Ik weet het even niet meer al vanaf kleins af aan heeft onze 5 jarige wat met de wc van de week heeft ze weer eens bedacht om in de prullenbakken te plassen En nu heeft ze de wc onder de poep gesmeerd En een keer de wc onder geplast en in haar broek plassen kword er knetter gek van wat we al geprobeerd hebben Geen aandacht aangeven en we hebben nu een pot waar ze een knikker in mag doen bij goed gedrag is ie vol krijgt ze een kleine beloning iemand anders nog ideeen
Zelf schoon laten maken. Mijn derde flikt het ook elke keer om met zijn gebruikte tandenborstel de hele spiegel onder te spetteren. Elke avond ging ik weer met glassex aan de gang. Pas was ik het zat, heb hem uit bed gehaald, glassex op de spiegel gespoten (niet zelf laten doen, want dan wordt het een groot spel), en flink laten boenen. Hij was er snel van genezen
Niet meer alleen naar de wc laten gaan. Dat zou die van ons heel erg vinden want als je groot genoeg bent kun je alleen.
Hahaha ja oeps... Doet mijn drie jarige ook.. Begon weer in z'n broek te plassen en poepen.. Na het negeren, en zelf laten verschonen was ik er flauw van en werd gewoon boos mocht hij naar bed..( even time out...) 't gaat nu beter.. Laatst op de voorschool, had ie alles onder de poep gesmeerd...  bah, thuis steeds staand plassen terwijl hij moet zitten want hij piest alles eronder gatver.. Dus, nu mag hij niet meer alleen. Vind hij niet altijd leuk... Maar eerst leren gedragen... En eerst maar laten zien dat je 't kan.
Onze jongste heeft ook zo'n fase gehad met in dingen plassen, zó irritant. Het is gelukkig wel weer over gegaan, maar dat duurde wel even . Sowieso is t echt een rommeldefrommel-kind....trok behang tot in den treuren, tekende overal op, inclusief plafond toen ze in een hoogslaper lag, knoopt alles aan elkaar vast wat maar te knopen valt . Ze maakte (en maakt nog steeds) graag potjes met prut (is nu 14), echt om moe van te worden .
Zou mijn dochter prachtig vinden. Die morst ook express zodat ze mag schoonmaken...Die moet ik dus straffen door dr niet te laten schoonmaken...raar kind. @TS, heb je vaste beeldscherm tijden oid? (tablet/tv) dan elke keer dat zoiets gebeurd of die tijd verkorten met x minuten, of gewoon geen tv/tablet die dag (of dagdeel). Dat effect is dichterbij dan dat je potje met knikkers gevuld is. Hier kan ze op de dag flesjes bellenblaas vrijspelen (kost geen drol, vul ze elke avond met wat afwasmiddel en water) bij wangedrag is er iets wat niet doorgaat of korter is. (afhankelijk van de planning die dag).
iPad afpakken heeft ook geen zin Ze zegt dan oké is goed echt alles maakt niet uit ze is een erg slim kind
oh ja dat maakt t niet makkelijker nee. Pffff wat moet je soms creatief zijn om die ukkies voor te blijven...
Dan zou ik haar niet meer alleen naar het toilet laten gaan. Er bij blijven tot ze uit de wc loopt. Voelt vast heel kinderachtig voor haar, maar alleen zijn zorgt voor viezigheid.
voor die van ons is dat een behoorlijke degradatie. Zeker als ze niet meer op t knopje mag drukken en dat recht terug moet verdienen. Overigens is die nu weer terug in de luiers, op haar eigen verzoek, maar gezien de omstandigheden (en ook dr leeftijd) heel begrijpelijk. Doen we niet moeilijk over, ze geeft zelf aan als ze gewoon potje of wc wil doen en geen luier. T komt en gaat hier op t moment.