Luizen...om GEK van te worden!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Zoe123, 14 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.823
    5.957
    113
    Vrouw
    5 weken geleden bij de luizencontrole kwamen mijn beide dochters (4 en 8) thuis met luizen...

Ondertussen hebben we echt alles gedaan waarvan ik weet dat het gedaan moet worden.
    Dus:
    shampoo/lotion gebruiken
    kammen
    elke dag 2x de eitjes met je nagels verwijderen.

We zijn nu 5 weken en 2 controles verder. Gisteren heeft mijn vriend oudste dochter nog gecontroleerd en niets gevonden. Net gebeld door school: ze had 2 lopers dus of ik haar kon komen ophalen. Jongste dochter alleen eitjes maar die mocht ook mee naar huis.

Wat nu? Blijven doen wat we nu al doen?
    Ik heb echt geen flauw idee wat ik verder nog extra zou kunnen doen, maar wat is dit irritant!?!?
    Iemand nog tips, zie ik iets over het hoofd? (letterlijk en figuurlijk ahum);):(

2. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik was het haar van mijn meiden maar 1x in de week. Gebruik dan veel crèmespoeling. En als er luizen zijn in de klas, dan spuit ik er ook nog haarlak overheen. O ja, en ik fohn het haar altijd droog. Heb eens op internet gelezen, dat iemand had uitgevonden, dat warmte niet fijn is voor de luizen. Moet je maar eens googlen, is volgens mij iemand in den haag die dit uitgevonden heeft.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.823
    5.957
    113
    Vrouw
    Ja 1x in de week wassen doen we nu ook,en die cremespoeling inderdaad.
    Fohnen: gaan we doen! Wie weet....tnx :)

4. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
  5. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Heb je wel elke keer al het beddengoed, knuffels, hoezen etc gewassen?

6. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Preventief 1x in de week de haren wassen met luizenshampoo of inspuiten met speciale luizenspray.

En 1 nacht de kinder luizenshampoo in laten werken met plastic eromheen.

Alles wassen of afgesloten in een zak doen. Dus lakens, jassen, alles.

Succes

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.823
    5.957
    113
    Vrouw
    Dat wassen had ik inderdaad al gedaan, maar goed dat was 5 weken geleden. Nu dus nog een keer?
    Ik heb net weer een ander merk gehaald bij de apotheek, qua shampoo. Dit schijnt echt sterk spul te zijn. Ik hoop op een soort van landbouwgif :cool:...

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik zweer bij dimeticon. Voor het slapen inspuiten smorgens haren uitwassen. Alle luizen en neten dood echt super.

Wassen en dergelijke is volgens de ggd richtlijnen niet nodig

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.823
    5.957
    113
    Vrouw
    Tnx, die gaat ook op mijn lijstje!
    Dat van die richtlijnen hoorde ik inderdaad ook...ik heb voor de zekerheid de boel dus wel gewassen, maar mijn gastouder vertelde mij toen al dat ze het niet meer aanbevelen...

10. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Het probleem is een beetje als 1 kindje het in de klas niet gekamd wordt of geshampood is het einde zoek. Daarom preventief 1x per week wassen of inspuiten, voorkom je een hoop gelazer en jeuk mee.

11. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Kammen, kammen, kammen, kammen, totdat je nachtmerries krijgt van het kammen :(...

Hier heeft het trouwens ook weken geduurd voordat de luizen ( eigenlijk vooral de neten) echt weg waren, maar ik heb veel gekamd en gepluisd. Ook onder goed licht, want de neten kunnen zich aardig verstoppen. Sterkte!!!!

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ben nog helemaal nieuw op het gebied van basisschool maar moeten de kinderen naar huis als ze luizen hebben?

13. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Nou ik vind die richtlijnen nogal al raar dan. Die luizen en eitjes kruipen overal in. Wat wij altijd deden was idd die shampoo en kammen, matras afzuigen, kussens, dekens,knuffels,jassen enz. in vuilniszakken voor een nacht. Ik had een vriendinnetje vroeger die alleen deed wassen en kammen en door haar kreeg ik constant luizen. En wat ik al ergens zag staan doe wat haarlak in de haren dan maakt het in principe niet uit als je de haren vaker dan een keer in de week wast .

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.290
    16.694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier had oudste dochter vorig jaar luizen en toen heb ik Dimeticon van Prioderm gebruikt en ze vielen er werkelijk dood uit.Je moet het na 1 week herhalen maar ik heb het om de dag gedaan om alles uit te sluiten.De neten kon ik eruit kammen en anders knippen.
    Geen luis meer gezien.
    Wel alles gewassen of in de vriezer gedaan.
    krijg er weer jeuk van.
    Wschl heeft je dochter gewoon een herbesmetting.

Succes.

15. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    jullie allemaal de hele familie moet het doen toch?niet alleen de kinderen.

16. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Tja ik ben de ggd niet don't shoot the messenger. Hihihi

Maar dat zijn de nieuw richtlijnen omdat de andere dingen niet werken volgens ggd

Deel Deze Pagina