kosten beugel

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by lies276, Jan 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lies276

lies276 Niet meer actief

mijn oudste zoon mag 14 februari voor het eerst naar de orthodontist.
    hij heeft een flinke overbeet.
    nu kan ik natuurlijk nog niet inschatten wat ze allemaal van plan zijn en hoe lang het gaat duren, maar heeft iemand een idee wat het hele traject gemiddeld gaat kosten.
    twee jaar geleden heb ik de verzekering expres uitgebreid, omdat toen al wel duidelijk was dat hij een beugel nodig heeft.
    ze vergoeden orthodontie tot max. 2500 euro, maar ik heb geen idee of dit toereikend zal zijn?!

2. murizzz1

murizzz1 Niet meer actief

Mijn zoon mag 6 februari voor het eerst naar de orthodontist.
    Zijn tanden staan scheef en hij heeft veel ruimte gebrek.
    Wij zijn verzekerd voor 90% tot max €2000,00.
    Dat is geloof ik 3 sterren.
    Maar ja ik weet natuurlijk niet wat er precies gebeuren moet en wat voor beugel het gaat worden en hoelang het allemaal gaat duren.
    Maar ja dat het veel gaat kosten, is een feit.
    Maar een mooi gebit vind ik wel heel belangrijk.

Maar goed, is geen antwoord op je vraag maar als je wilt kan ik je 6 feb wel zeggen wat het bij mijn zoon gaat kosten en wat het behandelplan wordt...

3. kylain

kylain Bekend lid

May 7, 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi hoi,

Even uitgaande van een blokbeugel met daarna vaste apparatuur.
    Ligt gemiddeld de prijs tussen 2500/3000 euro..

Qua verzekering zit je dus goed want er zijn verzekeringen die minder vergoeden...
    Bovendien komen de facturen (bij ons) in gedeeltes en zal je misschien een paar maanden zelf moeten betalen maar dan hebben we het over zo'n 37,41 p.m. De grote kosten haal je er zowieso uit.

Groetjes kylain

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Denk wel dat dat grotendeels de kosten dekt.
    Nog een tip van mij, want ik heb 2 x een beugel gehad (op mijn elfde en zo'n 3 jaar geleden), ga verschillende orthodontisten langs voor informatie. Ik kreeg totaal verschillende verhalen over de duur van de behandelingen en de bijkomende kosten, plus de verschillende soorten behandelingen.

5. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    1,011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Het is compleet afhankelijk van de lengte van het traject. Ik heb zelf sinds juni vorig jaar een beugel, slotjes, zowel boven als beneden. Het zetten van de beugel kostte ongeveer €750, het maandelijkse bezoek aan de ortho kost me €48,-.

Met een traject dat ongeveer twee jaar duurt, kom je dus inderdaad uit op ongeveer €2.500

6. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Verschilt nogal, hier kost een vaste beugel voor de duur van de behandeling en 5 jaar garantie bij DSW top 500 euro voor jezelf. Dan ben je helemaal klaar en heb je geen maandelijkse kosten meer.
    Er zijn er hier straks 4 met een beugel.

7. kylain

kylain Bekend lid

May 7, 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    de prijzen zulle niet zoveel verschillen want die zijn vanaf 1 januari weer vastgesteld. Maar inderdaad zal het per ortho verschillen hoe hun de behandeling willen doen.

8. lies276

lies276 Niet meer actief

dank jullie wel voor de reacties!
    als ik het zo lees, zitten we prima met onze verzekering en zal het de kosten grotendeels dekken.
    we hebben idd al eens rond gevraagd bij cliënten van verschillende ortho-praktijken.
    we gaan nu naar een praktijk die goed aangeschreven staat en waar ik vroeger zelf ook ben geweest:)

Share This Page