kleurtjes

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door LadyIngrid, 18 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    hoi meiden,

hier even een vraagje. ik zit al een paar dagen voor NOD met een vaag gevoel in mijn buik. een beetje zeurend gevoel zegmaar...
    nu heb ik sinds gister wat bruinverlies en vandaag weer. Echt superweinig. Alleen als ik mijn tampon verwissel zit er maar een klein beetje op.
    Mijn gemiddelde NOD is morgen, dus het kan nog alle kanten op, maar wanneer kan ik zoiets als een ongi zien?
    Dit is ook al de 9e maand dat we het proberen, wanneer zou het juiste moment zijn om naar een gyn te stappen?

Liefs!

2. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

14 jul 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    Je kan het tellen als ongi als je gaat vloeien.
    Dat is de regel, beetje bruinverlies is vaak oud bloed.

Ik heb iets meer dan een jaar gewacht eer ik naar de gyno ging.

3. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Meestal wordt je na een jaar wel doorverwezen naar de gyn. Het gebeurt ook wel is eerder maar dan is er meestal wel een aanleiding voor. Bijvoorbeeld niet ongesteld worden of een onregelmatige cyclus. Zo te zien, heb jij wel een mooie cyclus. Misschien kun je na de volgende ronde een keertje naar de huisarts gaan.

4. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Hey meiden!

Thanx voor jullie snelle reactie. Ik ben er nogal wat onzeker over, omdat ik twee cyclussen terug eigenlijk alleen maar bruin bloed had en verder niet ongi was. Toen heb ik gewoon de eerste dag van mijn bruine afscheiding maar geteld als ongi, want het werd niet roder:(
    Raar he??
    Het lichaam zit soms vreemd in elkaar.

jellybean, mag ik zo vrij zijn om te vragen hoe jou bezoek aan de gyn ging? wat heeft ze gezegd/gedaan?

Liefs

5. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

14 jul 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    Ik heb toen een inwendige echo gehad.
    Alles zag er goed uit volgens de gyno.
    Dan moest mijn vriend nog zaad inleveren, maar toen werd ik zwanger dus zelfs dat hoefde niet meer.
    Helaas liep het toen mis.

6. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Dat lees is wel eens vaker, als ze de stap nemen naar de gyn worden ze ineens spontaan zwanger.
    Misschien moet ik die stap ook maar eens zetten:p hihi.

7. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Hoi,

Je begint met tellen van dag 1 als je helderrood bloed verliest. Dat bruine verlies is vaak oud bloed van je vorige menstruatie.

Over de verwijziging naar de huisarts.
    Gemiddeld raakt de meeste paren binnen 2 jaar zwanger.
    Als je nog jong bent (dwz onder de 30) en je bent regelmatig ongesteld, dan stuurt een huisarts je vaak pas rond anderhalf-2 jaar zelf proberen door naar de gynaecoloog.

Je zou wel alvast zelf kunnen gaan tempen, want daar gaat de gynaecoloog vast en zeker om vragen!
    Tevens zal je ws. wat bloed moeten laten trekken op bepaalde dagen van je cyclus om je hormoonwaardes te bepalen.

Vanuit daar worden verdere dingen besproken/gedaan/onderzocht.

Succes

8. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Maar dan kan het zo zijn dat ik ineens een hele lange cyclus heb gehad? Omdat ik een dag of twee alleen wat bruine afscheiding had en verder geen rood?

9. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Dan zou kunnen, maar misschien heb je 1 keertje wat minder bloed verloren, dat kan ook!

Deel Deze Pagina