Kleuter (4) op kinderfeestje naar indoor speelparadijs?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Tillit, 11 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Ik heb 3 heel verschillende kinderen en bij de middelste helpt de aanpak van @Fuddey heel goed.
    Onze jongste is een heel verbaal kind. Die kreeg, toen ze vorige week haar eerste uitnodiging kreeg voor een kinderfeestje, een complete paniekaanval. Zij gaat namelijk 100.000 beren op de weg verzinnen. Wat als ik val? Wat als ik de mama van N niet kan vinden, wat als...? Wat als....? Ik kan bij haar door middel van praten en uitleggen die beren op de weg wegnemen. Kostte me wel 3 kwartier praten. Maar dan gaat ze volgende week vol vertrouwen mee. Eventueel herhalen we de belangrijkste dingetjes nog even.
    Dat was me bij de middelste niet gelukt. Zij had fysieke nabijheid nodig. Na 1 x was het goed en daarna nooit meer een probleem gehad. Maar er zullen vast ook kinderen zijn die het nodig hebben om dit vaker te herhalen.
    Zo veel kinderen, zo veel manieren. Net als dat er zo veel ouders zijn. Ik ben zelf heel makkelijk in het loslaten, maar snap andere ouders echt wel, als ze dat moeilijker vinden

2. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Bijzonder dat men er zo fel op reageert. Ik ben blij dat het hier anders is! Meestal kun je zelfs je andere kinderen ook meenemen, zodat die samen spelen en de moeders kletsen wat en eten wat taart samen. Alleen als iemand een kleine gelegenheid heeft afgehuurd, zoals een atelier ofzo, kan dit natuurlijk niet. Maar dan wordt het er altijd expliciet bij vermeld. Zelfs bij mn bijna 8 jarige ga ik nog vaak mee voor de gezelligheid!

3. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.931
    5.240
    113
    Home
    Ik vind je erg overbezorgd overkomen.
    Bijna 5 dan moet je haar wat loslaten

Mijn net 4 jarige heeft ook al een eerste feestje gehad in monkey town
    Heb haar van te voren verteld dat ik er niet bij ben en ze heeft een top middag gehad

4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.200
    12.213
    113
    Soms zit er ook meer achter dan een overbezorgde moeder... Voor mij zijn zulke stappen groots, nadat ik van twee zoontjes afscheid heb moeten nemen.

Maar ik wil niet dat onze zoon daar last van heeft, dus zet ik mij daar overheen. Ik ben wel blij met de app groepjes en kan alleen maar trots en blij zijn als ik zie hoe hij geniet!

Ieder kind heeft zijn eigen gebruiksaanwijzing en als ouder is het altijd goed om even te reflecteren als je twijfelt of je eerste gevoel klopt.

5. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.489
    2.326
    113
    Ik herken jouw ervaring dan weer veel minder. Hier gaat het kinderfeestjes op locaties als een binnenspeeltuin heel anders hoor. De laatste keer zaten we met 4 moeders er nog bij. Waarom? Gezellig! Grotere broers of zussen die sommigen hadden waren ook welkom. Ook na school doen we vaak in groepjes dingen samen.
    Het is hier in elk geval meestal geen probleem! (en zeker niet vreemd)

6. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Toch iets wat loslaten heet.

Onze zoon is vorige maand naar een kinderfeestje in monkey Town geweest. Hij was toen 4 jaar en 6 maanden en heeft de tijd van zijn leven gehad. Lekker spelen frites eten etc met vrienden van school.

Vond het ook heel spannend hoor, maar hij is gewoon weer heel naar huis gegaan.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Precies en het is gewoon fijn als zulk begrip van 2 kanten komt.
    Ik geloof niet dat er 1 ouder is die mee wil om zich lekker met het feestje te bemoeien. Het is juist heerlijk als de kinderen op een feestje zijn: even rust;)
    Dus er zal dan echt wel een goede reden achter zitten. Jammer is het dan als er meteen zo bot gereageerd wordt.

NiekeKris en Shakes vinden dit leuk.
  8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik ken dat ook absoluut niet hoor, bij alle 3 kinderen gedurende de hele schooltijd en ook niet op kinderfeestjes van kinderen van onze vrienden.

Ik neem gemiddeld 10kinderen mee, het zou een halve schoolreis worden als dan ook alle ouders erbij zijn.
    En wat doe je met die moeders tijdens de activiteiten? Ik zit echt niet 'gezellig erbij' tijdens de kinderfeesten, we zijn druk bezig met coordinatie en begeleiding van alle activiteiten.

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het ging om naar een binnenspeeltuin gaan... Dan valt er niet veel te coördineren.

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Hier gaan ook zeker niet alle ouders mee, en ook niet van alle 4-jarigen, maar af en toe een keer een moeder die het prettiger vindt mee te gaan omdat haar kind het bv best spannend vindt. En dan in een binnenspeeltuin is mijn ervaring dat die ouder gewoon wat mee helpt met bv drinken halen, kindjes verzamelen voor het drinken etc etc. En gezamelijk een oogje in het zeil houden natuurlijk. Het gaat ook nooit om ouders die continu bovenop hun kind zitten, ze zijn er puur bij ter begeleiding die eerste (paar) keer. Zodat het kind zich veilig voelt en het daarna ook alleen durft.
    Als de kinderen spelen, drinken de aanwezige moeders/vaders even koffie. Met 10 kinderen zijn er neem ik aan meerdere begeleiders, dus dan kun je makkelijk even praten samen tijdens het opletten.

Ik hou niet van feestjes waar ik zelf continu rond moet rennen om alles te regelen en begeleiden, dus een extra ouder erbij geeft mij juist meer rust zodat het ook voor mij leuk is ;) En dan is 5 kindjes ook nog eens mijn maximum, haha, 10 vind ik echt te veel georganiseer met vervoer ed.

Deel Deze Pagina