naar zorgboerderij, hoe pak ik dat aan?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door TriCo77, 31 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    mijn oudste van 9, heeft pdd-nos
    het gaat soms met vlagen beter en slechter
    op dit moment is hij nogal onhandelbaar.

ik wil hem graag inschrijven bij een zorgboerderij, zodat hij ook met "kinderen zoals hij",om kan gaan. hij is nogal op zich zelf, gaat graag om met kinderen, maar weet niet hoe hij het aan moet pakken. en komt ook vaak bij jongens terecht die net zo zijn als hij, soort zoekt soort zullen we maar zeggen.
    dus tis voor hem goed als hij naar een zorgboerderij gaat, voor sociale contacten, leuke dingen doen.
    en niet onbelangrijk voor ons, een rustpuntje als hij er even niet is, dan kunnen we ook wat met de jongste doen, want die sneeuwt vaak onder, omdat het vaak om de oudste draait.

maargoed, hoe krijg ik hem op zoń zorgboerderij.
    ik begrijp dat daar kosten aan verbonden zijn, en dat je daar pgb voor nodig hebt?
    nu heb ik al een paar keer gevraagt bij Accare, die ook de diagnose pdd-nog hebben gesteld. maar ze weten het niet?? ik ben toch niet de eerste die dat vraagt, ik vind het zo vreemd. ze weten niet hoe je pgb aanvraagt.

dus........ hier mensen die me verder kunnen helpen?
    heb al zitten struinen op de site van bureau jeugdzorg, maar ook daar kom ik niet verder.

hellup:(:(

2. Bubbels1985

Bubbels1985 Actief lid

13 sep 2012
    207
    1
    18
    Ik ben zelf werkzaam in die sector en kan je wel verder helpen. Wil het niet uitgebreid op het forum schrijven dus wil je mij pb'en als je nog hulp nodig hebt?
    Wat voor mij wel handig is om te weten in welke regio je woont?

3. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    je hebt pb

4. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik werk in de zorg en mijn dochter heeft ASS. Een zorgboerderij gaat op indicatie. Die moet je aanvragen voor jou zoon. Ik denk dat je het beste contact kan opnemen met de MEE. Zij kunnen jou advies geven hoe je dat voor elkaar kan krijgen. Loopt jou zoon niet bij een GGZ? Die kunnen vaak oop helpen. Volgt je zoon regulier onderwijs?
    Voor mijn dochter zijn we bezig om haar naar een CVD te krijgen. Hier is ook een indicatie voor nodig. BJZ geeft deze af. Wij worden nu aangemeld bij BJZ voor een indicatie. De ggz doet dit voor ons. Je kan ook zelf bellen om je aan te melden.

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik werk bij BJZ en wij geven indicaties af voor een PGB. Ik zou ze even bellen, zij kunnen jou alle informatie geven die je wil hebben.

6. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd naar Bureau Jeugdzorg,die kunnen je verder helpen.En MEE kan ook veel voor je betekenen in de weg daar naartoe.

Veel succes! Wij zitten een beetje in een vergelijkbare situatie,gaan ons nu orienteren naar de zorgboerderijen in de omgeving.

7. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Je zou ook naar je HA kunnen gaan en dit bespreken. Hij/zij kan je helpen dat je bij de juiste personen terecht komt. Je kunt ook MEE bellen.
    Succes.

8. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    bedankt allemaal dames voor de reacties.
    mijn zoon is toen ie klein was onderzocht door ggz, daar kwam niks uit, nee hoor was een "normaal" kind.
    vanaf dag 1 had ik al in de gaten dat hij "anders" is, ondankt dat hij mijn eerste kind is.
    we zijn nu met hem bij accare geweest, en die hebben de diagnose pdd-nog gesteld.
    we hebben het alleen niet op papier, dat was niet nodig volgens hun.
    nu blijkt dus mooi van wel. maar van de week komt hier weer een meneer van accare praten. dus zal hem vragen naar een brief of iets van hun, waarin staat dat T pdd-nos heeft.
    ik heb nu intussen genoeg info gekregen (van mijn hulptroepen hier ;) ) en kan daar mee aan de slag.
    heb ook al contact opgenomen met een zorgboerderij hier.
    maar zal komende week naar bjz bellen, en naar ciz om pgb of betaling in natura aan te vragen.
    we zijn er nog niet, maar gaat goed komen.
    vind het zo belangrijk voor T, dat hij ook ziet dat hij niet de enige is die "anders" is, want dat heeft hij toch wel in de gaten.
    gelukig herken ik een heleboel van zijn eh........ gedrag,denk dat als ik mezelf zou laten testen dat ik ook wel met pdd-nos uit de bus zou komen, maar ik heb het in veel mindere mate als T. maar heel belangrijk, dat ik gewoon veel in hem herken, en het daarom ook begrijp.
    niet dath et daarom makkelijk wordt om hem op te voeden, maar toch....... het helpt wel om toch niet zo vaak boos te worden, als hij dingen niet snapt ofzo.

9. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    ik heb hier nu ook al een paar keer over MEE horen praten, wat is dat dan precies, wat doen die?

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Google maar eens op MEE. In geval van beperking kun je daar een zorgconsulent krijgen die je begeleidt bij dit soort vragen!!

Over pgb. Ik geloof niet dat er nog nieuwe pgbs worden afgegeven. In dat geval moet je kijken of de zorginstelling abwz erkend is, dan kun je zorg in natura aanvragen.

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Oh ik zie dat er nog wel pgbs worden afgegeven voor zorg zonder verblijf. Succes hoor!

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier is MEE alleen voor mensen met verstandelijke beperking.

13. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is MEE ook voor ouders van kinderen met oa PDD-NOS.Ze helpen je met al je vragen wbt de zorg voor je kind.

Heel veel succes iig!

Deel Deze Pagina