Ik ben even aan het twijfelen wat we moeten doen.Misschien kan hier iemand mijn twijfel weg nemen. Wij zijn beiden nog vrij jong (26 jaar), hebben een koophuis en 2 kinderen.We kunnen allemaal net rondkomen, maar verdienen nog niet bijzonder veel.Genoeg om te kunnen leven, maar soms is het wel eens lastig om de maand door te kunnen komen. Wij hebben nu sinds een half jaar een super mooie exotic poes van 9 maanden oud. Mijn partner zou er graag 1 bij willen hebben.Nu het belastinggeld binnen is heeft hij zoiets we kopen er gelijk 1.Ik hou altijd internet in de gaten wat er te koop is aan exotics.Tot nu toe nooit gezien wat we echt mooi vonden.Tot aan nu.Echt een heel mooi katertje gezien. Alleen zijn ze dus wel erg prijzig.En het is ook nog eens helemaal aan de andere kant van het land. Wat zouden jullie doen? Wel kopen, zodat onze poes een speelmaatje krijgt en dan toch weer veel geld kwijt zijn? Of toch maar verstandig niet doen, omdat we het geld wel beter kunnen gebruiken? Vind het erg lastig.Mijn gevoel zegt niet doen, partner zegt gelijk doen. Als ik de foto zie van het mooie katje ben ik meteen verkocht. We moeten nu toch vrij snel de knoop doorhakken of we het wel of niet doen.
zou er nog even goed over nadenken als je er nog niet uit ben.... gaat om een hoop geld als ik het zo begrijp
ik zou het niet doen! Als je al maar net rondkomt van je huidige inkomen, moet je het jezelf niet moeilijker gaan maken om er nog 1 bij te nemen.. Ook al heb je nu een meevaller kwa belastinggeld.. dat gaat ook een keer op Dalijk worden ze alletwee ineens ziek en moeten naar de DA.. dan zit je dus met heeele hoge kosten.. Denk er iig nog even goed over na, en laat je niet omkopen door die schattige foto's!
Ik zou inderdaad nog even wachten, volgend jaar (of eerder afhankelijk van de financiele situatie) zal er vast ook wel weer een keer zo'n leuk poesje te koop zijn .
Ik zal ook even afwachten, wat je zelf al zegt, je kan het geld op dit moment beter gebruiken. En geloof mij, er komen vast nog meer schattige poesjes voorbij. Heb geduld!
Ik heb zelf ook besloten om nog even te wachten voordat er eventueel een tweede kat bij komt. Nu mijn partner nog goed weten te overtuigen Er zijn ook altijd heel veel lieve katten, maar het ras wat wij hebben, zie je niet zo veel of is super snel weg naar fokkers. Dit was dus ook in een half jaar tijd de eerste die we weer gezien hadden en beschikbaar was. Maar er komt vast nog wel een keer een exotic voorbij en wie weet nog wel mooier als wat we nu gezien hebben. Dank jullie wel voor de reacties
Ik vind het in ieder geval leuk dat je er een 2e bij wilt Een katje alleen vind ik altijd zielig,zeker als ie niet uit de tuin mag zoals bij sommige mensen. (bedoel jou niet hoor schorpioentje)
Ik zou het belasting geld lekker op een spaarrekening storten en bewaren als een appeltje voor de dorst. (voor als de wasmachine ofzo kapot gaat) Groetjes Anita
@schorpioentje82, ik zou het geld inderdaad lekker op de spaarrekening zetten. En sowieso wil het niet zeggen dat 2 katten samen goed gaat. De grootste kans heb je als je er 2 uit 1 nest hebt. Mijn moeder had een kat van 1 jaar, en heeft er toen een kitten bij genomen. Dit ging totaal niet goed, en op den duur heeft de dierenarts ook geadviseerd 1 kat weg te doen. Ze heeft toen besloten de kitten weg te doen. En deze heeft toen een heel goed tehuis gevonden. @fladdertje, wij hebben een heilige birmaan die alleen binnen is en in onze tuin. Ze is ook alleen, en dit is echt totaal niet zielig hoor. Ze is niet anders gewend.