te wachten op me?
    Onze dochter weet wel dat als er iets gebeurd en mama niet meer kan praten ze heel snel naar de buren moet rennen.

5. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Heb je een mobiel? Daarin kun je bij noodoproepen je ICE nummers zetten. Als je telefoon dan vergrendeld is, kan een hulpdienst daar ALTIJD bij. Daar heb je ook de optie bij de nieuwere telefoons, je medische gegevens inzetten. Bijv. medicatie, allergie, ziektes etc. er is dan ook extra ruimte en daar heb ik in gezet dat met mijn dochter woon, haar naam en geb.datum erbij en wie haar vader is en die vader staat ook in de ICE/noodnummers. Ook de naam van haar school staat erin.

6. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ik heb een briefje in mijn jas als ik wegga én mijn dochter alleen thuis is. Daar staat ook een nood nummer op.

Als je hier het huis binnenkomt zie je gelijk baby spullen. Dus het lijkt me dat er dan verder gekeken word. En ik heb in mijn telefoon ook een ICE nummer voor nood. Ik hoop dat het genoeg is en ik het nooit hoef mee te maken.

Edit. Ik zie dat als mijn telefoon vergrendeld is dat ze dn niet bij noodnummer komen. Iemand de oplossing?

7. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Dat kun je dus ook kwijt in dat stukje persoonlijke informatie in je telefoon. Je adres en woonsituatie. Mocht er wat gebeuren op straat en je hebt je telefoon bij je..

8. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ja, dat heb ik ingesteld, alleen info over mijn kind niet. Ga ik meteen doen! Thanks.

9. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Dat is afgelopen jaar een keer gebeurd. Was in het nieuws. In het zkh trok men snel de conclusie dat deze vrouw onlangs bevallen moest zijn (10weken ofzo), en toen hebben ze de baby thuis gezocht

10. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    heb je die functie ook op de Iphone? Ik heb een aantal keer gehad dat ik met de ambulance mee moest. Mijn man draait ook nachtdiensten. Tot nu toe was hij wel thuis waardoor hij bij ons kindje thuis bleef maar inderdaad het zal maar gebeuren. Afgelopen nacht had ik bijna weer een acuut situatie.

11. Moeder2017

Moeder2017 Actief lid

2 jan 2017
    281
    2
    18
    Ja het zal je maar gebeuren dat je alleen staand bent en ze niet weten dat je een kindje hebt thuis

Ik laat dan ook nooit me kids alleen thuis alleen de oudste van 9 en 8 hooguit 10 min als ik even naar de winkel moet

12. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Op mijn iPhone heet de app 'gezondheid' icoontje is wit met een hartje.

13. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Graag gedaan. Ik heb het ook pas gedaan, n.a.v. inderdaad een gesprek over alleen thuis zijn met je kind, of net even snel heen en weer naar de supermarkt. Die van mij is 7,5 en weet wel wat ze moet doen als er iets is, maar in noodsituaties wil ik dat ze gevonden kan worden ofzo... zodoende kwamen we hier op uit na dat gesprek. Ik was daar heel blij mee!

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nog nooit over nagedacht en ben soms weken alleen met de kinderen.
    Als je in staat ben om een ambu te bellen kun je ook vertellen dat er kinderen in huis zijn.

15. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Maar dan moet je toch eerst je telefoon ontgrendelt hebben? Daar zou een hulpdienst niets aan hebben.

16. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik werk bij de ambulance dienst. Kinderen nemen ze over het algemeen niet mee. Vaak wordt er geprobeerd om iemand te bellen. Ik zou als ik jou was een papier met noodnummer ergens in je portemonnee of bij de telefoon doen zodat ze evt weten wie er gebeld moet worden

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.183
    113
    Brabant

Vaak komt met prio 1 ook wel politie mee en anders wordt die gealarmeerd. Kinderen laten ze niet zonder toezicht achter.
    Is er echt niemand die ze kunnen bereiken, dan wordt bureaj jeugdzorg opgeroepen. (Echt in uiterste nood)

Als je zelf 112 moet bellen. Indien mogelijk: zet de voordeur meteen open. En meld dat je kinderen hebt.

Vanaf een bepaalde leeftijd: kinderen leren dat ze naar de buren moeten oid.
    Als ik alleen thuis ben, zorg ik dat de. Bovenste knip er niet op zit bv.
    Toen ik zwanger was bracht ik altijd iemand op de hoogte als ik alleen was. Dus 1 van de buren met sleutel.

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Vaak hangen er foto's etc en zien ze wel dat er kinderen wonen. Ze doen dan een rondje door het huis.vaak is er ook politie bij. Is er geen andere ouder schakelen ze vaak instanties in en laten ze kinderen ophalen. Bijv jeugdzorg. Wellicht een briefje aan te koelkast met nood nummer ( opa oma, vriendin. Vader etc)

19. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ligt maar net aan de situatie. Ik heb 2 weken geleden de ambulance moeten bellen voor mijn zoontje. Kon alleen maar paniekerig schreeuwen door die telefoon. Geen moment aan gedacht om te melden wie ik allemaal bij me had, daar was ik te hysterisch voor.
    Daarnaast kan iemand net in staat zijn om te bellen om vervolgens meteen kort daarna het bewustzijn te verliezen bv. Denk dus dat het niet zo zwart-wit is.

20. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Als jij niet aanspreekbaar bent hoe wil je dan een ambulance bellen?!?!

Hier weten de kinderen dat ze naar de buren moeten en de buurkinderen weten dat ook, onze voordeur zit ook niet op het nachtslot maar we hebben een hond en die slaat wel aan.

Afgelopen zomer van het jongste buurmeisje ziek, ze sliep eindelijk, hun oudste was thuis en hun vader was even bootschappen doen.

Had de jongste alles onder gespuugd, oudste kwam rustig aan de deur, manlief heeft alles opgeruimd.

Ik heb alles ingesteld op mijn iPhone, telefoon nummer man en mijn moeder, dat ik 2 kinderen heb, welke school ze zitten en dat ik een stollings probleem heb (bloed) volgens mij heb ik zelfs mijn bloedgroep er instaan

Deel Deze Pagina