Kleuter 2e keer groep 1

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mommyfrom2, 2 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Hij blijft niet zitten, hij zit gewoon in groep 0 en gaat nu naar groep 1. Komt omdat hij zo ver in het schooljaar gestart is. ;) Niets aan de hand.

Axia vindt dit leuk.
  2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb toevallig vandaag gehoord dat mijn dochter, die eind oktober gestart is in groep 1, straks ook weer in groep 1 start. Dat had ik niet verwacht.

3. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Bijzonder! Hier gaan alle najaarskinderen gewoon naar groep 2 of naar groep 3.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Dat "alle" najaarskinderen "gewoon" naar de volgende groep gaan is ook bijzonder.

Het zou per kind bekeken moeten worden. @Zonnebloem92 heb je uitleg erbij gekregen waarom je dochter nog een jaar groep 1 moet doen?
    Op onze school worden kinderen op papier in twijfelgeval nog wel vaak in groep 1 gezet, maar het is een combinatie 1-2 en gedurende het jaar wordt dan gekeken welke groep het beste past en gaan kinderen gedurende het jaar toch 'over' naar groep 2 en dan vervolgens naar 3.

5. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Ik denk dat je zonnebloem92 bedoeld.

En ik zei het misschien kort door de bocht maar het wordt hier per kind bekeken. Alleen is het wel zo dat kinderen die jarig zijn voor 1 januari in principe doorgaan naar de volgende groep. Of er moeten bezwaren zijn.

Van alle najaarskinderen kleutert er 1 een jaar langer. De andere 3 gaan door naar groep 3 ondanks corona.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Hier wordt het echt per kind bekeken. Niet alleen de najaarskinderen trouwens, maar ook kinderen die in januari/februari geboren zijn (en de rest ook trouwens, maar daar wordt er vaker gekozen voor 'standaard', omdat dat dan het meest passend is). Maar de beslissing kan vanzelfsprekend beide kanten uitpakken: in dezelfde groep blijven of juist door naar de volgende groep. Combikleuterklassen maken variaties gelukkig ook mogelijk. In groep 1 zitten, betekent dan bv. niet dat je niets uit groep 2 kan doen. Vanuit groep 1 in de loop van het schooljaar 'doorstromen' naar groep 2 is hier ook een mogelijkheid als blijkt dat dat passender is.

Deel Deze Pagina