mijn dochter is geboren met pik zwart haar en donker blauwe ogen met bruine gloed en een tintje. als zij gestolen was als baby had ik heel me leven gezocht naar een klein turkje. (1/4 turks) en nu is ze licht blond met fel blauwe ogen en zo bleek als een melkfles. het nadeel van zon jonge ontvoering is dat het kindje nog in bloei staat van de ontwikkeling en veel uiterlijke kenmerken nog kunnen veranderen.
Ik vind haar ook erg op Nikola lijken! Kijk maar naar de neus, de grootte van de mond en soort krulling van de lippen... Ik denk dat het haar is....
Kinderen veranderen op die leeftijd nog zoveel. Mijn kinderen werden met zwart haar geboren en 2 zijn er nu blond. Ik hoop dat het meisje bij haar echte ouders terrecht komt. Bizar dat er in kinderen wordt gehandelt ...... vreselijk en ik snap dat dit de ouders van maddie hoop geeft.
Ik hoop het ook! Toch denk ik dat het haar is... Niet lettend op oog en haarkleur, dat verandert idd. Maar bepaalde kenmerken zoals ik die noemde niet....
Dit is het meisje toen ze 1,5 was: http://i2.mirror.co.uk/incoming/article2473871.ece/ALTERNATES/s615/Video-shows-mystery-blonde-girl-2473871.jpg Je ziet hier dat het meisje van nature geen wit blond haar heeft. Op dit moment worden er 8 serieuze telefoontjes onderzocht: 4 uit de VS, eentje uit Zweden, eentje uit Frankrijk, eentje uit Engeland en eentje uit Polen (!). De lengte van 100 cm past bij een kind van 3,5. Ik denk dat je de VS kunt wegschrappen omdat het mij niet waarschijnlijk lijkt dat ze zomaar met het vliegtuig mee kan ( maar goed, het kan natuurlijk wel). Het lijkt me eerder dat dit een meisje uit Europa is. Als dit echt een vermist kind is dan betekent dit natuurlijk een enorme aardverschuiving op het gebied van kinderontvoering en zigeuners.
Ik vind haar ook enorm op het babytje lijken! Echt heel duidelijke overeenkomsten.. Ik ben heel benieuwd!
Heftig zeg! Vooral voor het meisje zelf natuurlijk. En ook voor de mensen die nu hopen dat dit meisje hun dochter is. Ik hoop dat ze er heel snel achter komen wie ze is.
Staat het nu vast dan dat ze was ontvoerd door de Roma?? Ik zag net een filmpje waarin haar oom verteld dat ze het kindje hebben gekregen en dat ze anders zou sterven. Je zag de familie ook schreeuwen van verdiet toen ze haar op tv zagen. Ze waren duidelijk dol op haar. Ik zag ook dat ze aardig wat speelgoed had. Ik denk dat het meisje terug wil naar haar familie. Ook al worden haar ouders gevonden. Echt gelukkig zal ze niet meer zijn ben ik bang.
Sowieso komt het vaker voor dat een ontvoerd kind een goed leven heeft bij de ontvoerders. Misschien zelfs beter dan bij de echte ouders. Niet alle ontvoerders, willen het kind iets aan doen. Er zijn er genoeg die door kinderloosheid (of iets in die richting) ontvoeren en daardoor heel goed voor het kind zorgen(zien het kind als eigen kind). Het blijft natuurlijk vreselijk fout.........
Hebben jullie de film "the deep end of the ocian" gezien? Met Michelle pfeiffer? Dan zou je je misschien iets beter kunnen inleven in de reactie 'wat sneu voor het kind dat het ineens zijn ouders verliest...' Prachtige film en moet er altijd om huilen...
Heel triest als ze ontvoerd zou zijn en ik ben bang dat dat ook zo is . Maar de Grieken kijken ontzettend neer op de Roma. Roma in Griekenland zijn heel arm, kinderen bedelen vaak en als er Roma vrouwen op het strand verschijnen gaan alle Grieken weg (tenminste die paar keer dat ik er was). Dus, sorry dat ik het zeg,maar ik heb het gevoel dat alle Griekse instanties nu over elkaar heen buitelen om te vertellen hoe slecht het meisje het had, om de Roma naar bedenen te trappen. Want als ze zeggen dat het schandalig is dat dit meisje moest bedelen, zeggen ze ook hoe schandalig het is dat Roma kinderen moeten bedelen. En de positie van de Roma is daar een enorm sociaal probleem. Ga eventjes een hamburgertje eten bij de Mac en je ziet de Roma bedelaars al. Heel sneu, want de Roma kunnen werkelijk geen kant op, zitten gevangen in een marginaal bestaan en belanden dan vaak in de criminaliteit, enz. enz.. Maar goed, over dit probleem worden boeken volgeschreven, dat valt niet eventjes in een paar zinnen te vatten. Dus verschrikkelijk als ze ontvoerd is, maar ik acht het echt niet onmogelijk dat de Roma haar als een eigen kind hebben opgevoed. Ook niet als ze moest bedelen. Verder, het is in Griekenland heel makkelijk om niet bestaande kinderen op te geven voor de sociale premies. Dat het echtpaar dus nog meer kinderen zou hebben gekregen in een onmogelijk korte tijd, die nu missen, zou helaas kunnen betekenen dat er ontvoerde kinderen echt verdwenen zijn, maar veel waarschijnlijker is het dat het echtpaar gewoon te veel kinderen heeft opgegeven voor het geld. (Het zegt helaas alles over de staat waarin de Griekse overheid verkeerd als er nergens een alarmbelletje afgaat in zo'n geval, Grieken (niet-Roma), schijnen hier trouwens ook vaak mee te frauderen). De grote verliezer hier is een 4-jarig meisje
ik vraag me echt af of ze al die kinderen in dat kamp gaan checken. Las deze ochtend in de krant dat ze voor 14 kinderen kinderbijslag trekken waarvan er een hele hoop op een tijdspanne van 2 jaar geboren zijn.(kunnen dus onmogelijk van deze ouders zijn) Ook stond deze gemeenschap er om bekend om kinderen te verhandelen juist voor kinderbijslagfraude. Doet me erg denken aan een aflevering van inspector Frost (daar liep een koppel tegen de lamp dat ook een hele hoop kinderen had die ze verhandeleden voor fraude te plegen).
Little Maria made to dance for cash: 5,000 calls from around the world | Mail Online Hier zie je dat het meisje danst. Ze kijkt niet echt blij en lijkt wat verlegen met steeds haar vinger in haar mond... Maar je leest ook dat ze een leuk kamertje voor haar hebben ingericht met veel speelgoed en ook genoeg kleding en schoenen. Ze werd eigenlijk juist voorgetrokken omdat ze 'zo mooi is'. (zo staat het er) Ik denk niet dat ze slecht behandeld is als je de foto's ziet.
Ben ik trouwens de enige die vind dat ze totaal niet lijkt op de foto van toen ze 2 jaar was? Hoe kan haar haar ineens van zo bruin naar zo wit gegaan zijn?? Ja als baby kan je zwart haar hebben en dan uiteindelijk blond worden, maar niet als 2 jarige bruin en ineens spierwit toch? Verder zie ik ook geen overeenkomsten.