Kleuter (4) in zigeunerkamp is ontvoerde baby

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Debaky, 19 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Nee sorry, je krijgt mij niet om. Met geen 12 stokken. Een kind hoort bij haar biologische ouders*. Datzelfde kind is onvrijwillig ontvoerd. Ja ze ziet deze mensen als ouders, en dat is al hartbrekend als je het mij vraagt... om 4 jaar lang de liefde van je ECHTE ouders gemist te hebben. Je ouders die waarschijnlijk kapot zijn gegaan van verdriet. Laten we hopen, dat niemand van hier dit ooit zal overkomen!

Zielig voor die nepouders vind ik het ook niet, die hebben van dag 1 aan geweten dat dit moment kon komen. Verschikkelijk is dit! Dat kind heeft gewoon in 1 grote leugen geleefd.

*Let wel hè, ik heb het hier niet over een vrijwillige adoptie oid.

2. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Gatsie zeg. Het zou je kind maar wezen die ontvoerd is.
    Ze hoort zowiezo bij haar biologische ouders, maar ondanks alles is ze toch haar 'veilige' plek kwijt. De mensen die ze kende, waar ze mee opgegroeid is. Ineens staat ze er 'alleen' voor en is bij mensen die ze niet kent. Als volwassene is dat al een hele opgaaf, laat staan voor zo'n klein vrouwtje.
    Hoop dat ze heel snel de plek vinden waar ze thuis hoort en dat dat verdriet wat je in haar ogen ziet minder wordt.

3. papier

papier Actief lid

25 sep 2008
    275
    20
    18
    Roma's kunnen inderdaad geen kant meer op, omdat de meeste mensen een verkeerd beeld van ze hebben. Maar ze vragen er ook zelf om. Mijn oom heeft in Griekenland een eigen bouwbedrijf. Hij is echt een betrouwbare, leuke gozer die altijd voor je klaar staat. Hij neemt vaak jongeren in dienst die geen opleiding hebben, om ze toch een vak te leren en ze te steunen. Hij vond het dan ook bizar dat de Grieken de Roma's zo gemeen behandelen. Afijn, hij ziet op het terrein waar ze een nieuw appartement gaan bouwen een aantal Roma jongeren. Hij stapt naar ze op en vraagt of ze voor hem willen werken. Ze krijgen goed betaald, geen minimumloon, gewoon hetzelfde loon als zijn andere werknemers die ontzettend veel werkervaring hebben. 9 van de 13 jongeren stemmen er mee in. De eerste dag komen er 4 jongeren opdagen. 4!!! De eerste dag werd ze van alles uitgelegd (hoe je gereedschap moet gebruiken, wat de veiligheidsregels zijn etc). Ze zaten verveeld om zich heen te kijken en ze waren zo lui en deden niets wat van ze gevraagd werd. Mijn oom moest ze vaak aanspreken dat dit wel hun werk is en dat ze moeten werken anders krijgen ze geen loon. De jongeren gingen toen met tegenzin aan het werk. Maar zodra mijn oom zich omdraait, stoppen de jongeren ermee en gaan ze weer luieren. De volgende dag komen er 6 jongens opdagen, jongens die mijn oom niet kent. Ze zijn vrienden/neven van de andere jongens. Mijn oom zegt er niets over, en leert deze jongens hoe ze gereedschap moeten gebruiken, wat de veiligheidsvoorschriften zijn, wat ze moeten doen etc. . Dit gaat de gehele week zo door. En elke dag komen zijn vaste werknemers klagen dat er gereedschappen kwijt zijn. Vrijdag komt niemand meer opdagen en is 80% van de gereedschappen kwijt. Een maand later stappen de jongeren naar mijn oom op en eisen ze hun loon. Dat ze allemaal maar 1 a 2 dagen hebben gewerkt (of helemaal niet, want er waren ook jongeren die hij totaal niet kent), boeit ze niet. Ze willen gewoon hun maandloon want dat heeft mijn oom ze 'beloofd'.

Een ander verhaal: Op vakantie in Griekenland kwam een Romamoeder met haar baby naar ons toe en vroeg ze geld voor melk. Nou mooi niet dat ik haar geld geef (ook niet hier in nederland wanneer zwervers om geld vragen, ipv geld krijg je drinken of een boterham). Ik ging direct naar de supermarkt tegenover ons en kocht voor haar baby melk. De moeder vervloekte me! Ze vervloekte me gewoon, omdat ik haar geen geld maar melk gaf! Zelfde met Romakindjes. Ze bedelen om geld, maar als ik ze gewoon een bordje gebak bestel worden ze boos. Donder dan gewoon een eind op, je krijgt van mij geen geld.
    In het dorp van mijn grootouders doet bijna niemand hun deuren op slot. Alles staat buiten, omdat iedereen elkaar vertrouwt. Maar zodra ze horen dat er Roma's langskomen, gaat alles achter slot en grendel omdat er gewoon van alles wordt gestolen.

De Grieken mogen ze niet omdat de Roma's zich niet willen integreren, niet willen werken en hun eigen cultuur als superieur zien. Alle andere culturen, normen en waarden zijn onder hun, en de mensen die geen Roma's zijn verdienen het in hun ogen dan ook om bestolen te worden of geterroriseerd te worden.

4. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Goed dat je er even bij zet dat het niet naar mij toe bedoeld is want ik heb NOOIT gezegd dat ik vind dat ze bij die mensen moet blijven. Het was alleen om te zeggen 'ze heeft het niet slecht gehad bij die ontvoerders als je de foto's bekijkt.' maar ik las daarna dat die mensen naderhand waarschijnlijk haar kamertje zo gezellig gemaakt hebben om hun onschuld te willen bewijzen.

Als ze echt ontvoerd is moet ze weer naar haar echte ouders!
    Dat zal niet makkelijk voor haar zijn want dat zijn inmiddels ook 'vreemden' voor haar want ze heeft ze voor het laatst gezien toen ze nog een baby was.

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Volgens de Griekse politie gaat het om een meisje tussen de 5 en de 6 jaar oud. Ze hebben het gebit laten onderzoeken. Dus het Poolse meisje valt af.

6. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Tussen de 5 en 6 jaar...? en wat als ze er ietsje naast zitten en ze toch iets jonger blijkt te zijn?
    Ze kunnen het blijkbaar niet precies zeggen n.a.v. het gebit.

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Een gebit kan ook slijten door slechte voeding. Maar misschien heeft ze dan al een paar melktanden gewisseld.
    Ik vond ze eigenlijk ook wel op het Poolse meisje lijken.

8. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ten eerste heb ik totaal geen vertrouwen in de Griekse politie... call me stupid, maar dat vind ik ook van de Portugese en zo kan ik nog wel een aantal landen opnoemen.
    Waarom doen ze geen dna en bloedgroeponderzoek? Er zit trouwens nogal verschil in een kind van 5 of 6.... een heel jaar. Beetje onnauwkeurig als je het mij vraagt.

9. Lady7

Lady7 Niet meer actief

In de gebit onderzoeken op leeftijd zit altijd een Marge, vind tussen 5 en 6 nog best netjes eigenlijk. Onderzoek via de botten is nog ruimer namelijk.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die dit heel zielig voor het meisje vind.

Natuurlijk was het beter geweest dat ze was opgegroeid bij haar biologische ouders...maar

Voor dit meisje is de realiteit anders en houdt ze van mensen die haar misschien hebben ontvoerd.
    Op dit moment zal dat kind verdrietig zijn ( erg verdrietig) om haar ouders die haar hebben grootgebracht.

Misschien later zal ze het hun wel kwalijk nemen ( en terecht dan ook als ze haar hebben ontvoerd)

Verplaatst je eens in een kind van 5 jaar.... die leeft heel erg nog bij de dag en in het nu. Niet in vroeger en later

11. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Toen ik het filmpje zag schrok ik wel.
    Ze werd steeds weer voor de camera gezet en toen een ander jongetje er langs liep werd hij hardhandig weg geduwd. Erg liefdevol zag het er niet uit.

12. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Over welk filmpje heb je het?

13. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ik zag dit net op Facebook voorbij komen. Vraag me dan meteen af of hij ook in een kamp zit.

14. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Die vinden ze ook nog wel. Facebook is vervelend, maarvoor dit soort dingen perfect.

15. Alf

Alf Niet meer actief

Ben het met je stelling over hoe het voor het meisje moet zijn eens. Maar ze hoort thuis bij haar echte ouders.

Ik geloof niet dat ze zich op de langere termijn minder ongelukkig zal voelen als over tien jaar blijkt dat ze daar is gebleven omdat het anders zo zielig was voor haar toen ze vier was.

Hoe sneller naar haar biologische ouders hoe beter. Dan kan er nog iets van een band groeien.

16. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik vind haar er ergens ook wel scandinavisch erruit zien.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Bah bah bah

Direct weer een heksenjacht....
    Omdat het eerder misschien ook niet klopt.... :(
    Arme kinderen

DNA-test wijst uit: Iers meisje wel familie van Roma - AD.nl

Een 7-jarig blond meisje dat gisteren bij een Roma-echtpaar is weggehaald, is wel degelijk hun biologische kind. Dat blijkt uit DNA-testen, meldt de Ierse krant Independent.
    Het meisje heeft blond haar en blauwe ogen en lijkt niet op haar ouders. Een buurman had daarom aangifte gedaan, gealarmeerd door de vondst vorige week van het blonde meisje Maria bij Roma in Griekenland. In tegenstelling tot Maria is het Ierse meisje echter wel degelijk een biologisch Roma-kind.

De Ierse 7-jarige wordt zo snel mogelijk weer naar huis gebracht, maar is volgens haar oudere zus 'zwaar getraumatiseerd en in de war' door de onnodige ingreep van de autoriteiten. 'Er waren ongeveer 20 agenten en maatschappelijk werkers in huis. Ze haalden haar alleen maar weg omdat ze blauwe ogen en blond haar heeft. Maar in Roemenië hebben de meeste mensen ook blauwe ogen.'

Ook een 2-jarig Iers jongetje is dinsdag weggehaald uit een Roma-huishouden. Toen woensdag bleek dat ook hij bij zijn echte ouders opgroeide, is hij woensdag weer met zijn familie herenigd, meldt de BBC.

18. Smnee

Smnee Niet meer actief

Arm kind. Ik hoop dat ze haar biologische ouders kunnen vinden en dat ze daar goed in begeleid worden. Dat dat haar geverfd is is duidelijk te zien aan die vlechtjes...
    Hoeveel vermiste kinderen zouden ze nog meer vinden?

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Laat ze eerst goed onderzoek doen voordat ze kinderen weghalen zonder dat ze het zeker weten

20. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik ben het zeker met je eens hierin. Dit kan zo niet...:(

Deel Deze Pagina