Kleuter 4 jaar plast weer in zijn broek.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tassie1980, 6 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    Hallo

Onze zoontje van 4 jaar was vanaf 26 maanden zindelijk.laatste paar weken heeft hij elke dag wel een ongelukje..S'nachts gaat het goed.We hebben alles al geprobeert.Mika naar de wc sturen boos worden.Zelf schone broek aanlaten trekken.Mika benoemt steeds dat hij te lang gewacht heeft.Het is soms echt een strijd.We hebben het idee dat hij het weet wanneer het gebeurt..wii weten dat er veel veranderd is zit nu 4 maanden op de basisschool maar het ging nooit fout tot een paar weken geleden.Hebben jullie misschien tips?alvast bedankt.

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Blaasontsteking? Ik geloof dat je daar altijd aan moet denken als kind opeens ongelukjes krijgt na al een tijdje zindelijk te zijn geweest.

En toch spanningen/vermoeidheid? Al gaat hij al een tijdje naar school, misschien heeft het zich de afgelopen maanden zich wat opgebouwd.

Hoe is het met zijn ontlasting? Van obstipatie kunt je namelijk ook broekplassen krijgen (door het ophouden ga je ook plassen te lang uit stellen).

Ik zou voorlopig denk ik zo min mogelijk aandacht aan besteden. Rustig opruimen, hem andere kleren aan doen. Misschien kun je wat meer vaste momenten introduceren? Mijn zoon moet van mij altijd plassen voordat we gaan avondeten, dat is echt een vaste prik geworden.

3. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    Ontlasting geen probleem.poept elke dag.idd een idee urine x te laten testen, s'nachts is het geen probleem word wakker en gaat plassen.hier ook vaste momenten voor we weggaan voor het eten en als hij uit school komt.We merken ook wel dat hij al druk met andere dingen bezig is.bijv schrijven letters lezen (wilt hij zelf).
    Dank je voor je reactie..

4. butterblue

butterblue Bekend lid

7 nov 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Bij mijn dochter gebeurde het ook opeens weer toen ze net op school zat. Belde school me op of ik een nieuw setje kleren wilde brengen (zat altijd een setje in haar schooltas, maar was de tweede keer die dag) en ik dacht echt: god#*#*%! Wat is dit nou? Mijn meisje was écht allang zindelijk, krijgen we nu dan?
    Het is weer gewoon over gegaan, ter geruststelling. Ik denk dat het de spanning van naar school gaan was, en haar broertje was geboren.
    Ze gaf ook aan dat ze te lang wachtte. (Zat in de klas en mocht dan nog niet naar de wc van de juf. Dat ging uiteraard fout).
    Zou zeker een blaasontsteking uitsluiten zoals hierboven gezegd werd maar ik gok erop dat het met spanning van naar school gaan heeft te maken. Mijn dochter vond het ook allemaal heel erg leuk op school maar denk dat ze het onbewust toch wel spannend vond.
    Succes!

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier gebeurde het ook toen dochter naar de basisschool ging. Ze was met 2,5 al zindelijk en ging vlak voor haar 4e verjaardag ineens weer broekplassen, kwam ze van de speelzaal met 3 natte setjes in haar tas wat nooit gebeurde. Dit heeft een jaar geduurd echt meerdere keren per dag weer nat. We zijn naar de poep en plas poli geweest en hebben van alles geprobeerd, van belonen, zelf omkleden sowieso, negeren, vragen of we haar elk uur moesten sturen of ze zelf laten gaan en dus nat worden. Uiteindelijk is het na een jaar, toen ze gewend was op school, en we verhuisd waren naar ons "leuke eigen" huis ipv tijdelijke huurhuis, was het ineens over. Nu heeft ze heel soms, eens in de week oid, eens een ongelukje omdat ze net te laat is maar dan is het een klein nat plekje ipv tot de sokken nat.

6. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    We wachten gewoon maar even af.Mika zegt idd als we vragen hoe dat komt dat hij te lang wacht..school vind mika ook erg leuk en doet goed mee.

7. Lilian2016

Lilian2016 Actief lid

15 mrt 2016
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoor je vaker bij veranderingen dat ze dan opeens weer broekplassen en soms ook druk met spelen vergeten ze t weleens!
    Ik denk geduld belangrijk is!

Deel Deze Pagina