Mijn zoontje van ruim 2,5 is een maandje geleden op zijn mond gevallen en het lijkt wel alsof zijn ene voortand begint te verkleuren. Heeft iemand hier ervaring mee en doet een tandarts hier wat mee? Let niet op de rode plekjes rond zijn mond, dit is dermatitis perioralis (en moeilijk vanaf te komen )
Heeft mijn zusje vroeger ook gehad, werd toen niks aangedaan op advies van de tandarts. Werd toen wel gezegt hopelijk is der blijvende tand niet aangetast (is gelukkig niet zo) Ik heb zelf een verkleuring in mijn blijvende tand (ook voortand). Ik ben niet gevallen, maar heb een beugel gehad en aan die tand is flink getrokken door de beugel. De tandarts gaf aan dat daardoor een zenuw stuk is gegaan. Ik heb hiervoor een wortelkanaal behandeling gehad en ze hebben mijn tand van binnenuit gekleurd. Denk niet dat ze dat gaan doen bij een melktand . Ik zou wel even overleggen met de tandarts en dan is het vooral voor zijn blijvend gebit
Mijn oudste dr voortand werd een beetje blauw/grijs. Tandarts deed daar niks aan, want het was een melktand. Ik zou gewoon even de tandarts bellen en overleggen. Dr blijvende voortand was niet verkleurd.
Mijn dochter heeft vorige zomer (toen bijna 2 jr) een klap gehad tegen een voortand aan op zo’n wipkip. Het tandvlees bloede heel erg en de tand stond wat naar achteren. Ik ben er mee bij de tandarts geweest om het te laten controleren. Er hoefde niks aan gedaan te worden. De tandarts zei het kan gebeuren dat de tand gaat verkleuren, Ook dan hoeft er niks aan gedaan te worden, maar ik moest wel goed opletten of er geen bultje boven de tand op het tandvlees kwam, dan moest ik aan de bel trekken, dan zat er een ontsteking en liep de volwassen tand gevaar. Uiteindelijk is de tand naar lichtgrijs gaan verkleuren, maar dit is ook weer weg getrokken, je ziet er nu bijna niks meer van.
Bedankt voor jullie reacties @Miekje86 @TotalBella en @Annefien Ik kijk het voor nu nog even aan. Ik wilde hem sowieso vanaf zijn 3e verjaardag ook mee gaan nemen naar de tandarts voor controle.
Ik denk inderdaad niet dat de tandarts hier wat aan zal doen. Waarschijnlijk zal de nieuwe tand niet aangetast zijn. Hier heeft dochter door chemo op jonge leeftijd nu aangetaste tanden en kiezen. Als bij haar alles door is zal het wel behandeld word door de tandarts waarschijnlijk, maar alles in stapjes en wat logisch is, eerst beugelen etc en dan zien we wel weer verder. Hier is trouwens het advies om je kindje vanaf 2 jaar mee te nemen naar controle, dus ik zou hem gewoon vanaf de eerst volgende keer meenemen, kan je gelijk even vragen wat zijn mening is over de tand.
Dat ligt eraan … deze tand is aan het doodgaan. Soms ontstaat er dan een ontsteking bij en die moet wel behandeld worden. Dus even opletten dat hij er geen pijn aan heeft en af en toe checken dat je geen bultje op tandvlees ziet ontstaan. Anders dan dat wisselt ie vanzelf maar het ziet er minder charmant uit ..
Gezien de datum van het topic misschien een beetje mosterd na de maaltijd maar mijn zoontje heeft precies hetzelfde. Hij is wel ooit (1,5 jaar geleden) eens gevallen en ik vermoed dat het daarvan is gekomen hoewel het nog altijd geen grijze tand is (gelukkig) maar precies zoals op jouw foto. Bij ons doet de tandarts er verder niets mee.
Ik ga over een maandje met hem naar de tandarts, maar aan de telefoon zei ze al dat ze er niks aan doen.